Sčítání, odčítání mocnin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Tvorba výrazů s proměnnou
Druhá mocnina dvojčlenu
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Výraz a jeho hodnota SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Číselné obory – racionální čísla a operace s nimi
Operace s lomenými výrazy
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Algebraické výrazy – početní operace
CELÁ ČÍSLA.
Rozdíl druhých mocnin.
Matematika – opakování 4
Rovnice se závorkami.
Určení hodnoty číselného výrazu
Tvorba číselných výrazů
Násobení mnohočlenů.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobení, dělení mocnin
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
. MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 2. ročník
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 3. ročník
 Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k procvičování sčítání a odčítání. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.  Autor: Mgr.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly III Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 4. třídu
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnice se zlomky.
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Umocňování mocnin.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Násobení a dělení lomených výrazů
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výrazy-algebraické vzorce
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Sčítání, odčítání mocnin

Připomeň si: 53 + 2. 53 = 3 . 53 8.s7 - 3.s7 + 6.s7 = 11 . s7 Sčítat a odčítat můžeš jen mocniny se stejným základem a stejným exponentem!! 53 + 2. 53 = 3 . 53 8.s7 - 3.s7 + 6.s7 = 11 . s7

Vypočti: 2. 84 – 84 + 5 . 84 – 0 . 84 = 77 – 7. 77 + 2 . 77 = 10 . 26 + 2. 26 – 5 . 26 = 5 . 23 + 3 . 22 + 2 . 23 + 2 . 23 + 8 . 22 = 5 . 32 + 2 . 33 + 4 . 33 + 2 . 34 + 34 = 𝟓 𝟏𝟔 . 42 + 𝟐 𝟑 . 33 - 𝟏 𝟖 . 42 - 𝟏 𝟔 . 33 =

Výsledky: 10 . 26 + 2. 26 – 5 . 26 = 7 . 26 2. 84 – 84 + 5 . 84 – 0 . 84 = 6 . 84 77 – 7. 77 + 2 . 77 = - 4 . 77 5 . 23 + 3 . 22 + 2 . 23 + 2 . 23 + 8 . 22 = = 9 . 23 + 11 . 22 5 . 32 + 2 . 33 + 4 . 33 + 2 . 34 + 34 = = 5 . 32 + 6 . 33 + 3 . 34 𝟓 𝟏𝟔 . 42 + 𝟐 𝟑 . 33 - 𝟏 𝟖 . 42 - 𝟏 𝟔 . 33 = 𝟑 𝟏𝟔 . 42 + 𝟏 𝟐 . 33

Počítej s proměnnými: 5x6 + 8x6 – 7x6 = y7 – 5y7 + 10y7 = 2a4 + 8a4 – 9b6 - 5a4 + b6 – a4 = 0,3t 3 - 0,05t4 - 0,03t3 + 0,5 t4 = 8,5n 2 - 12,6n - 3,6n2 - 11,7n = 5x 2y + 3xy2 – xy – 4x2y – 7xy 2 + xy = 6a 3b- 3a2b –5a3b + 3ab 2 + 5a 2b – 5a3b =

Výsledky: 5x6 + 8x6 – 7x6 = 6x6 y7 – 5y7 + 10y7 = 6y7 2a4 + 8a4 – 9b6 - 5a4 + b6 – a4 = 4a4 – 8b6 0,3t 3 - 0,05t4 - 0,03t3 + 0,5 t4 = 0,27t 3 - 0,45t4 8,5n 2 - 12,6n - 3,6n2 - 11,7n = = 4,9 n2 - 24,3n 5x 2y + 3xy2 – xy – 4x2y – 7xy 2 + xy = x 2y - 4xy2 6a 3b- 3a2b –5a3b + 3ab2 + 5a 2b – 5a3b = = 4a 3b + 2a2b + 3ab2

Otestuj se: 6 . 52 + 3. 62 – 3 . 52 = 12. 33 – 5 . 34 - 10 . 33 + 2 . 34 = 7 . 24 + 3 . 25 + 26 - 5 . 25 + 3 . 24 = 8 . 42 + 3 . 43 + 9 . 4 - 7 . 42 + 4 – 2. 43 = 3p4 + 5p7 + 6p4 - 4p7 = 0,36k2 - 0,19k3 + 0,2k - 0,87k2 + 0,22k3 = 𝟐 𝟑 x2 - 𝟑 𝟓 𝐲3 - 𝟏 𝟏𝟓 𝐲3 + 𝟏 𝟔 𝒙2 =

Výsledky: 6 . 52 + 3. 62 – 3 . 52 = 3. 62 + 3 . 52 12. 33 – 5 . 34 - 10 . 33 + 2 . 34 = 2. 33 – 3 . 34 7 . 24 + 3 . 25 + 26 - 5 . 25 + 3 . 24 = = 10 . 24 - 2 . 25 + 26 8 . 42 + 3 . 43 + 9 . 4 - 7 . 42 + 4 – 2. 43 = = 43 + 42 + 10.4 3p4 + 5p7 + 6p4 - 4p7 = p7 + 9p4 0,36k2 - 0,19k3 + 0,2k - 0,87k2 + 0,22k3 = = 0,03k3 - 0,51k2 + 0,2k 𝟐 𝟑 x2 - 𝟑 𝟓 𝐲3 - 𝟏 𝟏𝟓 𝐲3 + 𝟏 𝟔 𝒙2 = 𝟓 𝟔 x2 - 𝟐 𝟑 𝐲3

Zdroje: Doc.RNDr. O.Odvárko,DrSc –doc.RNDr.J. Kadleček,CSc.,Matematika 1 pro 8.ročník základní školy, Prometheus,Praha 2004, ISBN 80-7196-148-5 Prom.pedagog Josef Trejbal, PaeDr. Eva Kučinová, Mgr.Fantišek Vintera – Sbírka úloh z matematiky II pro 8. A 9.ročník ZŠ, SPN , r. 2000, ISBN 80-7235-111-7 RNDr. Ivan Bušek, PhDr.Vlastimil Macháček, Bohumil Kotlík, Milena Tichá – Sbírka úloh z matematiky pro 8.ročník základní školy, SPN 1992, ISBN 80-04-26090-X E.Kučinová, Matematická cvičení s diferencovaným zadáním, SPN, 2004, ISBN 80-7235-259-8

Označení výukového materiálu: Anotace:   Anotace: Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák sčítá a odčítá mocniny s celočíselným základem i se základem vyjádřeným proměnnou. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Sčítání, odčítání, součet, mocnina Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: 12-15 let / 8. ročník