Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU –
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
USA.  mluvčí americké „zlaté mládeže“  generace „jazzového věku“  v USA stoupá životní úroveň, lidé se stěhují do měst, jsou bohatší Povídky jazzového.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Skácela…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou B. Brechta…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gramatika Vypravování
Rozbor neuměleckého textu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
JOHN STEINBECK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Předmět: Literatura Cílová skupina: 3. ročník (septima) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Milena Krumphanzlová.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU –
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
SVĚTOVÁ MEZIVÁLEČNÁ PRÓZA
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
George Gordon Byron Marcela Jurková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
O myších a lidech John Steinbeck. JOHN STEINBECK r.1902 – 1968 americký spisovatel kalifornského zemědělského venkova otec pocházel z Německa a matka.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Naturalismus v české literatuře
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Americká próza mezi válkami
Odraz 1. světové války ve světové literatuře:
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorMgr. Milena Braiková Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_3S4S2N_BA_06_10 NázevJohn Steinbeck Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník3. a 4. roč. SŠ, 2. roč. nástavbového studia Tématický celekSvětová literatura 1. poloviny 20. století AnotaceTato prezentace je zaměřena na výklad učiva. Lze použít jako doplnění výkladu při vyučování nebo k samostudiu. Materiál inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Metodický pokynPOMŮCKY: počítač, dataprojektor Průběžně se střídá forma výkladu a řízený rozhovor. Klíčová slovaJohn Steinbeck, O myších a lidech Očekávaný výstupPrezentace seznamuje žáky s životem a literárním dílem Johna Steinbecka. Datum vytvoření

John Steinbeck (1902 – 1968)

John Steinbeck O americký prozaik a dramatik O nositel Nobelovy ceny za literaturu (1962) O pocházel z Kalifornie, kde strávil i většinu života O studoval historii, anglickou literaturu a biologii O prošel řadou zaměstnání (pracoval na rančích, v cukrovaru, stavěl silnice) O školu nedokončil a stal se profesionálním spisovatelem dia.org/wiki/File:John_S teinbeck_1962.jpg

Charakteristika tvorby O díla se odehrávají většinou v Kalifornii O líčí v nich těžký život amerických nižších vrstev (vycházel z osobní znalosti životních podmínek farmářů i zemědělských dělníků) O velké porozumění pro psychologii člověka z okraje společnosti O na základě studia biologie zastával názor, že člověk není izolovaný jedinec, ale tvoří součást organismu lidstva, planety i kosmu – tuto vzájemnou propojenost zdůrazňoval ve své tvorbě

Charakteristika tvorby O polemizuje s tradičními náboženskými normami O zabývá se konfliktem dobra a zla v člověku a možnostmi svobodné lidské vůle O jeho vyprávění má polohy jak tragické, tak humorné k_crop.JPG

Dílo O úsměvná vyprávění: O Pláň Tortilla (1935) O příhody kalifornských povalečů O Na plechárně (1945) O anekdotické historky O život mexické sociální spodiny v průmyslové čtvrti kalifornského města

Dílo O rozměry tragédie má: O Hrozny hněvu (1939) O sociálně kritický román O děj se odehrává v 30. letech 20. století v době hospodářské krize O o strastiplném putování oklahomských bezzemků za prací do Kalifornie a jejich bědném životě při sklizních ovoce a zeleniny

Hrozny hněvu O kompozice – netradiční střídání dvou typů kapitol: - v prvním se chronologicky odvíjí děj a dominuje mu nespisovný jazyk „Okiů“ (oklahomských vyhnanců) - druhý je naplněn autorským vyprávěním, psaným vznešeným jazykem a přerůstajícím do úvah o smyslu lidského snažení O řada biblických motivů (symbol hroznů hněvu, exodus, cesta do země zaslíbené, sebeobětování člověka)

Hrozny hněvu O neotřesitelná víra v člověka a jeho zápas s osudem O síla rodinné a obecně lidské soudržnosti překonávající i ty nejtěžší překážky O obrovský ohlas díla napomohl změně zákonů ve prospěch přistěhovalců O zfilmováno – r režisér John Ford (hlavní role Henry Forda a Jane Darwellová

román Na východ od ráje (1952) O moderní parafráze biblického příběhu dvou bratří Kaina a Ábela O dílo se sestává ze dvou prolínajících se pásem – autobiografického (vyprávění o rodině Steinbeckovy matky) a příběhu fiktivního rodu Trasků

