zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Poznáváme sebe a svět, chceme poznat více Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2970 Identifikátor materiálu: III/2-1/15 Základní škola Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Komenského 540, Kynšperk nad Ohří, 357 51 Autor: Mgr. Margita Malá Ověřeno ve výuce.
Pololetní písemná práce Název materiálu Pololetní písemná práce Typ interakce Aktivita Anotace Materiál prověří znalosti a vědomosti z probraného učiva českého jazyka v pololetí pátého ročníku. Žáci též využijí svých dovedností z výpočetní techniky. V prezentaci pracují pomocí myši v textového editoru. Před prací je třeba prezentace namnožit na počet dětí a každou pojmenovat dle příjmení (pokud žáci ještě nedovedou sami). Žáci pracují přímo na snímku. Upozornění - v prezentaci musí být vypnuta automatická oprava textu. Součástí materiálu je správné řešení. Očekávaný výstup Užívá správně gramatické tvary vybraných ohebných slov. Píše a zdůvodňuje správné i/y ve slovech po obojetných souhláskách . Speciální vzdělávací potřeby Žádné Klíčová slova Pravopis Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint 2007 Stupeň základního vzdělávání První stupeň Cílová skupina Žák Typická věková kategorie/ročník 10 - 11 let / 5.
Pololetní písemná práce Autorem materiálu a všech jeho částí, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Margita Malá. Dostupné z <http://kynsperk.cz/mestske-organizace/zakladni-skola/>, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Základní školou v Kynšperku nad Ohří. Vytvořeno dne: 3. 1. 2012 Ověřeno dne: 18. 1. 2012 Kým: Mgr. Margitou Malou Ve třídě: V. B Zveřejněno: 30. 1. 2012
1. Doplň vynechaná písmena, zeleně vyznač podmět a červeně přísudek (ZSD): V_soko na obloze se ob_vilo hejno b_lých labutí. Přem_sl se stane m_slivcem. M_lada upletla kabelku z l_ka. Na stavbě pracoval_ nepřetržitě dvě m_chačky. Zb_něk si plete saranče s kob_lkou.
2. Urči mluvnické kategorie: pád číslo rod vzor na obloze labutí myslivcem saranče V_soko na obloze se ob_vilo hejno b_lých labutí. Přem_sl se stane m_slivcem. M_lada upletla kabelku z l_ka. Na stavbě pracoval_ nepřetržitě dvě m_chačky. Zb_něk si plete saranče s kob_lkou.
3. Doplň -ě- ,-je- : ob_hněte hřiště, ob_l dvůr, krevní ob_h, v_zd do garáže, výhodná ob_dnávka, chutný ob_d, důležitý ob_v, ob_mný balík, pomník válečným ob_tem, suché v_tve
4. Odděl mezerníkem předložky: Poddůstojník, oddomu, představení, oddělit, oddětí, bezzubá pila, nadměstem, podlesem, předválečné filmy, bezradný žák, bezkřídlý hmyz, odešel bezplacení, bezstarostné dětství, byl bezstarostí, dědeček bezzubů .
5.Vyznač části slova dle barev: předpona kořen slova přípona představitel hrající rozštípané mlynářský zahradnice
6. Napiš slovo nadřazené: skříň, postel, stůl, židle = 7. Napiš tři slova podřazená ke slovu: ovoce =
8. Dokonči větu a uveď příklady: Slova se stejným nebo podobným významem se nazývají - Uveď 3 příklady(dvojice odděl pomlčkou: světlá-bílá): Slova s opačným významem se nazývají - Uveď 3 příklady(dvojice odděl pomlčkou: černá-bílá):
9. Uveď 2 slova mnohoznačná, užij je ve větách (2 významy = 4 věty).
10. Doplň předpony s-, z-, se-, ze-, vz-: _hrabat listí _létnout _bít poličku _mazat si kalhoty _tmívat se _padnout ze stromu _lámat si nohu prázdniny _končily _koušel _pívat strachy _bledla oheň _planul _foukni svíčku _mažte tabuli
11. Dopiš předložky s, z, se, ze: _ lípy _ tebou _ prken _ slibů _ svahu
12. Vymysli větu podle vzorce čísel slovních druhů: 21571. 1816571.
Zbyl ti čas? Splň tento úkol: Napiš, jak se ti líbila tato forma písemné práce. Pracuješ raději na počítači, nebo v lavici na papír?