jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvitý středověk Život na vesnici.
Advertisements

Rozvitý středověk Život na venkově
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
Život ve středověku.
ŽIVOT VE STŘEDOVĚKU Vlastivěda pro 4. ročník Gabriela Mikulková 2011.
Středověká vesnice Kdy vznikla vesnice, ve které bydlíte?
Vznik měst a jejich význam
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Struktura středověké společnosti
Excel Opakování 2 Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Stát Občanská výchova.
Současné státy Občanská výchova.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Příjmení a jméno: Stříbná Magda, Mgr.
Téma: Dějiny s osobnostmi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Všeználek vypravuje o středověku.
Historické státy Občanská výchova.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Politický systém ČR Občanská výchova.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Hardware opakování Výpočetní technika.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
RANÝ STŘEDOVĚK.
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Rozvinutý středověk - města Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
Druhy států Občanská výchova.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Středověk, gotický sloh
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autoraZdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Založení účtu na Google.com Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Volby a volební právo Občanská výchova.
Software opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Poučení o bezpečnosti v učebně výpočetní techniky
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Česká společnost v předhusitské době
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Feudální systém.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Jméno autoraZdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Anotace: Seznámení se s životem tehdejšího obyvatelstva ve středověku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_23_ČS TEMA: SPOLEČNOST PO TŘICETILETÉ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.3 Doba pobělohorská II. Téma: Vývoj v českých zemích Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_02 TÉMA: Proměna středověké.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Rostoucí úloha středověkých měst TÉMATICKÝ.
Život ve středověku Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Středověk Vlastivěda – 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
LUCEMBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ. ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ Obsah Přemysl Otakar I. Situace ve městech Přemysl Otakar II. Nástup Lucemburků Zdroje.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ DĚJEPIS
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět Vlastivěda/D pořadové číslo DUM 18

Anotace Prezentace je zaměřena na členění lidí do středověkých společenských vrstev podle množství majetku a postavení. Autor Mgr. Lenka Čechová Očekávaný výstup Pochopit a osvojit si dělení lidí ve středověku do společenských vrstev. Třídění jednotlivých skupin na základě znalostí dějinných poměrů. Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Aktivita Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina 9 – 10 let

Život ve středověku

Společenská vrstva Jaký byl život lidí ve středověku záleželo na tom, do jaké společenské vrstvy patřili.   Společenská vrstva = lidi, rozdělení do skupin podle množství majetku a postavení.

Společenské vrstvy – rozdělení: 1. Panovník 2. Šlechta + církev 3. Měšťané (řemeslníci+obchodníci) 4. Poddaní (rolníci) 5. Chudina (lidé bez majetku)

Panovník Panovník – nejvyšší vládce země. Patří mu celá země. (Poznáš některé?) 2 1 3 6 5 4

Řešení Jiří z Poděbrad Přemysl Otakar I. Jan Lucemburský Karel IV. Václav III. Václav IV.

Šlechta 2. Šlechta – patřily jí lesy, pole, louky, rybníky, vesnice.   Dělila se: • bohatší šlechta = páni (panský stav) - sídlí v hradech, vlastní velká panství s poddanými. Omezují moc panovníka, chtějí vládnou v zemi sami. • chudší šlechta = zemané - sídlí v tvrzích (tvrze) – málo pohodlí, - zemané chudli a museli sloužit ve vojsku nebo u bohatých pánů

Církev Církev – patřily jí kláštery, kostely, vesnice s poddanými. Peníze získávala za služby lidem (křest při narození, pohřeb).   Dělila se: • vysocí představitelé církve (arcibiskupové, biskupové) • řadoví příslušníci církve (kněží, mniši)

Měšťané 3. Měšťané – žili ve městech a také se dělili: • obchodníci (nejbohatší - vlastnili velké domy) • řemeslníci (chudší a bylo jich více) (mlynáři, pekaři, řezníci, krejčí, ševci, kováři, hrnčíři, truhláři, bednáři, řemenáři, mečíři, šperkaři atd.) - vlastnili chudší obydlí s krámky a dílnami (mistr x tovaryš, učedník) – rozdíl

Poddaní 4. Poddaní (rolníci) – žili ve vesnicích na venkově - museli odvádět králi, šlechtě a církvi PODDANSKÉ DÁVKY : • peníze • desátky (část úrody ze svého políčka) lidé zde se také dělili: • sedláci (bohatí) - vlastnili půdu • bezzemci (bez země) - neměli půdu, pracovali na cizím - žilo se jim špatně

Chudina 5. Chudina - žili ve městě - nevlastnili žádný majetek – NIC Dělili se: • tovaryši, učedníci, dělníci (pracovali u řemeslníků nebo na stavbách) • ŽEBRÁCI (nepracovali, jídlo vyžebrali)

Rozděl do skupin Panovník Šlechta Církev Měšťané Poddaní Chudina řemeslník obchodník kníže král mnich pekař sedlák učedník dělník zeman císař pán bezzemek tovaryš rolník biskup žebrák kněz kováři švec arcibiskup

Použité zdroje www. wikipedie. cz www. panovníci.cz učebnice vlastivědy pro 4. ročník