Seberegulační vlastnosti osobnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Internet Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_internet2
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Obrázky: zdroje Snímek 4 - cbkladno
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_ČJL1.41 VY_12_INOVACE_ČJL1.41
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Prevence úrazu ve škole VY_32_INOVACE_17 Sada 8
Pozitivní hodnocení sebe
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Specifické poruchy učení
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Sebepoznání a sebereflexe
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách I. (předvánoční.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Chování ve městě Člověk a jeho zdraví Šablona: ICT PRV ČAJZ Chování ve městě Anotace: bezpečné chování v lese, přechod pro chodce, injekční stříkačky.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Náboženství Autor: Mgr. Jiřina.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Seberegulační vlastnosti osobnosti VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti Sebehodnocení, svědomí, vůle

Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09 Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Seberegulační vlastnosti Předmět: Občanská nauka Cílová skupina: 7.,8. ročník VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Téma: Seberegulační vlastnosti Datum vytvoření: 17.9. 2011 Téma: Seberegulační vlastnosti Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se seberegulačních vlastností Časová dotace: 20 min. Anotace: regulace, sebehodnocení, svědomí, vůle Datum realizace v hodině: 12. 10. 2012, třída VIII. B VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Seberegulační vlastnosti Jsou vlastnosti osobnosti, kterými člověk řídí vlastní prožívání a chování Člověk dokáže nejen přetvářet svět, ale je schopen poznávat sám sebe, měnit se, přetvářet se a zdokonalovat se pomocí mechanismů seberegulace VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Úkol Co znamená slovo regulovat? Najdi ve slovníku a přečti ostatním spolužákům VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Regulace Regulace (z lat. regula, pravítko, pravidlo) obecně znamená řídící či usměrňující činnost, ať už prováděnou člověkem nebo automatickým zařízením (regulátorem). Ve společnosti je regulace ovlivňování nebo ovládání lidského a společenského chování na základě pravidel a omezení. VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Sebepoznání, sebepojetí Sebepoznání – označujeme uvědomění si zvláštností svého prožívání a chování Sebepojetí (self-concept) znamená bezprostřední vztah člověka k sobě samému, založený na sebeuvědomění a sebehodnocení. Jedná se o představu sebe sama, svých vlastností, jak jedinec vidí sám sebe VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Sebepojetí Reálné já – představa charakteristik osobnosti, které jsou nám vlastní Vnímané já – jak se jedinec vidí v daném okamžiku, jaký si myslí, že je Ideální já – představa jedince, jaký by chtěl být Prezentované já – charakteristiky, které jedinec ukazuje ostatním VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Sebehodnocení Znamená hodnocení sebe sama, svých kladů i nedostatků. Nadnesené – přehnané sebehodnocení Nedostatečné – podhodnocené – člověk se hodnotí moc kriticky VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Svědomí, vůle Svědomí představuje zvnitřnělý soubor norem chování. Často prožíváme pocit viny, když jsme provedli čin, který je v rozporu s našimi zásadami. Úkol: Co znamená mít černé svědomí? Kdy jsi naposled měl(a) černé svědomí? Vůle je proces záměrného a cílevědomého sebeovládání a sebeřízení, vrcholným orgánem seberegulace. Zhodnoť svoji vůli – jak je silná při kladení rozličných cílů) VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Opakování - zápis Seberegulační vlastnosti Regulace Sebepojetí, sebepoznání Svědomí Vůle VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti

Použité zdroje Psychologie osobnosti. Brno : Purkyňova, 2001. 28 s. TRPIŠOVSKÁ, Dobromila. Úvod do psychologie. Ústí nad Labem : W-knihařství, 1996. 94 s. Přispěvatelé Wikipedie, Regulace [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize 5. 08. 2012, 22:53 UTC, [citováno 17. 09. 2011]<http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Regulace&oldid=8863981> . Obrázek na snímku č. 5 - http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=regulace&ex=1#ai:MC900441501| VY_32_INOVACE_09 - Seberegulační vlastnosti