Dílo O román Bitva (1936) – o stávce česačů bavlny O román Toulavý autobus (1947) – zachycen jeden den skupiny cestujících v autobuse, ve kterém jsou kvůli nepřízni počasí nuceni absolvovat dlouhou objížďku O svérázný cestopis Toulky s Charleym (1962) – putování po Americe 60. let 20. stol. ve voze „Rosinanta“ se psem Charleym

O myších a lidech (1937) O mistrovská alegorická novela O děj se odehrává ve 30. letech 20. století O přibližuje nelehký život námezdných zemědělských dělníků O titul odkazuje k básni Myška skotského básníka Roberta Burnse

O myších a lidech - postavy Lenda (Lennie) Small O slabomyslný hromotluk O duševně zaostalý, ale dobrotivý O je obdařen velkou fyzickou silou – neumí odhadnout své síly O trpí zvláštní úchylkou – nachází zálibu v hlazení hebkých věcí (má rád hebká zvířátka do té míry, až je neúmyslně ve své dlani rozdrtí) O kontrast mezi příjmením (Small = malý) a jeho velkou tělesnou silou

O myších a lidech - postavy George Milton O má k Lendovi otcovský vztah O ochraňuje ho před cizími lidmi, plnými zloby a pohoršení - jeho snaha je marná O spolu tvoří nerozlučnou, poněkud bizarní dvojici Curleyova žena – snacha majitele farmy O půvabná, vyzývavá žena, toužila stát se herečkou, ale místo toho žije s manželem, kterého nemiluje O je osamělá, koketuje s dělníky, chybí jí láska a žije život, o jaký nestojí

O myších a lidech - děj Dva nemajetní zemědělští dělníci přicházejí na farmu do salinaského údolí. Každý z nich má jinou povahu, oba však spřádají sny a iluze, že se jim jednou podaří mít své vlastní hospodářství a budou tam chovat králíky. Ochranářský a prozíravý George správně tuší, že slaboduchý Lennie by nechtě mohl způsobit katastrofu. Snacha majitele farmy Lendu provokuje sexuálně vyzývavým chováním a on jí nechtě způsobí smrt. Před lynčováním ho zachrání George tím, že ho sám zastřelí.

O myších a lidech – jazyk a styl O příběh je postavený na dialozích hrdinů (má blízko k dramatu) O Steinbeck prózu vzápětí zdramatizoval O postavy promlouvají nespisovným jazykem O jednoduchá, přehledná stavba větných celků

O myších a lidech O dojemná oslava přátelství a soudržnosti O ztvárnění odvěkého boje mezi dobrem a zlem „Aby byl člověk hodnej, na to nepotřebuje bůhvíjakou hlavu. Tak se mi zdá, jako by ty dvě věci ani nešly dohromady.“ O rozpor snu a reality O o touze člověka po štěstí a jistotě svého domova O zfilmováno – 1939 rež. Lewis Milestone 1992 rež. Gery Sinise

John Steinbeck O Steinbeck tvoří spolu s E. Hemingwayem a W. Faulknerem „velkou trojku“ amerických spisovatelů 1. poloviny 20. století O „To, co Johna Steinbecka řadí mezi největší zjevy amerického písemnictví, kromě formální brilance, je jeho neúnavné nabádání člověka k zachování vlastního lidství, které autor vidí v přirozenosti, individuální barvitosti, myšlenkové originalitě a rovné páteři. Moderní civilizace má vlastnosti a prostředky, které mohou všechno lidské v člověku zničit. Steinbeck netvrdí, že se člověk ubrání, ale říká, podobně jako Hemingway, že se nesmí vzdát bez boje.“

Zdroje: O Andree, Lukáš a kol. Literatura pro 3. ročník středních škol – Učebnice. 1. vydání. Brno: Didaktis, ISBN O Hánová, Eva a kol. Odmaturuj z literatury. 2. vydání. Brno: Didaktis, ISBN O Soukal, Josef. Přehled dějin literatury pro střední školy vydání. Praha: SPN, ISBN O Polášková, Taťána a kol. Literatura – přehled středoškolského učiva. 1. vydání. Třebíč: Petra Velanová, ISBN O Slanař, Otakar a kol. Obsahy a rozbory děl. 1. vydání. Třebíč: Petra Velanová, ISBN O Hovorková, Vlasta a kol. Světová školní četba na dlani. 1. vydání. Praha: Erika, ISBN