Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Pří_265_Živá příroda_Mapa Chřibů Autor: Mgr. Marie Pížová
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Přírodní společenstva
Živočichové žijící v lese - podzim
EKOSYSTÉM LES ŽIVOČICHOVÉ
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
Lesní obratlovci – savci
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
OCHRANA DRUHŮ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec.
LESNÍ ŽIVOČICHOVÉ - OBRATLOVCI
Základní škola Kaplice, Školní 226
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:leden.
Obratlovci Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Volně žijící zvířata-I savci
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník: IV. Datum vytvoření:září 2012 Šablona:III/2č. materiálu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Potravní vazby rostlin, hub a živočichů
Poznáním k udržitelnému rozvoji regionu Místo, kde žijeme
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s lesními živočichy Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání živočišných druhů a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Živočichové žijící v lese – doplňování, poznávání
Metodické poznámky: Žáci postupným klikáním se snaží uhodout zvíře. Poté říkají v jakém ekosystému žije a co o daném zvířeti ví. Při kliknutí kameru, se.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková.
Obojživelníci - ocasatí
zvířata Ve volné přírodě
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Přezimující živočichové
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Zvirata.v.okoli.obce.
ČR - mírný podnebný pás (živočichové)
POZNÁVAČKA Živočichové EKOSYSTÉM LES 4. třída.
Význam lesů pro život člověka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Živočichové žijící v lese - podzim
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec.
Živočichové žijící v lese – doplňování, poznávání
CZ.1.07/1.4.00/
Les - živočichové. slimák popelavý páskovka hajní.
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Živočichové v lese.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Ekosystém les Živočichové
Lesní zvířata.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VY_52_INOVACE_03_ Ekosystém park - živočichové
Autor: Mgr. Eva Procházková
LES Zvířata Prase divoké je všežravec má jemný čich a přizpůsobený rypák k rytí v zemi živí se lesními plody, kořínky, plži samice (bachyně) se stará.
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2557 Autor: Elena Kolarovská Období: leden 2013 Název: VY_32_INOVACE_173_PŘVL Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Téma: Lesní živočichové Ročník: 4. Anotace: prezentace vhodná k nácviku, procvičení, ověření nebo opakování na interaktivní tabuli bezobratlí – hmyz / motýli, blanokřídlí, brouci; pavouci obratlovci – obojživelníci, plazi, ptáci, savci období zimního klidu – studenokrevní a teplokrevní živočichové

BEZOBRATLÍ HMYZ Bekyně mniška Housenka ožírá jehlice stromů. MOTÝLI Mravenec lesní Všežravec, zákonem chráněný. BLANOKŘÍDLÍ Lýkožrout smrkový Larvy vyžírají chodbičky pod kůrou. BROUCI

Pavouci Klíště obecné Přenáší nebezpečné choroby.

Doplň: Nejpočetnější skupinou bezobratlých živočichů je __________. Dělíme je na m _ _ _ _ _, b _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ a b _ _ _ _ _. Zástupcem motýlů je ____________________, jejíž housenka ____________________. Zástupcem blanokřídlých je ____________________, který je ____________________. Zástupcem brouku je ____________________, jehož larvy ____________________. Velmi nebezpečné je k _ _ _ _ _ o _ _ _ _ _, které přenáší ____________________.

Obratlovci OBOJŽIVELNÍCI Mlok skvrnitý Ropucha obecná

Obratlovci PLAZI Zmije obecná

OBRATLOVCI PTÁCI HMYZOŽRAVCI Datel černý Strakapoud velký Kukačka obecná - tažná DRAVCI Káně lesní Výr velký

obratlovci SAVCI Veverka obecná VŠEŽRAVEC Jelen lesní (laně, kolouši) BÝLOŽRAVEC Liška obecná MASOŽRAVEC

obratlovci SAVCI Kuna lesní VŠEŽRAVCI (drobná šelma) Prase divoké (kňour, bachyně, selata) Jezevec lesní (šelma)

Zařaď do tabulky: zmije obecná, jelen lesní, datel černý, veverka obecná, mlok skvrnitý, liška obecná, strakapoud velký, ropucha obecná, kukačka obecná, kuna lesní, káně lesní, jezevec lesní, výr velký, prase divoké. obojživelníci   plazi ptáci savci Vyber vždy jednoho lesního živočicha a zapiš do tabulky. zákonem chráněný   hmyzožravec býložravec všežravec masožravec tažný pták

Období zimního klidu Studenokrevní živočichové Teplota těla kolísá dle teploty okolního prostředí. Zimu přežívají ve stavu strnulosti – ryby, obojživelníci, plazi, hmyz.

Období zimního klidu Teplokrevní živočichové Mají stálou teplotu těla. Podle způsobu prožití zimy rozeznáváme živočichy: pohybující se – krtek, srnec, jelen, zajíc, liška upadající do zimního spánku – ježek, netopýr odlétající do teplých krajin – tažní ptáci

Doplň: Studenokrevní živočichové se liší od teplokrevných živočichů ______________________________________________________. Studenokrevní živočichové přežívají zimu ______________________________________________________, např.:__________________________________________________. Podle toho, jakým způsobem teplokrevní živočichové prožijí zimu, dělíme je na: ________________________, např.: ________________________, ________________________, např.: ________________________.

Zdroj: vlastní tvorba kliparty – www.office.microsoft.com KULAC, 7. 7. 2007 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lymantria_monacha02.jpg OPIOLA, 12. 6. 2006 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Formica_rufa_a1.jpg LINDSEY, 8. 8. 2004 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ips.typographus.jpg LINDSEY, 28. 8. 2005 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ixodes.ricinus.searching.jpg FILIP a PROCHÁZKOVÁ, 29. 3. 2009 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mlok.JPG KRUGER, 2003 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bufo_bufo_-_Erdkr%C3%B6te.jpg SOKOLOWSKI, 16.5.2006 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vipera_berus.jpg?uselang=cs HANNERT, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Schwarzspecht.jpg LEONI, 2008 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dendrocopos_major_Legnago_7119.jpg

BUISSART, 13. 5. 2007 http://commons. wikimedia SZCZEPANEK, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Buteo_buteo_2_%28Marek_Szczepanek%29.jpg MECNAROWSKI, 15. 11. 2009 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bubo_bubo_1_%28Martin_Mecnarowski%29.jpg?uselang=cs PHILLIPPS, 10. 7. 2007 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pine_Marten_in_Kent.jpg BADGER, 15. 9. 2003 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Badger-badger.jpg SMUDGE, 20. 1. 2008 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Red_Deer_Stag.jpg FREAK, 22. 5. 2007 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wild_Boar_Habbitat.jpg BERN, 8. 1. 2008 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vulpes_vulpes_standing_in_snow.jpg