Lomený výraz – definice, vlastnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Pythagorova věta a její odvození
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Slovní úlohy na společnou práci
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Algebraické výrazy – početní operace
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce lichoběžníku
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.09 Konstrukce obecného čtyřúhelníka Anotace: Prezentace zopakuje vlastnosti obecného čtyřúhelníka. Ukazuje postup při řešení konstrukčních.
Lomené výrazy – násobení a dělení
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Písemné násobení s nulou v činiteli
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
FUNKCE 15. Nepřímá úměrnost
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
I. Podmínky existence výrazu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Desetinná čísla a zlomky
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Lomený výraz – definice, vlastnosti VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.11 Lomený výraz – definice, vlastnosti Anotace: Prezentace přibližuje pojem lomený výraz a jeho vlastnosti. Žák je součástí prezentace, odpovídá na otázky v ní položené a sám řeší úlohy. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Pozná lomený výraz a uvědomí si jeho vlastnosti. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2012-2013 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Devátý ročník základní školy

Je zlomek, v jehož jmenovateli je proměnná (mnohočlen). Lomený výraz Je zlomek, v jehož jmenovateli je proměnná (mnohočlen).

Lomené výrazy Urči, zda se jedná o lomené výrazy.

Vidíme, že jmenovatel zlomku se nesmí rovnat nule. Lomený výraz Zkusme vypočítat: Neexistuje. Neexistuje. Neexistuje. Vidíme, že jmenovatel zlomku se nesmí rovnat nule.

Víme, že jmenovatel zlomku se nesmí rovnat nule. Lomený výraz Víme, že jmenovatel zlomku se nesmí rovnat nule. Ve jmenovateli lomeného výrazu se však vyskytují proměnné a ty se nesmí rovnat 0. Budeme tedy zjišťovat vždy podmínky, které nám zaručí, že jmenovatel lomeného výrazu se nerovná 0. Zjišťujeme tedy podmínky, za kterých má lomený výraz smysl.