Přehled elektromagnetického záření

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetické vlny a záření
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Elektromagnetické vlny
Elektromagnetické záření
Světlo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Elektromagnetické vlny a záření nejdůležitějším druhem elektromagnetického záření je světlo světlo jsou elektromagnetické vlny o velmi krátkých vlnových.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fyzika atomového obalu
Elektromagnetické záření 1. část
Elektromagnetické záření 3. část Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Elektromagnetické vlny a záření
OPTIKA 02. Elektromagnetické spektrum, IR a UV záření
Využití elektromagnetického záření v praxi
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Elektromagnetické vlny a záření
Elektormagnetické vlnění
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektromagnetické záření a vlnění
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Elektromagnetické vlny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Světlo Richard Brabec.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Světlo a světelné zdroje
UV záření Marek Hauzr Gymnázium Rumburk 8.A. Vlnové délky UV záření 380nm – 1nm.
Přehled elektromagnetického záření
Elektromagnetické záření
Světlo.
Světlo.
Vlastnosti elektromagnetického vlnění
Infračervené záření Barbora Pagáčová IV.C
Planetky, měsíce, komety, meteory
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
9. ročník Elektromagnet Elektromagnet v praxi.
Ochrana před jaderným zářením
OPTICKÉ JEVY 0PTIKA 01. Úvod Mgr. Marie Šiková
Elektromagnetické záření 2. část
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Využití jaderného záření
VY_32_INOVACE_B3 – 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Přehled působení elektromagnetického záření na tkáň
Uvolňování jaderné energie
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_355
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_350
Rozhlas AM - používané kmitočty
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_346
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_348
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_357
Působení elektromagnetického záření na biologickou tkáň
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Elektromagnetické vlny a záření
Spektrální vlastnosti zdrojů
Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
INSTRUMENTÁLNÍ METODY. Instrumentální metody využití přístrojů.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 12 AnotaceSeznámení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o světle a světelných zdrojích. Světlo a světelné zdroje Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_18 Název materiáluSpektrum.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Fyzika.
E LEKTROMAGNETICKÉ SPEKTRUM Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód EVM: K_INOVACE_1.FY.12.
Elektromagnetické záření. Elektromagnetická vlna E – elektrické pole B – magnetické pole Rychlost světla c= m/s Neviditelné vlny, které se.
Elektromagnetické vlnění
Elektromagnetické vlny a záření
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Přehled elektromagnetického záření Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_342

Rádiové vlny vlnová délka: 10 km – 1 m výskyt, použití: rozhlas, televize, vysílačky zdroj: vysílač

Mikrovlny vlnová délka: 1 m – 1 mm výskyt, použití: mobilní telefony, navigace, přenos dat, mikrovlnné trouby zdroj: vysílač, magnetron

Infračervené záření vlnová délka: 1 mm – 700 nm výskyt, použití: dálkové ovladače, tepelné záření zdroj: zahřátá tělesa, LED diody

Světlo vlnová délka: 700 – 400 nm výskyt, použití: vidění zdroj: rozžhavené těleso (slunce, oheň, žárovky), luminiscence (zářivka, svatojánská muška), LED dioda, LASER

Ultrafialové záření vlnová délka: 400 nm – 10 nm výskyt, použití: opalování, sterilizace zdroj: rozžhavené těleso (slunce), luminiscence (solárium) způsobuje stárnutí kůže i rakovinu kůže

Rentgenové záření vlnová délka: 10 nm – 100 pm výskyt, použití: lékařská diagnostika zdroj: rentgenka zdraví škodlivé

Gama záření vlnová délka: 100 pm – 10 pm výskyt, použití: ozařování nádorů, kosmické záření zdroj: jaderné reakce zdraví škodlivé

Zdroje http://cs.wikipedia.org Kolářová, Růžena a kol. Fyzika pro 9. ročník základní školy. Dotisk 1. vydání, Praha: Prometheus, 2002. ISBN 80-7196-193-0