Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova PředmětSpolečenskovědní seminář Anotace:Učební materiál studenty seznamuje s rozdílem mezi asimilací a integrací cizinců, studenti pracují s multimediálními zdroji a hodnotí překážky i výhody integrace. Šablona číslo materiálu III/2-16 III/ Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Asimilace, integrace for
Jak žije minorita v rámci majority? segregace – oddělení, vyloučení, vlastní kultura zachována, člověk ale žije mimo většinovou společnost marginalizace – ztráta původní kultury, ale člověk se nesžije s novou, pocity viny, že se vzdal své kultury
asimilace – přizpůsobení se většině, vede k úplné ztrátě vlastní etnické či národnostní identity, dokonalé splynutí s většinou integrace - vzájemné přizpůsobování, začlenění bez ztráty vlastní kultury a identity
Segregace
Asimilace Opravdu chceme, aby se nám přizpůsobili? Opravdu chceme, aby se nám přizpůsobili? Jsme velmi tolerantní společnost, ale jestli se nebudete chovat jako my… můžete zase táhnout, odkud jste vy blbci přišli. mean-session-from-multicultural-urban-solutions-in-poland/
Co brání integraci? Přečtěte si komiks.komiks Jaké překážky musí cizinci překonávat? Jaké jednání osob v příběhu je protiprávní? Co by se muselo změnit, aby začlenění do české společnosti bylo úspěšné? Co z toho může udělat jednotlivec? Obecné závěry prezentujte před třídou.
Přečtěte si některý příběh z publikace Deník migranta – migrantkyDeník migranta – migrantky Můžete se pokusit ho také komiksově ztvárnit.
Zdroje (mimo přímé odkazy v textu ) Halvová: Problém intergrace muslimů do západní společnosti. _BP.pdf _BP.pdf