Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování Mezopotámie
Advertisements

6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Excel Opakování 2 Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Současné státy Občanská výchova.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Internetová úschovna Cvičení Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Charakteristika starověkého Předního východu a Mezopotámie
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Historické státy Občanská výchova.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Politický systém ČR Občanská výchova.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Hardware opakování Výpočetní technika.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Druhy států Občanská výchova.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Volby a volební právo Občanská výchova.
Software opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Výměnný pobyt Harmonogram a kalkulace Výpočetní technika.
Znaky státu Občanská výchova.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Diktatura Občanská výchova.
Státoprávní teorie Občanská výchova. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Státní symboly Občanská výchova.
Mezopotámie Jakub Šetka.
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
MEZOPOTÁMIE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
OP VK Využívání ICT Sada č
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
Život mezi řekami Mezopotámie.
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět Dějepis pořadové číslo DUM 27

AnotacePrezentace stručně přibližuje přírodní podmínky a život v Mezopotámii. AutorMgr. Štěpánka Kočová Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitykombinovaná Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina let

Mezopotámie - úvod

Přírodní podmínky a zemědělství Nachází se mezi řekami Eufrat a Tigrit. Název Mezopotámie pochází z řečtiny a znamená meziříčí. Byla součástí tzv. úrodného půlměsíce, kde se poprvé rozvíjela zemědělská kultura a kde se zrodily první písemné památky v dějinách lidstva. Dnes je Mezopotámie součástí Iráku a východní Sýrie.

Zemědělství : časté záplavy vedly k budování sítí kanálů, nádrží a odvodňovacích zařízení. Tyto záplavy jsou popsány také ve Starém zákoně (bible). Příběh vypraví o tom, že bůh seslal na lidstvo za jeho nepravosti jako trest světovou záplavu, při které zahynuli všichni tvorové kromě vyvoleného Noema, jeho rodiny a zvířat, která vzal do své lodě – archy.

Pěstovalo se obilí (ječmen 3, pšenice 2, proso 1),sezam, vinná réva. Chovali ovce a kozy, prasata, mezky a osli, používali koně, doplňkem stravy byl rybolov.

Život v Mezopotámii Obchod Výhodná poloha = obchodní spojení s jinými oblastmi. Země byla chudá – dovážela i kámen a dřevo. Na stavbu obydlí využívali hlínu a rákos. Rákos se používali na psaní. Odívání a úprava hlavy Velká horka – volný a vzdušný oděv = plátěné košile. Chudí chodili bosi a bohatí nosili sandály. Úprava hlavy – rozmanitá. Ženy si stahovaly vlasy stužkami, vdané se halily do závoje. Ženy i muži nosili šperky, ženy se líčily.

2) Sumerský vladař s chotí 4) babylónská dvojice 7) asyrský vladař s manželkou

Bydlení Domy většinou neměly žádná okna (kvůli chládku). Měly čtvercový půdorys, některé domy byly patrové. Bohatší domy měly i záchod. Rovná střecha sloužila v létě ke spaní.

Vzdělávání Nejstarší školy byly u chrámů, do nich chodili jen chlapci. Ve škole se učili psát a číst, přírodopis, zeměpis a počítání. Psalo se na hliněné tabulky = proto se škola nazývala dům tabulek. Ve škole obvykle trávili celý den. Pokud chlapci ve škole zlobili nebo nebyl učitel s jejich prací spokojen, byli biti.

Zdroje: Dějepis – učebnice pro 6. ročník, SPN Praha Jak se žilo ve starověku, P. Augusta a F. Honzák, Albatros 1986 Ilustrované dějiny světa, Starověk, Fragment, 2007