VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
První představitelé impresionismu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
AUGUSTE RENOIR Viktor Matějka, V6A.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
Claude Monet
Impresionismus ve výtvarném umění
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
IMPRESIONISMUS.
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus

Impresionismus VY_52_INOVACE_DEK_34 Datum vytvoření: 01. 08. 2013 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: impresionismus, malba, obraz, malíř, plenér Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Impresionismus, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu VY_52_INOVACE_DEK_34

- Základy moderního umění byly položeny koncem 19. st. - Impresionisté představují realisticko- iluzivní proud v umění. - Realitu postihují tím, že se odpoutávají od předmětu, co nejlépe se snaží zachytit světelný a okamžitý dojem.

Směr se zrodil ve Francii v 70. letech 19. st. Projevil se nejvíce v malířství, metoda zasáhla také sochařství, hudbu, literaturu.

Název byl odvozen od obrazu Clauda Moneta – Imprese: Východ slunce = dojem z východu slunce na moři, v dálce přístav Le Havre ve Francii, probouzející se přístav, iluze hluku v počátku dne.

Impresionistický způsob malby

v plenéru (ve volné přírodě, pod širým nebem). - Snaha zachytit skutečnost zaměřením pozornosti na okamžik (světlo v obraze), - malba je realizována v plenéru (ve volné přírodě, pod širým nebem).

Technika malby mozaikou ze skvrn namalovaných viditelnými tahy štětce bez pevných obrysů.

To předpokládalo rychlost provedení malby. Cílem bylo vystihnout bezprostřední dojem, atmosféru i okamžitou náladu. To předpokládalo rychlost provedení malby.

- Impresionisté nevytvořili žádnou malířskou školu, nevydali žádný manifest, sdružovali se ve skupinách na základě příbuzenského malířského pojetí, podle místa působení nebo ke společným výstavám.

Ohlédneme-li se v dějinách malířství zpět, impresionistickým způsobem již zkoušeli malovat Vermeer van Delft, Eugene Delacroix, Francesco Goya.

Tizian a zejména pak angličtí krajináři John Constable a William Turner a tzv. barbizonská škola (francouzský realismus v krajině).

Zpočátku bylo impresionistické zobrazování divákovi nepochopitelné, ale po opadnutí vlny odporu se nový malířský směr rychle šířil po světě.

Později příliš velký úspěch začal vytvářet tendence proti tomuto směru (hodnocen jako povrchní, zdůrazňující optickou vizi na úkor hlubšímu smyslu).

Nejznámější impresionisté: Claude Monet Camille Pissarro Alfred Sisley Auguste Renoir Edgar Degas Édouard Manet Paul Cézanne

Test: 1. Jaké novinky v malířství přinesla impresionistická malba? 2. Jak reagovala veřejnost na impresionistický směr ve své době? 3. Vysvětlete název „impresionismus“.

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204-211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9