Měření objemu Pč 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Měření objemu Pč 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vedlejší jednotky objemu
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
Objem Vojtěch Vinduška a Mirek Jehlička.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Příprava laboratorní práce č.3
Vánoční pokusy s indikátorem z červeného zelí Pracovní činnosti 6
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Měření objemu 6. ročník.
Opakování Délka, hmotnost, objem.
Vážení na laboratorních vahách Pracovní činnosti 6. ročník
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Objem LC.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Vánoční pokusy s indikátorem z červeného zelí Pracovní činnosti 6
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
Měření času- pracovní činnosti 6. ročník
OBJEM a jeho měření.
Rychlost měření a výpočty 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
Rychlost měření a výpočty Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Digitalizace výuky Příjemce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Objemové jednotky a jejich převody
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_PREVODY_JEDNOTEK Název materiálu:
Výukový materiál pro 7.ročník
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Převody jednotek objemu
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
MĚŘENÍ OBJEMU.
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Převody jednotek objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Převody jednotek objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Měření objemu Pč 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 21. 11. 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/21.0089

Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce Vzdělávací obor: Pracovní činnosti Tématický okruh: Práce s laboratorní technikou Téma: Měření objemu Anotace: Nácvik měření objemů dutých i plných těles a zápis práce do protokolu.

Objem je veličina, která vyjadřuje velikost prostoru, kterou zabírá těleso. Z matematického hlediska představuje objem míru charakterizující danou část prostoru.

Jednotka SI: metr krychlový - značka jednotky: m³, lidově zvaný kubík Symbol veličiny: V Jednotka SI: metr krychlový - značka jednotky: m³, lidově zvaný kubík Další používané jednotky decimetr krychlový [dm³] centimetr krychlový [cm³] milimetr krychlový [mm³] hektolitr [hl] litr [l] (1 l = 1 dm³) decilitr [dl] centilitr [cl] mililitr [ml] (1 ml = 1 cm³] Převod 1 m3 = 1 000 dm3 = 1 000 000 cm3 = 1 000 000 000 mm3 0,01 hl = 1 l = 10 dl = 100 cl = 1000 ml

Jednotky mimo soustavu SI Britské (UK, imperiální) bušl (8 × UK gallon ≈ 36,3687 dm³) gallon(4,54609 dm³) pint Americké (US) barel bušl (8 × „suchý“ US gallon ≈ 35,2391 dm³) „suchý“ gallon (4,40488377086 dm³) „tekutý“ gallon (3,785411784 dm³) fluid ounce („tekutý“ US gallon / 128) liquid pint

Měřidla odměrný válec pipeta byreta

K měření objemu se může jakákoliv nádoba o známém objemu.

Úkol č.1: Měření objemu Postup: 1. Nádoby, které dostaneš seřaď tak, jak si myslíš, že jsou za sebou podle rostoucího objemu. Na prvním místě tedy bude nádoba s nejmenším objemem, na posledním místě nádoba s největším objemem. 2. Nádobu naplň vodou, tu pak přelij do odměrného válce a na stupnici odečti její objem.

3. Výsledky měření zapiš do tabulky Název nádoby Navrhnuté pořadí Změřený objem

Úkol č. 2: Napadá Tě jiný způsob ověření správnosti odhadu objemu nádob? Úkol č. 3: Přemýšlej nad tím, jak by jsi změřil objem například propisky či klíče. Nápady zapiš do protokolu a pak vyzkoušej.

Protokol musí obsahovat: Datum, jméno, třídu Úkol: Postup: Návrh řešení: (pokud není součástí pokusu) Pomůcky: Tabulku: Nákres: (pokud je potřeba k pochopení navrhnutého řešení) Závěr: jak pokus probíhal, co bylo obtížné, co Tě překvapilo, na co jsi přišel nového…

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Objem http://www.dnformed.cz/img/sklo.jpg http://www.globescientific.com/images/601570-Series.jpg http://glossary.periodni.com/image/burette.gif http://www.labtechindia.net/product/Burettes/image046.png http://www.pivomil.cz/fotky53/fotos/gen320/gen__vyr_786zurs.jpg http://www.mujplan.cz/data/images/big/115.jpg http://www.e-tescoma.cz/inshop/catalogue/products/pictures/630434-big.jpg http://www.ecocapart.cz/img/p/1161-2012-large.jpg http://www.cannashop.info/images/10-cc-plastic-syringe.jpg http://www.utc.cz/cs/bin/product/4/8101392$1.jpg http://www.bdl-cee.com/editor/image/eshop_products/eshop_products_types/9050363.jpg