Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Hrádek u Nechanic Anna Vojtěchová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Řecké divadlo Dějepis 2. stupeň
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Markéta Horáková Kvinta B
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Řecká architektura a sochařství
Antické umění Starověké Řecko.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Mgr. Lenka Venclová ČÍST A PSÁT uměli v ŘECKU téměř všichni dané – jednoduchostí písma – převzali od Féničanů / 24 znaků/ svobodnost řemeslníků,
Antická kultura.
Na konci jsou obrázky. ◊ Narodil se 22. února 1857 v Hamburku ◊ Zemřel 1. ledna 1894 v Bonnu ◊ Byl synem advokáta a senátora Gustava Ferdinanda Hertze.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Olympijské hry.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Olympijské hry.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Václav Hlavinka 1.L Země.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_05.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VYSOČINA mapa
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ANTICKÉ OLYMPIJSKÉ HRY
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
DIVADLO – Zpracovali: M. Richtrmoc, 1.B a A. Slezáková, 1.A
Opakování Prověřování znalostí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Název Architektura starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
Antické Řecko Architektura.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Olympijské hry.
VY_32_INOVACE_3D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Eduard Manet Název školy
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Antická literatura – Řecko
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 4 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Umění Řecka Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 4/2012 Anotace: textová.
S TAROŘECKÉ DRAMA Úplné počátky nejasné Obrat r. 534 př. n. l. – v Athénách poprvé vyhlášena soutěž o nejlepší tragédii Vyvinulo se z řecké rituální písně.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
KULTURA A UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘECKA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 5 Předmět: Dějepis Ročník: 6
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací období  3. Předmět  Dějepis Téma hodiny  Řecké umění Označení  VY_32_INOVACE_03_Řecké umění Autor  PhDr. Jana Žáková

PhDr. Jana Žáková ŘECKÉ UMĚNÍ

Řecké umění – vrchol starověkého umění Řecko bylo politicky nejednotné, ale sjednocovalo ho umění, věda

ARCHITEKTURA: Stavby nejdříve ze dřeva, nepálených cihel – postupně nahrazovány kamennými Úřední budovy, chrámy, tržnice, divadla - amfiteátry

ARCHITEKTURA TYPICKÝ PRVEK = SLOUP DÓRSKÝ SLOUP IÓNSKÝ SLOUP MOHUTNÝ NEZDOBENÝ IÓNSKÝ SLOUP ŠTÍHLEJŠÍ ZAKONČEN VOLUTOU KORINTSKÝ SLOUP ŠTÍHLÝ ZDOBENÁ HLAVICE, ROSTLINNÉ MOTIVY

Štít (tympanon) kladí hlavice dřík

Dórský chrám

SOCHAŘSTVÍ: Dokonalé zachycení tvarů lidského těla, znalost anatomie Sochy bohů, vládců, úředníků, hrdinů, lidí při každodenních činnostech, sportu

Sochařství – dělíme na tři hlavní etapy : archaické období, klasické a helenistické

Archaické období 8.- 6.stol.př.n.l. sochy jsou pod vlivem Egypta, některé jsou až tři metry vysoké zprvu se objevuje kúros - nahý mladík, který může představovat jak boha, tak i olympijského vítěze nebo hrdinu či osobu vyvolenou bohy později se vytváří kóré – dívka oblečená v dlouhý šat

Sochy z vrcholného klasického období( 5. – 4. století př. n. l Sochy z vrcholného klasického období( 5. – 4. století př.n.l.) jsou vyjádřením řeckého ideálu krásy Feidias – nejvýznamnější sochař, přítel Periklův a tvůrce sochy bohyně Athény a sochy Dia v Olympii

Myron- Diskobolos, Polykleitos – vytvořil sochařský kánon ( hlava 8x)

Sochy z helenského období (3. – 1. století př. n. l Sochy z helenského období (3. – 1. století př.n.l.) jsou realistické, vyjádření pocitů (strach, bolest, stáří…). Objevuje se portrétní sochařství- Lysippos - portréty

Praxiteles – vytvořil první ženský akt (Afrodita Knidská)

Helenistické umění, které je ovlivněno východním uměním (bohatší a zdobnější), výrazně ovlivňuje umění římské a později renesanci.

Malířství - téměř se nedochovalo, představu si utváříme podle římských kopií ( Pompeje), malbách na keramice a mozaik z barevných kamenů

Mozaika Alexandra Velikého z římských Pompejí

Nejstaršími dochovanými řeckými uměleckými díly jsou keramické nádoby z 11. století př.n.l., jednoduchá geometrická výzdoba s pohřebními výjevy, později výzdoba pestřejší a realističtější.

DIVADLO: Vyvinulo se ze slavností na počest boha Dionýsa dionýsií v 5. – 4. st. př. n. l. Nový druh umění Vážné hry – tragédie – SOFOKLÉS, EURIPIDÉS Veselé hry – komedie - ARISTOFANÉS

V divadle hráli pouze muži Hráli i ženské postavy Používali masky – zveličovaly určitou vlastnost postavy Nejdříve hrály pouze dvě postavy Sofokles zavedl třetí

Schéma amfiteátru:

Divadlo v Epidauru má skvělou akustiku a používá se dodnes.

OLYMPIJSKÉ HRY: Poprvé v roce 776 př. n. l. Konaly se každý 4. rok ve městě Olympii V průběhu 19. a 20. století byly její pozůstatky odkryty a lokalita zpřístupněna veřejnosti, v roce 1989 byl archeologický park zapsán na Seznam světového dědictví UNESCO Hry trvaly podle historiků nejdříve jeden den, později pět až šest dnů Počet dní se zvyšoval na základě počtu přibývajících disciplín

Před OH poslové z Olympie zvali k účasti po celém antickém Řecku, oznamovali přesné datum konání her a vyhlašovali boží mír. OH se směli zúčastnit pouze svobodní občané řeckého původu (vyloučeni byli cizinci, otroci, ženy), přihlížet hrám mohl kdokoli (kromě řeckých provdaných žen) Pro ženy se v době OH konaly samostatné závody v běhu

OH se skládaly z těchto sportovních disciplín: ◦běh ◦pentathlón (pětiboj) ◦◦hod diskem ◦skok do dálky (se závažím) ◦hod oštěpem ◦běh ◦zápas ◦zápas (byl i samostatnou disciplínou) ◦box ◦závody koňských čtyřspřeží ◦pankration (prostý a pěstní zápas) ◦běh těžkooděnců ◦závody dvojspřeží mulů ◦závody klusáků ◦závody koňských dvojspřeží ◦soutěž trubačů a hlasatelů

Jednotlivé závody probíhaly pod dozorem hélládoniků (rozhodčích; zprvu 2, pozdějí 9) Vítězové v jednotlivých disciplínách byli odměňováni olivovým věncem, měli právo dát si postavit své sochy, rodné obce jim prokazovaly čestné pocty

Zdroje: http://www.google.cz/imghp?hl=cs&tab=wi http://www.google.cz/images?hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=595&q=starov%C4%9Bk%C3%A9+%C5%99ecko&btnG=Hledat+obr%C3%A1zky&gbv=2&aq=f&aqi=g8&aql=&oq= http://www.google.cz/images?hl=cs&biw=1280&bih=595&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=%C5%99eck%C3%A9+divadlo&btnG=Hledat&aq=f&aqi=g2&aql=&oq= http://www.google.cz/images?hl=cs&biw=1280&bih=595&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=%C5%99eck%C3%A9+olympijsk%C3%A9+hry&aq=3&aqi=g1&aql=&oq=%C5%99eck%C3%A9+oly