Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNEBÍ.
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Proč se střídají roční období?
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Planety sluneční soustavy 5. ročník
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Polární pás )
Za předpokladu použití psacích potřeb
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Rozmnožovací soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vylučovací soustava 5. ročník
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Evropa – vegetace 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Smyslové ústrojí 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sluneční soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Hvězdy, souhvězdí 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
Přírodověda – Podnebné pásy ( Subtropický pás )
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Subtropický pás 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Podnebné pásy – mírný pás
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Pohyby Země.
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Prezentace – výklad učiva
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Podnebné pásy 5. ročník

Planeta Země vykonává dva pohyby Otáčí se kolem vlastní osy. Obíhá kolem Slunce – osa Země je nakloněna vzhledem k rovině, ve které Země obíhá kolem Slunce

Na některá místa zemského povrchu dopadá více slunečního záření, na jiná méně, proto na celém povrchu zeměkoule nejsou stejné teplotní podmínky pro život.

Povrch Země se neohřívá rovnoměrně Povrch Země se neohřívá rovnoměrně. Vlivem odlišných teplot se mění i podnebí naší planety. Na Zemi se vytvořily podnebné pásy

Tropický pás

Tropický podnebný pás je nejteplejší oblastí na Zemi. Rozkládá se po obou stranách rovníku. Den a noc jsou na rovníku po celý rok stejně dlouhé. Typy krajiny: 1. tropický deštný les 2. savany 3. pouště

Subtropický pás

Subtropické podnebné pásy leží mezi pásem tropickým a mírným. Mezi dnem a nocí jsou jen malé rozdíly teplot. Zimy jsou zde krátké, teplé, vlhké. Léta jsou dlouhá, velmi teplá a suchá.

Mírný pás

Mírné podnebné pásy leží mezi pásy subtropickými a polárními. Střídají se zde 4 roční období: jaro, léto, podzim, zima. Rostliny a živočichové jsou na střídání ročních období přizpůsobeny. (např. někteří ptáci odlétají do teplých krajin) Typy krajiny: 1. jehličnaté lesy 2. smíšené a listnaté lesy 3. stepi

Polární pás

Polární podnebné pásy se rozkládají mezi mírnými pásy a póly. Střídá se zde krátké polární léto (bílé noci – slunce svítí 24 hod) a dlouhé polární zimy (polární noc trvá půl roku, slunce nevychází nad obzor) ARKTIDA – severní polární pás ANTARKTIDA – jižní polární pás

Podnebné pásy – přírodověda – 5 Podnebné pásy – přírodověda – 5. ročník Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Přírodověda – Mgr. Helena Holovská, Ing. Antonín Rükl – Alter Přírodověda – Jiří Matyášek, Věra Štiková – Nová škola Přírodověda – Jarmilá Mladá, Ladislav Podrožek – SPN Přírodověda – Danuše Kvasničková, Jiří Froněk – Fortuna Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)