Umění první třetiny 20.století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

SECESE.
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY II.
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
Expresionismus ve výtvarném umění
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 2.)
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
Funkcionalismus I. polovina 20. století.
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÝ SMĚR
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
III. ročník, kombinace Pd-Vv
Kubismus I. Polovina 20. století.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
KUBISMUS.
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY I.
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
5. Nástin historického vývoje RD
UMĚNÍ XX STOLETÍ - VNÍMÁNÍ V SOUVISLOSTECH
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Přehled nejvýznamnějších malířů
Umělecké směry 20. století
Moderní umělecké směry KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Umění secese – stručný přehled
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Období mezi dvěma válkami
Abstraktní umění 20. století.
 století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
Umělecké směry 19. století
Umělecké směry 20. století
ÚHEL POHLEDU.
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška přelom století – počátek hledání „nové architektury Boj staré legitimní architektury s modernou P.Behrens –studium.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_358 Název školyGymnázium,
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poezie ve světové literatuře
ORFISMUS Jiří Salajka.
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Geometrická abstrakce
3. Kompozice ve výtvarném umění
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Futurismus.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
DIVADLO POSTMODERNÍ A POSTDRAMATICKÉ Vývojové trendy v divadle na konci 20. a na počátku 21. stol.
FUTURISMUS Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_14_Orfismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_18.
Umění secese – stručný přehled
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
KUBISMUS Metelková Surov.
Česká společnost
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Umění secese – stručný přehled
KUBISMUS.
Transkript prezentace:

Umění první třetiny 20.století Zdroje moderní architektury Secese: stylotvorný charakter ornamentu Fauvismus a expresionismus: barva, deformace, primitivismus Kubismus: vidění a racionalita - nový obrazový prostor Futurismus: dynamismus umění a žitá skutečnost Abstrakce: nezobrazivé umění, hledání řádu světa

Charles Rennie Mackintosh, Glasgowská škola umění, 1896-1909

Otto Wagner, Poštovní spořitelna ve Vídni, 1892-3

Otto Wagner, Poštovní spořitelna ve Vídni, 1892-3

Hendrik Petrus Berlage, Burza v Amsterdamu, 1897-1903

Auguste Perret, Bytový dům v rue Franklin, Paříž, 1902-1904

Peter Behrens, Továrna na turbíny AEG v Berlíně, 1910

Adolf Loos, Obchodní dům Goldman a Salatsch ve Vídni, 1911

Adolf Loos, Steinerův dům ve Vídni, 1910

Adolf Loos Müllerova vila v Praze, 1930

Frank Lloyd Wright, Dům pro Darwina Martina, Buffalo, 1904

Oven Jones, z Gramatiky ornamentu, 1856

Victor Horta, Tasselův dům v Bruselu, 1892-93 Vlastní dům s ateliérem v Bruselu, 1898

Josef Hofmann, návrhy tapet, látek, 1902 Koloman Moser, typografie, 1901

Joseph Maria Olbrich, Pavilon vídenské secese, 1898 Plakát na výstavu vídeňské secese, 1898

Gustav Klimt, vlys do pavilonu vídeňské secese, 1902

Gustav Klimt, vlys do pavilonu vídeňské secese, 1902

Alfred Barr, schema vývoje moderního umění

Fauvismus Francie cca od 1905, krátké trvání Netvoří skupinu Hlavní rys – autonomní charakter barvy

Henri Matisse, Mořský útes, 1905 Interiér v Aubergines, 1911

Expresionismus Začíná v Německu, šíří se i do ostatních zemí Výtvarné umění, literatura, divadlo, poesie sociálně kritický, ironický, excentrický, provokativní, založený na polaritách 1905 založena skupina Die Brücke (Drážďany) 1911 skupina Der Blaue Reiter (Mnichov)

Ernst Ludwig Kirchner, Program skupiny Die Brücke, 1905 Plakát skupiny Die Brücke, 1910

Ernst Ludwig Kirchner, Potsdamské náměstí, 1914 Emil Nolde, Ukřižování, 1911-1912

Vasilij Kandinskij , Obálka almanachu Der Blaue Reiter, 1911 Murnau, 1909

Kubismus Nová koncepce obrazu, obrazového prostoru a předmětu v něm Není vnější nápodoba, východiskem je tvar Plocha obrazu, role geometrie, fragmentace Oko a rozum Analytický a syntetický kubismus

Pablo Picasso, Avignonské slečny, 1907

Pablo Picasso, Ležící žena

Pablo Picasso, Portrét Daniela Henry Kahnweilera, 1910 Georges Braque, Housle a džbán, 1910

Georges Braque, Mísa s ovocem a sklenice, 1911 Pablo Picasso, Housle, 1912

Pablo Picasso, Muž v klobouku, 1915

Fernand Léger, Kontrasty tvarů, 1913 Robert Delaunay, Simultánní kompozice, slunce a měsíc, 1913

Futurismus Itálie 1909 Filippo Tommaso Marinetti, Manifest futurismu Pohyb, rychlost, moderní svět, zničit vše staré Simultánnost, průniky, linie-síly Progresivní vize o umění budoucnosti

Giacomo Balla, Abstraktní rychlost, let vlaštovek, 1913 Umberto Boccioni, Dynamismus fotbalisty, 1913

Umberto Boccioni, Dynamismus koně + domy, 1914-1915 Giacomo Balla, Objekt, 1915

Luigi Russolo, hřmotiče Filippo Tommaso Marinetti, Osvobozená slova, 1914

Marcel Duchamp, Nevěsta svlékaná svými mládenci, dokonce (Velké sklo), 1915-23

Marcel Duchamp a ready made: Kolo bicyklu, 1913-1914 Sušák na lahve, kol. 1917 Fontána, 1917

Abstraktní umění Není přímý vztah k předmětné, opticky vnímatelné realitě Barvy, tvary, linie Geometrická a organická abstrakce

Vasilij Kandinskij, Imprese, 1911 Improvizace 1910

Vasilij Kandinskij, Kompozice V. (Poslední soud) , 1911

František Kupka, Amorfa/Dvoubarevná fuga, 1912

František Kupka, První krok, 1910-1913 Děvčátko s míčem, 1908 studie 1908-1909

František Kupka, Vertikální plány, 1912-1913 Klávesy piána, 1909

Kazimir Malevič, Černý čtverec na bílém pozadí, před1915 Výstava 0,10 v Petrohradě, 1915

Piet Mondrian, Kompozice, 1917-1919

Piet Mondrian, Molo a oceán, 1915