Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Advertisements

Sloupcová sazba a oddíly
Alfons Mucha Název školy
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zemětřesení Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Georges DANTON (26. října 1759 – 5. dubna 1794)
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_D_II Ročník: II. Dějepis Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Základní typy monarchií
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.
Vyvrcholení revoluce - Jakobínská diktatura
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Energiequellen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
El verbo estar Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Topologie počítačových sítí
Ukládání čísel v počítači 1
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Národy světa Název školy
Socioekonomická geografie
Cuerpo humano Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Ich und mein Computer Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Východoasijská náboženství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_109 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
Velká Francouzská revoluce
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Užití vektorového součinu
Etapy českého národního obrození
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Náboženství - opakování
Symbolismus Název školy
Socioekonomická geografie - opakování
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Funkcionalistický Zlín – architekti
Funkcionalistický Zlín
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Surrealismus Název školy
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Vývoj administrativního členění čr
Jakobínský převrat II-02-07
Povinné Zvláště důležité Nepovinné Zajímavost VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE.
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Transkript prezentace:

Významné osobnosti francouzské revoluce La Fayette, Saint Just, Sieyés, Vergniaud, Fouché Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Významné osobnosti francouzské revoluce – La Fayette, Saint Just, Sieyés, Vergniaud, Fouché Označení DUM VY_32_INOVACE_11_1_16 Autor Mgr. Jana Pešatová Datum 10.7.2013 Vzdělávací oblast Člověk a společnost Vzdělávací obor Dějepis Tematický okruh Novověk Ročník 2. ročník gymnázia www.zlinskedumy.cz

Markýz de La Fayette (1757 – 1834) francouzský šlechtic, přítel George Washingtona (La Fayette se zúčastnil americké války za nezávislost) zpočátku stoupenec jakobínů, podílel se na vydání Deklarace práv člověka a občana v čele pařížské národní gardy jako stoupenec monarchie označen 1792 za nepřítele, pokus o útěk do USA, ale zadržen vězněn v Olomouci, propuštěn až díky Napoleonovi, umírá v soukromí [1]

Louis de Saint-Just (1767 – 1794) revolucionář, člen klubu jakobínů známý svým přátelstvím s Robespierrem člen Výboru pro veřejné blaho při thermidorském převratu proti jakobínům zatčen a spolu s Robespierrem popraven [2]

Emmanuel Joseph Sieyès (1748 – 1836) katolický kněz, spisovatel jeden z hlavních politiků francouzské revoluce v období Direktoria byl také jedním ze tří konzulů po Napoleonově převratu v době císařství se stáhl z veřejného života, po návratu Bourbonů nucen odejít z Francie do Belgie [3]

Pierre Vergniaud (1753 – 1793) během revoluce patřil k umírněným – girondistům spolu s Dantonem považován za největšího řečníka revoluce je autorem slavné věty: „Revoluce, jako bůh času Saturn, začíná požírat své děti.“ 1793 popraven při krátkém procesu s girondisty [4]

Joseph Fouché (1759 – 1820) patřil mezi jakobíny, horlivý zastánce popravy krále vedl dekristianizaci , nechal vyplenit kostely vytvořil Kult Rozumu 1794 uvězněn, ale amnestie jej 1795 uchránila před popravou schopný intrikář za Napoleonova císařství ministrem policie zemřel v exilu [5]

Zdroje obrázků: [1] AUTOR NEUVEDEN. www.wikipeda.cz [online]. [cit. 26.2.2013]. Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Gilbert_du_Motier,_markýz_de_La_Fayette [2] AUTOR NEUVEDEN. Wikipedie [online]. [cit. 26.2.2013]. Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Louis_de_Saint-Just [3] AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 26.2.2013]. Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Emmanuel_Joseph_Sieyès [4] AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 26.2.2013]. Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pierre_Vergniaud [5] AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 26.2.2013]. Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Joseph_Fouché

Otázky k procvičení 1. Jak se jmenoval šlechtic, který získal zkušenosti během americké revoluce a stanul v čele národní gardy v Paříži? 2. Kdo pronesl legendární větu o tom, jak revoluce hubí vlastní děti? 3. Kdo z uvedených deseti účastníků revoluce přežil popravy? 4. Kdo byl Emmanuel Joseph Sieyès? 5. Ve kterých letech byla většina vůdčích osobností revoluce popravena? Jakou etapou vývoje tehdy francouzská revoluce procházela?

6. Která osobnost byla dočasně vězněna na našem území v Olomouci?

Otázky s odpověďmi: 1. Jak se jmenoval šlechtic, který získal zkušenosti během americké revoluce a stanul v čele národní gardy v Paříži? Markýz La Fayette 2. Kdo pronesl legendární větu o tom, jak revoluce hubí vlastní děti? Pierre Vergniaud 3. Kdo z uvedených deseti účastníků revoluce přežil popravy? La Fayette, Sieyès a Fouché 4. Kdo byl Emmanuel Joseph Sieyès? Kněz, člen Direktoria a jeden ze tří konzulů 5. Ve kterých letech byla většina vůdčích osobností revoluce popravena? Jakou etapou vývoje tehdy francouzská revoluce procházela? V letech 1793 v době jakobínského teroru a 1794 po pádu jakobínů

6. Která osobnost byla dočasně vězněna na našem území v Olomouci 6. Která osobnost byla dočasně vězněna na našem území v Olomouci? Markýz La Fayette