Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. DO KTERÉHO ŘÁDU SAVCŮ PATŘÍ ZÁSTUPCI NA OBRÁZCÍCH?
Advertisements

Systém savců 6 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Řád: SUDOKOPYTNÍCI.
Lesní obratlovci – savci
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Ježek západní.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Primáti = nehetnatci (Primates)
Poznávání savců 8. ročník
Savci - opakování.
SAVCI - shrnutí Mgr. Helena Tlapáková.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Savci.
Savci Řády savců.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
VY_52_INOVACE_PŘ.7. 04_Kočkovité šelmy Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Vypracovala Martina Šanderová
sudokopytníci (přežvýkavci) – kančil menší
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Trénink v určování savců ČR
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu procvičení předchozího.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Systém savců 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Ochechule /Sirény/ Lichokopytníci Sudokopytníci
řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
Placentálové 8. třída.
Zoogeografické oblasti
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SAVCI.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Vačnatci Marie Fialová.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
SUDOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Hmotnost těla opírají o dva prsty - třetí a čtvrtý. Prsty zakončeny rohovitými kopýtky. Většinou býložravci. 2 skupiny:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
Savci 1 VEJCORODÍ A ŽIVORODÍ Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
HLODAVCI. HLODAVCI Nejpočetnější řád Nejpočetnější řád Charakteristický znak: 1 pár hlodavých zubů v každé čelisti. Tyto zuby stále rostou. Charakteristický.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Šablona : V/2 Sada: 1/24 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Irena Kotalíková Název:VY_32_INOVACE_239_Primáti Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/35 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Řád: Primáti. Dělíme je na: 1.) poloopice 2.) opice.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_Opakování primáti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Obratlovci - savci.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
zpracovaný v rámci projektu
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Savci – systém stručný přehled
SAVCI II 8. Řád: ŠELMY 1. Čeleď: Šelmy psovité vlk obecný.
Řád: Hlodavci.
VY_32_INOVACE_PŘZOO.10 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ Poznavacka_vejcorodi_hmyzozravci
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15 Oblast: přírodopis – 8. ročník Stručná anotace: Soutěžní hra Riskuj s otázkami z učiva o savcích. Témata: vejcorodí a vačnatci letouni a hlodavci šelmy lichokopytníci a sudokopytníci primáti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

VEJCORODÍ A VAČNATCI 1000 2000 3000 4000 5000 LETOUNI A HLODAVCI 1000 2000 3000 4000 5000 ŠELMY 1000 2000 3000 4000 5000 LICHOKOPYTNÍCI A SUDOKOPYTNÍCI 1000 2000 3000 4000 5000 PRIMÁTI 1000 2000 3000 4000 5000

VÝVIN MLÁĎAT U VAČNATCŮ PROBÍHÁ a) VE VAKU SAMICE b) VE VAKU SAMCE c) V HNÍZDĚ ZPĚT NA HRACÍ POLE

VEJCORODÍ SE VYSKYTUJÍ a) V AUSTRÁLII A NA MADAGASKARU b) V AUSTRÁLII A NA NOVÉ GUINEJI c) V AUSTRÁLII A V GRÓNSKU ZPĚT NA HRACÍ POLE

POTRAVU JEŽURY AUSTRALSKÉ TVOŘÍ a) PŘEVÁŽNĚ MRAVENCI A VOSY b) PŘEVÁŽNĚ PLANKTON c) PŘEVÁŽNĚ TERMITI A MRAVENCI ZPĚT NA HRACÍ POLE

JEDINÝM VAČNATCEM SEVERNÍ AMERIKY JE a) MEDVĚD GRIZZLY b) VAČICE OPOSSUM c) MÝVAL MEDVÍDKOVITÝ ZPĚT NA HRACÍ POLE

ZA JEDOVATÉHO SAVCE JE POVAŽOVÁN a) KLOKAN RUDOKRKÝ b) PTAKOPYSK PODIVNÝ c) KOALA MEDVÍDKOVITÝ ZPĚT NA HRACÍ POLE

ZPŮSOB ORIENTACE U LETOUNŮ SE NAZÝVÁ a) ECHOBLOKACE b) ECHOLAKTACE c) ECHOLOKACE ZPĚT NA HRACÍ POLE

LÁTKU, KTERÁ BRÁNÍ SRÁŽLIVOSTI KRVE, MAJÍ VE SLINÁCH a) UPÍŘI b) KALONI c) VRÁPENCI ZPĚT NA HRACÍ POLE

MYŠ DOMÁCÍ A POTKAN JSOU ROZŠÍŘENÍ PO CELÉM SVĚTĚ MYŠ DOMÁCÍ A POTKAN JSOU ROZŠÍŘENÍ PO CELÉM SVĚTĚ. ŘÍKÁME O NICH, ŽE JSOU a) KOSMONAUTI b) KOSMOPOLITNÍ c) KOSMOGRAFICKÝ ZPĚT NA HRACÍ POLE

PRO HLODAVCE JE TYPICKÉ a) JEDEN PÁR HLODAVÝCH ZUBŮ V KAŽDÉ ČELISTI b) DVA PÁRY HLODAVÝCH ZUBŮ V KAŽDÉ ČELISTI c) DVA PÁRY HLODAVÝCH ZUBŮ V HORNÍ ČELISTI ZPĚT NA HRACÍ POLE

HLODAVEC S PLOCHