Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Identifikátor materiálu: EU –
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou O. Pavla... Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou B. Brechta…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gramatika Vypravování
Jazykověda a její disciplíny
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_724_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 16. července 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU –
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 2. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.2.2.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Německá literatura 20. století Heinrich.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
THOMAS MANN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Meziválečná literatura
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Naturalismus v české literatuře
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Německá próza mezi válkami
Odraz 1. světové války ve světové literatuře:
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorMgr. Milena Braiková Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_3S4S2N_BA_06_14 NázevThomas Mann Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník3. a 4. roč. SŠ, 2. roč. nástavbového studia Tématický celekSvětová literatura 1. poloviny 20. století AnotaceTato prezentace je zaměřena na výklad učiva. Lze použít jako doplnění výkladu při vyučování nebo k samostudiu. Materiál inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Metodický pokynPOMŮCKY: počítač, dataprojektor Průběžně se střídá forma výkladu a řízený rozhovor. Klíčová slovaThomas Mann, Smrt v Benátkách Očekávaný výstupPrezentace seznamuje žáky s životem a literárním dílem Thomase Manna. Datum vytvoření

Thomas Mann (1875 – 1955)

Thomas Mann O německý prozaik a esejista O nositel Nobelovy ceny za literaturu z roku 1929 O mladší bratr spisovatele Heinricha Manna O otevřeně vystupoval proti nacismu (řeč Apel na rozum, 1930) O emigroval do Švýcarska, ČSR a poté USA ia.org/wiki/File:Thomas_ Mann_1929.jpg

Tvorba O v románových ságách zpracovával autobiografickou látku, čerpal ze Starého zákona a pracoval rovněž s pohádkovými a faustovskými motivy O věnoval se otázce předurčení člověka, vztahu umění a etiky a problematice dozrávání osobnosti i národa O jeho dílo je úzce spojeno s epochou německé měšťanské kultury a jejím zhroucením během 1. poloviny 20. století O podal plastický obraz života společnosti dané historické epochy i zdařilé psychologické studie některých lidských typů

Dílo O románová sága Buddenbrookovi (1901) O podtitul Úpadek jedné rodiny O líčeny osudy čtyř generací členů tradiční lübecké obchodnické rodiny O děj se odehrává v letech 1835 – 1876 O autobiografické prvky (vychází z historie rodiny Mannů) O s hmotným úpadkem rodina duchovně a kulturně roste O duchovno stojí v opozici nejen k praktickému životu, ale k životu vůbec O dějové pasáže se mísí s introspektivními úvahami O románem získal světovou proslulost

Dílo O novely: Tonio Kröger (1903) Smrt v Benátkách (1913) Mario a kouzelník (1930) O časté téma: vztah umělce a společnosti, spojení umělce s chorobou, fascinace smrtí, tendence vnímat skutečnost v protikladech O komplikovaná výpověď – využívání odlišných stylů, montáž vyprávěcích prvků, prohloubení psychologie

Smrt v Benátkách O vrchol Mannovy novelistické tvorby O vznikla pod dojmem autorova výletu do „města na vodě“ O hlavní hrdina – Gustav von Aschenbach O pracovitý, úspěšný a vážený stárnoucí spisovatel žijící v Mnichově O je však osamělý a uzavřený do sebe, unavený vyčerpávající duševní prací

Smrt v Benátkách - obsah O Gustav von Aschenbach se rozhodne strávit letní odpočinek na jihu v Benátkách. V hotelu, kde je ubytován, poznává asi čtrnáctiletého polského chlapce Tadzia. Aschenbach v něm nejdříve vidí (či chce vidět) především ztělesnění platonské ideje krásy, ovládne ho však touha po absolutním (i fyzickém) splynutí s ním. Zachovává sice navenek lhostejnost a odstup, ale ztrácí zábrany, zcela propadne chlapcově přitažlivosti. Jako opilý sleduje Tadzia na pláži, na jeho procházkách po Benátkách.

