Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Vlakové nádraží
1868 – ÖNWB (Rakouská severozápadní dráha) postavila koleje do Třebíče – ve 12:15 přijel 1. vlak na nově vybudované vlakové nádraží v Třebíči. Třebíč však nebyla spokojená s umístěním – nádraží bylo postaveno daleko od města, až za obcí Stařeč. Občané Třebíče chtěli přiblížení trati k městu. Proto se dodatečně přistavěla dálková železnice s honosným názvem „Českomoravská transverzální dráha“.
– zprovozněn rychlík na trati Třebíč-Okříšky – byl zaveden telefon na třebíčské nádraží – zemřel 1.člověk na třebíčském nádraží (při posunu vlaku 1506 na druhé koleji byl usmrcen posunovač František Jan) 1929 – na nádraží zavedena kanalizace a vodovod – dostavěna železniční rampa
v roce 1947 – třebíčské nádraží navštívil 2x Edvard Beneš – 1. střet motorového vozidla a vlaku na železničním přejezdu v okrese Třebíč (v Borovině – 4 mrtví a 28 zraněných) – 1. jízda rychlíku Třebíč-Praha
Nádraží před rokem 1905
1. rychlík v Třebíči
Nádraží dříve
Nádraží dnes
Pamětní deska
Spolupracovali: Pánek Ivan Uhlířová Nikola Vymazalová Pavla Prameny: Ing. Petr Fiala, Ing. Evžen Žamberský: Třebíč a železnice