Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenský ples ATVS a VŠ Palestra
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
ÚVOD DO MARKETINGU.
… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
CK – činnosti touroperátora
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Prezentace SPASS Sponzoring ve sportu Prezentuje: Ing. Maxim Sládek
Výrobek a jeho životní cyklus
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
9.Komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Sportovní zařízení a akce
Marketing finančních služeb 2.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Podnikatelský plán struktura plánu.
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
PROPAGACE REKLAMA Brigita STLOUKALOVÁ. Reklama = placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb, myšlenek prostřednictvím médií  reklama se sportovními.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
EKOS P1 Základní pojmy.
Sportovní klub Case study EKOS P10. Typologie sportovních klubů Dle velikosti (počtu členů) –Univerzální organizace (Sokol, Orel,..) –Velké – nad 300.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
8. Marketing.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
KOMERCIALIZACE SPORTU
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Sponzoring.
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Marketingová komunikace
VARIANTY A CENÍK REKLAMNÍHO ZVIDITELNĚNÍ
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Transkript prezentace:

Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín

Sportovní marketing „definice sportovního MK“ (B.G.Pitts, D.K.Stotlar) „klasická definice MK“ předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb zákazníka „definice sportovního MK“ (B.G.Pitts, D.K.Stotlar) navrhování a zdokonalování činností pro výrobu, oceňování, propagaci a distribuci sportovního produktu tak, aby se uspokojovaly potřeby a přání zákazníků

Marketingové prostředí

Sportovní produkt výkonnostní sport Sport (profesionální, amatérský, zaměstnanecký, zájmový …) Členství ve sportovní organizaci Činnost sportovní organizace Využití volného času Vzdělávání ve sportu Fitness Wellness Divácké služby …..

Sportovní produkt Sportovní produkce Produkty výbavy Vybavení Výstroj Výzbroj Oblečení …. Produkty tvorby výkonu Trenéři Medicínská péče Stravovací péče Sportovní zařízení

Sportovní produkt Propagace sportu Propagační akce Media Podpora značky Sponzoring Reklama Dary …..

Sportovní produkt Charakteristické vlastnosti Subjektivnost oceňování Abstraktnost a nemateriálnost Nepředvídatelný vývoj Malá možnost kontroly kvality a složení Těžko stanovitelná tržní cena Sport jako veřejné zboží

Sportovní produkt Ovlivňující faktory Nové a rozdílné sporty, rekreační aktivity, fitness a wellness Nárůst institucí nabízející podobné nebo stejné produkty Nárůst mediální podpory (časopisy, televizní kanály …) Nárůst volného času a ochoty do něj investovat Fitness-boom (svět - 70. léta, ČR – 90. léta) Participace účastníků na sportovních akcích (závody pro neregistrované …) Vývoj sportovního zboží pro cílové skupiny Sport jako obchodní produkt (hráči, reklama, ….) Vzdělávání zaměřené na sportovní problematiku Sportovní značky, technologie, sportovní vzory ….

Sportovní marketing Analýza trhu a situace Zákazníci (aktivní, pasivní, diváci), produkty, podmínky realizace, konkurence, předpokládaný vývoj Stanovení strategických cílů Sportovní cíle, ekonomické cíle, společenské cíle, strategie produktu, cenová strategie, „práce se zákazníkem“ Marketingový mix Komunikace, distribuce, užitek pro zákazníka, cenová politika, společenská prospěšnost, finanční politika

Sportovní reklama Funkce reklamy – informační, přesvědčovací, připomínací Sportovní reklama - reklama se sportovními motivy Plakáty a letáky na akce Zpravodajství ze zápasu Televizní přenos - reklama s využitím specifických medií komunikace Dresy a sportovní oděvy Startovací čísla Hrací plochy, mantinely … Sportovní nářadí a náčiní Výsledkové tabule

Sportovní reklama

Sportovní sponzoring Komunikační a marketingový nástroj, který spočívá v jasném vymezení a kompenzaci výkonů sponzora a protivýkonů sponzorovaného. Sponzorování jednotlivých sportovců Sponzorování sportovních týmů Sponzorování sportovních akcí Sponzorování sportovních klubů Sponzorování sportovních svazů a soutěží

Sportovní sponzoring Důvody sponzorování: Zvyšování popularity a známosti jména firmy Propagace image firmy Získávání nových zákazníků Neutralizace konkurenční reklamy Společenské kontakty …..

Nabídka výkonů pro sponzora Sportovní sponzoring Nabídka pro sponzora – sponzorský balíček – sponzorská smlouva Nabídka výkonů pro sponzora Sponzorský balíček – písemně dokumentován a doložen cenou Generální – exkluzivní sponzor (veškeré protivýkony) Hlavní sponzor (nejatraktivnější protivýkony) Kooperační – vedlejší sponzor Cena balíčku Velikost akce, organizace Rozsah aktivit a atraktivita Počet sponzorů Počet diváků a zájem medií Cit pro věc

Sportovní marketing Obsah sponzorských výkonů Sportovní produkty (cvičení, prostory, akce, vzdělávání, výkony, propagace) Reklamní produkty (dresy, oblečení, náčiní, tabule, stadiony, mantinely …) Společenské činnosti (lože, parkovací místa, účast na akcích, VIP prostory, oslavy …) Image sportu a organizace ( tradice, filozofie, životní styl …)