Klasicismus Umění 19. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Klasicismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Advertisements

Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
KLASICISMUS.
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Doba Charakteristika Znaky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Romantismus Umění 19. století.
19. století Klasicismus.
KLASICISMUS.
Osvícenství.
Empír - (z lat. empire = císařství )
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Klasicistní malířství
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
Romantismus.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Č í slo materi á lu 3_3_D_08 Datum vytvořen í Druh učebn í ho materi á lu Prezentace.
Realismus Umění 19. století.
Obecná charakteristika Architektura
Závěr 18. století – poč. 19. století
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_6 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Napoleon I..
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Umění 1. poloviny 19. století
INFORMEL Jana Bobčíková.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Umělecké směry 19. století
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Klasicismus Charakteristika uměleckého slohu ve výtvarném umění.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Filozofie osvícenství ve Francii
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Klasicismus Umění 19. století

Doba politické a společenské změny, upevňuje se národní uvědomění, racionalismus vytlačuje náboženské myšlení a církev z monopolního postavení mohutný nástup kapitalismu, průmyslové výroby vynálezy se zdokonalovaly /parní stroj a železnice/, vznikaly další /fotografie, film ... zakládání vědeckých společností – objevy využity pro praktické cíle / baterie, elektromagnet, elektromotor, telegraf rozvoj oborů: organická chemie,botanika, historické vědy, jazykověda

Charakteristika slohu Francie - stal se programovým hnutím Velké francouzské revoluce – strohost, jednoduchost představovaly ideovou jasnost jeho nástup ovlivněn objevením Herkulánea a Pompejí / duch antické mravnosti a zákonů umělci se snažili o posilování morálních zásad, podněcovali statečnost, zdůrazňovali občanské ctnosti největšího výrazu dosáhl antický ideál v architektuře Rusko, Anglie, Itálie, USA

Mnichov, Glyptotéka

empír poslední období klasicismu empire - císařství spojeno s císařskou mocí Napoleona / 1815

J. L. David, Napoleon ve svém kabinetu

Architektura převládá rozum, pořádek, harmonie trvanlivost, účelovost a krása /galerie, knihovny ... antické prvky v novodobých materiálech

Francie Panteon, Paříž Vítězný oblouk, Paříž, po vítězství Napoleona v bitvě u Slavkova arch. Jean Souflot

Na počest vítězství Napoleona v bitvě u Slavkova

Německo Braniborská brána, Berlín

USA Kapitol, Washington - symbol sebevědomí americké demokracie

Sochařství vychází z antických vzorů a dává jim současný námět výrazná gesta dokonalé technické zpracování

Antonio Canova 1757 – 1822 osobní sochař Napoleona Bertel Thorvaldsen 1768 - 1844

Malířství malba klade důraz na přesnou kresbu a plastickou modelaci objemu měšťanský portrét, krajinomalba s figurálním detailem žánrově se dává přednost figurálním kompozicím – výrazná gesta kompozice je promyšlená do nejmenších detailů

Napoleon při přechodu Alp Představitelé Jacques Louis David Napoleon při přechodu Alp Korunovace Napoleona

Smrt Marata, 1793 Únos Sabinek, 1799 Přísaha Horatiú

Jean Dominique Ingres - žák Davida, maluje především ženské akty Paní Rivierová Koupající se

Zdroje Výtvarná výchova, SPN Praha 1990, ISBN 80-04-24969-8 Kapitoly z dějin výtvarné výchovy, Vladimír Prokop, 1993 Největší malíři. Život, inspirace a dílo. http://cs.wikipedia.org/wiki/Braniborsk%C3%A1_br%C3%A1na https://www.google.cz/search?q=bertel+thorvaldsen