Smrt v Benátkách - obsah O Vášnivý vztah ho vede k tomu, že si nechá kosmeticky vylepšit fyziognomii stárnoucího muže, což ještě nedávno odsuzoval. Aschenbachovo chování působí trapně a nastavuje zcela neestetickou tvář. V Benátkách mezitím propukne záhadná epidemie. Hrdina se později dovídá, že město zachvátila nebezpečná nákaza indické cholery. Ani epidemie cholery Aschenbacha nepřiměje k odjezdu, neboť chce zůstat v chlapcově blízkosti. Ta je příčinou jeho náhlé smrti. Nakažlivá choroba je ale pouze vnějším obrazem jeho vnitřního chaosu, symbolem zkázy kdysi cudného umělce.

Smrt v Benátkách – jazyk a styl O er-forma O realistická líčení atmosféry Mnichova, cesty lodí a benátských reálií se střídají s Aschenbachovými úvahami o umění a kráse O minimum dialogů O dominuje stylová rovina objektivního vypravěče

Smrt v Benátkách O tématem – možnost lidské existence uprostřed naprostého úpadku O hledání smyslu v životě, který pozbyl řádu O úvahy o umění a kráse O polarita života a umění, rozumu a citu, blízkost krásy a smrti O homosexuální motivy i v r. Buddenbrookovi a novele Tonio Kröger O filmová verze – 1971, režisér Luchino Visconti – podbarvena Třetí a Pátou symfonií Gustava Mahlera

Dílo O román Kouzelný vrch (1924) O odehrává se v horském sanatoriu, kde se sešla evropská společenská smetánka O mezinárodní zastoupení pacientů jako by symbolizovalo předválečnou Evropu O podobenství o bloudícím duchu evropské společnosti, která prožívá svou krizi

Dílo O románová tetralogie Josef a bratří jeho ( ) O přepracování legendárního biblického příběhu o muži dvakrát zavrženém, který přesto dokáže odpustit a stát se pozitivně uvažujícím a konajícím člověkem O biblická alegorie zaměřená proti principu zvůle a rasové nenávisti O zajímavé po stránce stylistické – vypravěč žije zároveň v minulosti a přítomnosti, vede dialog se současným čtenářem z pozic obou časových rovin

Dílo O román Doktor Faustus (1947) O podtitul – Život hudebního skladatele Adriana Leverkühna, vyprávěný jeho přítelem O aktuální parafráze faustovského tématu O hlavní hrdina, geniální hudebník, je ochoten se za tvůrčí inspiraci zříci lásky a odevzdat svou duši ďáblu O jeho příběh je vyprávěn přítelem, který zároveň prožívá svůj příběh za 2. světové války O symbol bloudění Němců a soudobého lidstva O využívá prvků ironie, parodie a montáže (stará lidová pověst o Faustovi, biografie Nietzscheho, hudební teorie Arnolda Schönberga)

Zdroje: O Andree, Lukáš a kol. Literatura pro 3. ročník středních škol – Učebnice. 1. vydání. Brno: Didaktis, ISBN O Hánová, Eva a kol. Odmaturuj z literatury. 2. vydání. Brno: Didaktis, ISBN O Soukal, Josef. Přehled dějin literatury pro střední školy vydání. Praha: SPN, ISBN O Polášková, Taťána a kol. Literatura – přehled středoškolského učiva. 1. vydání. Třebíč: Petra Velanová, ISBN O Slanař, Otakar a kol. Obsahy a rozbory děl. 1. vydání. Třebíč: Petra Velanová, ISBN O Hovorková, Vlasta a kol. Světová školní četba na dlani. 1. vydání. Praha: Erika, ISBN O Mašková, Drahuše. Čítanka 3 (k Literatuře – přehledu SŠ učiva). 1. vydání. Třebíč: Petra Velanová, ISBN