Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Algebra.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Úvod do Teorie množin.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Základní číselné množiny
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
1.přednáška úvod do matematiky
MATEMATIKA I.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Abeceda a formální jazyk
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
Algebraické výrazy a jejich úpravy
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Číselné posloupnosti.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
Čísla Množiny a podmnožiny čísel Přirozená čísla Nula Celá čísla
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Racionální čísla.
11.
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Celá čísla.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Definiční obor a obor hodnot
ČÍSLA KOLEM NÁS.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Základní škola Čelákovice
ČÍSELNÉ MNOŽINY © Jitka Mudruňková 2014.
Rozklad mnohočlenů na součin
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Transkript prezentace:

Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto operacím uzavřený.

 Obor všech přirozených čísel je tvořen množinou čísel, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení. Značíme N  1,2,3,4,5,……

 Obor všech celých čísel je tvořen množinou obsahující všechna přirozená čísla, všechna čísla opačná k přirozeným číslům a nulu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání, odčítání a násobení. Značíme Z.  -5,-3,-1,0,1,2,3,…45,….128

 Obor všech racionálních čísel je tvořen množinou obsahující taková čísla, která lze zapsat ve tvaru, kde na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení nenulovým číslem. Značíme Q.  Pozn. Množinu racionálních čísel můžeme také popsat tak, že obsahuje čísla s konečným desetinným rozvojem (např. číslo 1,4 ) a nekonečným periodickým desetinným rozvojem (např. číslo 1,222222…).  Zlomky, desetinná čísla  -2/3; -1,1; -1; 0; 1,5 ; 17/5;

 Obor všech reálných čísel je tvořen množinou obsahující všechna racionální čísla a čísla s nekonečným neperiodickým desetinným rozvojem, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení nenulovým číslem. Značíme R.  Pozn. Všechna čísla na číselné ose x

 Iracionální čísla jsou většinou odmocniny √2 atd.  Reálné číslo, které zároveň nepatří do množiny racionálních čísel, nazýváme iracionální číslo. Příkladem iracionálního čísla je číslo, (tj. π Ludolfovo číslo, které představuje podíl obvodu libovolné kružnice a jejího průměru), které má nekonečný neperiodický desetinný rozvoj. Značíme I.

 Opačným číslem k číslu rozumíme takové číslo, pro něhož je. Opačné číslo ke kladnému číslu je číslo záporné (např. a = 3,(- a) = -3 ), opačné číslo k zápornému číslu je číslo kladné (např. b = -8 (-b) = 8, ). Opačné číslo k číslu nula je číslo nula.

 Rozhodni, zda-li následující tvrzení jsou pravdivá: a) Číslo 0 náleží do oboru přirozených čísel.  Řešení Ne, číslo náleží do oboru celých čísel. b) Opačným číslem k číslu -7 je číslo 7. Řešení Ano, toto tvrzení je pravdivé. c) Číslo -10 náleží do oboru přirozených čísel. Řešení Ne, číslo -10 náleží do oboru celých čísel.