Identifikátor materiálu: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
České země v pravěku Doba kamenná
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJiřík z Poděbrad Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStřední Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMistr Jan Hus Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje informace o Janu.
Doba kamenná určeno pro 4. ročník ZŠ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSeverovýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Pravěk.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceČechy v době baroka Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje poznatky.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceValašsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceCísař Rudolf II. – Praha centrum Evropy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSv. Václav, sv. Ludmila Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje informace.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZem zvaná Bohemia Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje osídlování.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceDolnomoravský úval Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Morava Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceKníže Břetislav a sv. Vojtěch Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci jsou schopni zrekapitulovat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZápadní Čechy – Karlovarsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceVýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSv. Anežka, Přemysl Otakar II. a Václav II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně.
ICT VL Pravěk – procvičování 4.R
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNaše město – Ústí nad Labem Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceCyril a Metoděj Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePraha Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii, zajímavosti hlavního.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Vývoj člověka. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: PaedDr. Dana Studničková.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Identifikátor materiálu: EU - 12 - 22 Anotace Doba lovců mamutů Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky pravěku Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Lovci mamutů, doba kamenná Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Aktivita / Výklad / Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 1. stupeň Typická věková skupina 9-10 let Celková velikost 2 523 kB – soubor .pptx/ leden - 2012

Metodika Pedagog se řídí pokyny autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky je možno ústně komentovat v diskusi se žáky. Žáci řeší zadané otázky a úkoly nejprve samostatně. Poté společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.

ČESKÁ REPUBLIKA Doba lovců mamutů

Doba lovců mamutů osídlení naší země před mnoha tisíci lety v době kamenné člověk v této době = pračlověk pračlověk : odkázán na dary přírody sběrači – nejdříve živ z toho, co nasbíral (jedlé hlízy, bobule, plody divoce rostoucích rostlin) lovci – nejdříve brouci, červi, později malí živočichové (veverky, zajíci, vrány) až později větší kořist

Zbraně postupné zdokonalování zbraní a nástrojů dokonalejší zbraně dávaly možnost větších a lepších úlovků pračlověk si postupně dovolil na jelena i mamuta nejznámější pomůcka této doby – pěstní klín většina nástrojů a zbraní byla vyrobena z kamene a proto doba kamenná postupně začali používat i kosti zvířat, zvířecí šlachy, kůže, hlínu atd.

Životní styl největší objev pravěku – oheň nejdříve ho poznávali (teplo, ochrana před dravou zvěří, vaření) později se ho naučili rozdělat (tření – jiskra od kamenů) příbytky: podle místa žití (jeskyně, příbytky z kůží, kostí, dřeva atd.) oblečení: z kůže ulovené zvěře smrt: věřili v posmrtný život, a proto dávali zemřelým do hrobu jídlo a dary

Otázky a odpovědi Proč se doba lovců mamutů jmenuje kamenná? VETŠINA NÁSTROJŮ A ZBRANÍ BYLA Z KAMENE Do jakých dvou skupin dělíme pračlověka? LOVEC A SBĚRATEL 3) Co je největší objev pravěku? OHEŇ 4) V jakých příbytcích pračlověk žil? JESKYNĚ, PŘÍBYTEK Z KŮŽÍ, DŘEVA, KOSTÍ ATD.

Obr. č. 1

Obr. č. 2

Obr. č. 3

Zdroje obrázků Č. 1 dostupné z: [http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Biface_Silex_Venerque_MHNT_PRE_.2009.0.194.1_Fond.jpg] dne 2. 1. 2012 Č. 2 dostupné z: [http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/Pekarna.jpg] dne 2. 1. 2012 Č. 3 dostupné z: [http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Lovci_mamutu_mammoth.jpg] dne 2. 1. 2012