CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Advertisements

POSTIŽENÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk.
První týmová práce Pavla Kotyzová
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Mezi lidské vztahy a komunikace
Osobnost Občanská výchova.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
Autorka: Jaroslava Suchá Obrázky, informace: Klipart, Wikipedie
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Emoce (city).
Temperament.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
City Pavel Šuranský.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
OSOBNOST.
Osobnost a temperament
CHARAKTER A TEMPERAMENT ČLOVĚKA
Temperament Pavel Šuranský.
VY_32_INOVACE_TMM24060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
obecně, prožívání a chování
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Typologie temperamentů
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
Akademie 3. věku – vzdělávání pro seniory
Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Rozpoznání a předvedení 6-ti základních emocí z mimických výrazů ve tváři i změnou tělesného postoje. Pohybová hra Nomen Omen. Jemný dotek obličeje (peříčkem,
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
První týmová práce Pavla Kotyzová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Dynamické vlastnosti – temperament
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Kejřová Psychologie.
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk

prožívání to, jak se člověk v nějaké situaci projevuje a jak na ni reaguje – reakce člověka je dána TEMPERAMENTEM (vrozená povaha) 4 základní typy temperamentu podle Hippokrata: sangvinik – živý, vyznačuje se především přiměřenou reaktivitou; je přizpůsobivý, emočně vyrovnaný, ale poněkud nestálý a lehkovážný, vesele laděný, optimistický, jeho prožitky jsou spíše mělké a stejně tak i jeho city flegmatik – lhostejný, je emočně celkem vyrovnaný, vzrušují ho jen velmi silné podněty, vykazuje stálost a vcelku spokojenost, klid až chladnokrevnost či apatii; hlubší vztahy má jen k vybraným osobám; je spíše pasivní a bez velkých životních ambicí a požadavků, nemá rád změny melancholik – zádumčivý, vyznačuje se hlubokými prožitky a spíše smutným laděním, pesimismem a strachem z budoucnosti; život je pro něj často obtížný, usiluje o klid a nesnáší vypjaté situace, vzruchy, hlučnost, jeho city jsou trvalé, ale jejich intenzita se neprojevuje navenek, žije spíše vnitřně; obtížně navazuje kontakty, vztahy, které naváže, jsou trvalé a hluboké cholerik – vznětlivý, je silně vzrušivý, má sklon k výbuchům hněvu a k agresi, těžko se ovládá a reaguje často impulzivně, nerozvážně, má sklon „prorážet hlavou zeď“, je netrpělivý, panovačný, vyžaduje často od jiných ústupky, je egocentrický, soužití s ním je obtížné; emočně je labilní, city jsou u něho vyvolány snadno, navenek reaguje rychle, silně, často bez zábran CHOVÁNÍ

jednání – úkon (jednorázový) nebo činnost (dlouhodobá) sdělování – řeč výraz – mimika (tvář) nebo pantomima (tělo) KATEGORIE CHOVÁNÍ

CIT náš vnitřní vztah k tomu, co na nás působí umožňují rozlišit, co je nám příjemné a co nepříjemné, že se nám něco líbí nebo nelíbí jsou neopakovatelné a nakažlivé CIT

změnou výrazu obličeje projevuje se mnoha tělesnými příznaky (činnosti nervové soustavy), např.: změnou výrazu obličeje držením těla zrudnutím pocením PROŽÍVÁNÍ CITŮ

pozoruje vnitřní duševní jevy psychický stav jedince reaguje na podněty věnuje pozornost vnímá prožívá myslí uvědomuje si pozoruje vnitřní duševní jevy VĚDOMÍ

ZDROJE http://cs.wikipedia.org/wiki/Temperament http://malinkatej.blog.cz/en/0706/sangvinik http://flog.pravda.sk/alexik.flog?foto=170271 http://ceskyfilm.web2u.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=1 36 http://www.cas.sk/clanok/96410/mamickini-synacikovia-macovia- drzgrosi.html http://www.novinky.cz/domaci/195250-snemovna-schvalila-zakon-ktery- ochranuje-zahradkare.html http://zivotni-energie.cz/dar-reci.html http://www.rajsmichu.cz/57303 http://wiki.knihovna.cz/index.php?title=Affective_computing http://www.asistentka.cz/node/10494 http://doma.nova.cz/clanek/zdravi/nadmerne-poceni-vase-dotazy-a- nase-odpovedi.html ZDROJE