ČÍSLO NULA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Lomené algebraické výrazy
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
a vznik záporných čísel
Utvořte negaci výroku, a to bez použití záporu.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Úpravy algebraických výrazů
Základní číselné množiny
Soustava lineárních nerovnic
Matice D.: Matice je systém m .n čísel, uspořádaný do m řádků a n sloupců. Je to jenom symbol, nemá to žádnou číselnou hodnotu! Označení: řádek, řádkový.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
MATEMATIKA I.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dvojková číselná soustava
Opakování.. Práce se zlomky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Celá čísla Násobení.
Mayská početní soustava
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
Algebraické výrazy a jejich úpravy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Čísla Množiny a podmnožiny čísel Přirozená čísla Nula Celá čísla
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
DYSKALKULIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Celá čísla.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Definiční obor a obor hodnot
Lomené algebraické výrazy
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Soustava lineárních nerovnic
Lomené algebraické výrazy
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Početní výkony s celými čísly: násobení
Nerovnice v podílovém tvaru
Aritmetické operace v číselných soustavách
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
I. Podmínky existence výrazu
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Soustava lineárních nerovnic
Nerovnice v podílovém tvaru
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Lomené algebraické výrazy
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené algebraické výrazy
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

ČÍSLO NULA

nula = v dnešní době plnohodnotná číslice a číslo život bez nuly = nepředstavitelný nula na číselné ose = hranice mezi kladnými a zápornými čísly nula vlastněných objektů označuje nevlastnictví ani jednoho, tedy žádného objektu součtem dvou, tří či dokonce nekonečně mnoho nul je zase nula - žádné jiné číslo takovou vlastnost nemá podobně je to s násobením, platí že: při úpravě algebraických výrazů jmenovatel lomeného výrazu musí být nenulový, jinak nemá celý výraz smysl – toto souvisí s nemožností nulou dělit Všechna tato fakta jsou nám známa a považujeme je za samozřejmá. Ne každý si uvědomuje, že nula činila generacím před námi již od dob několik tisíc let před naším letopočtem nemalé potíže. K vyrovnání se se všemi problémy nulou způsobenými vedla trnitá cesta.

Objev nuly = veliký přínos Mayů umožňoval Majům počítat s velkými čísly Mayové používali pro zápis čísel kombinaci pětkové a dvacítkové soustavy vystačili si se dvěma symboly – s tečkou a vodorovnou čárkou tečka znamenala jednotku, čárka pět jednotek. Tyto znaky řadili nad sebou - zdola nahoru například číslice: 1, 3, 5, 7, 13, 19

Mayové ztvárňovali nulu jako stylizovanou lasturu – píše se místo "nezastoupeného" řádu Bez nuly by byla čísla odlišena jen různou výškou umístění = snadná cesta k omylu Příklad – čísla 20, 400 a 8000 – podoba zápisu bez a s použitím nuly: Skvělé matematické výpočty byli schopni Mayové provádět díky promyšlenému systému zápisu čísel pomocí pětkové a dvacítkové soustavy, ve kterém měla nula logické místo.

Nula je číslem, které denně používáme Nula je číslem, které denně používáme. At’ už při vyjadřování počtu nebo při diktování svého telefonního čísla. Jeho existence nám připadá samozřejmá. Zdá se, že tady nula byla odjakživa. Ona také byla, ale lidé ji nechtěli přijmout. Naštěstí se nula prosadila.

Zdroje http://www.math.muni.cz/~xsustkov/nula.pdf http://cs.wikipedia.org/wiki/Nula