EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Kapraďrosty (Pteridophyta) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.15/Li
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Vzdělávací obor: Matematika
Kapraďorosty – Plavuně, Přesličky a Kapradiny
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
KAPRAĎOROSTY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
KAPRADINY.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Kapraďorosty Přírodopis VY_32_INOVACE_013, 1. sada, Př ANOTACE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Opakování výtrusné rostliny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
KAPRAĎOROSTY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Nejedlá Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.11 Anotace: Prezentace seznamuje s výtrusnými rostlinami, životním cyklem, zástupci. Vzdělávací oblast: Třídění rostlin, výtrusné.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Oddělení: Kapraďorosty
KAPRADINY VALÉRIE75. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: .
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Plavuně, přesličky Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Kapradiny Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Výtrusné rostliny - kapradiny
Kapraďorosty – kapradiny
Kapraďorosty.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
KAPRADINY VALÉRIE75. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: .
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přesličky, plavuně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Kapradiny.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Kapraďorosty.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Transkript prezentace:

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 9.4.2017 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XI Identifikátor: VY_32_INOVACE_Sada XI _ Př , DUM č.8 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Název: Kapraďorosty Autor: Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je

Název: Kapraďorosty Autor: Ing. Andrea Hojková Stručná anotace: Prezentace je určená k výkladu učiva. Popisuje žákům stavbu, rozmnožování, význam a výskyt kapraďorostů. Dále seznamuje s významnými druhy plavuní, přesliček a kapradin. Metodické zhodnocení: Prezentace byla odpilotována 20.2.2012 v 7.C. Časová dotace materiálu je 1 vyučovací hodina a je vhodný i pro žáky s SVP. Formu zápisu lze v prezentaci vyznačit změnou řezu písma.

KAPRAĎOROSTY

OSNOVA ÚVOD PLAVUNĚ PŘESLIČKY KAPRADINY VÝSKYT A VÝZNAM KAPRADIN ZÁSTUPCI KAPRADIN

ÚVOD PLAVUNĚ, PŘESLIČKY A KAPRADINY JSOU VÝTRUSNÉ ROSTLINY S PRAVÝM VODIVÝM PLETIVEM MAJÍ PODOBNÝ ŽIVOTNÍ CYKLUS: - ROSTLINA --- VÝTRUS (VE VLHKU VYKLÍČÍ)--- PROKEL (2,5 CM, VLÁKNITÝ, LUPENITĚ SRDČITÝ)---POHLAVNÍ ORGÁNY (PELATKY, ZÁRODEČNÍKY) S POHLAVNÍMI BUŇKAMI---OPLOZENÉ VAJÍČKO---ROSTLINA LOŽISKA ČERNÉHO UHLÍ – PLAVUNĚ A PŘESLIČKY

PLAVUNĚ NEJVĚTŠÍ ROZVOJ DOSÁHLY V PRVOHORÁCH TZV. STROMOVITÉ PLAVUNĚ SOUČASNÍ ZÁSTUPCI – DROBNÉ BYLINY S VIDLIČNATĚ VĚTVENÝM PLAZIVÝM STONKEM A ŠUPINATÝMI LISTY – 2 TYPY LISTŮ – ZELENÉ (FOTOSYNTÉZA) A ŽLUTOHNĚDÉ (VÝTRUSNICE S VÝTRUSY) NEJBĚŽNĚJŠÍ DRUHY – PLAVUŇ VIDLAČKA - PLAVUŇ PUČIVÁ

PŘESLIČKY VYTRVALÉ BYLINY DUTÝ RÝHOVANÝ A ČLÁNKOVANÝ STONEK – V BUNĚČNÝCH STĚNÁCH STONKU JE KŘEMÍK – DRSNOST PŘESLIČEK STONEK JE UKONČEN VÝTRUSNICOVÝM KLASEM (DROBNÉ ŠUPINOVITÉ VÝTRUSNÉ LISTY) V PŘESLENECH VYRŮSTAJÍ POSTRANNÍ STONKY

2 TYPY LODYH: 1) JARNÍ – HNĚDÁ, NESE VÝTRUSNICOVÝ KLAS, KTERÝ PO DOZRÁNÍ VÝTRUSŮ ZASCHNE 2) LETNÍ – ZELENÁ, HROMADÍ ZÁSOBNÍ LÁTKY 2 TYPY LODYH – PŘESLIČKA ROLNÍ, OBROVSKÁ 1 TYP LODYH – PŘESLIČKA LESNÍ, LUČNÍ – VÝTRUSNICOVÝ KLAS NA KONCI ZELENÉ LODYHY

KAPRADINY VÝVOJOVĚ NEJDOKONALEJŠÍ SKUPINA VÝTRUSNÝCH ROSTLIN VÝSKYT - MIMO POUŠTÍ A POLOPOUŠTÍ – VYTRVALÉ STÍNOBYTNÉ BYLINY V ZEMI ODDENEK (PODZEMNÍ STONEK) S KOŘENY – UPEVNĚNÍ ROSTLINY A PŘÍJEM ŽIVIN NAD ZEMÍ V TRSU VĚJÍŘOVITÉ LISTY (STOČNÉ Z JARA)

VODIVÁ PLETIVA – CÉVNÍ SVAZKY – NEDOSTATEČNĚ VYVINUTÁ 1) ČÁST DŘEVNÍ (MRTVÉ BUŇKY TZV. CÉVICE) - VEDE VODU A ŽIVINY Z KOŘENE DO LISTŮ 2) ČÁST LÝKOVÁ (ŽIVÉ BUŇKY TZV. SÍTKOVICE) - VEDOU PRODUKTY FOTOSYNTÉZY OPAČNĚ

VÝSKYT A VÝZNAM KAPRADIN VÝSKYT - MIMO POUŠTÍ A POLOPOUŠTÍ – VYTRVALÉ STÍNOBYTNÉ BYLINY STINNÁ A VLHKÁ MÍSTA NA ZEMI- KAPRAĎ SAMEC, PAPRATKA SAMIČÍ SKÁLY, ZDI – SLEZINÍK KMENY – OSLADIČ OBECNÝ TROPY - PAROŽNATKA

DEKORACE URČOVÁNÍ STÁŘÍ ROSTLIN (HORNIN)

POUŽITÁ LITERATURA ČABRADOVÁ, V. Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň : Nakladatelství Fraus, 2005. ISBN 80-7238-424-4. s. 64- 67. DOBRORUKA J., L. a kol. Přírodopis II pro 7. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Scientia, 1998. ISBN 80-7183-134-4. s. 65-69. Obrázky poskytl Microsoft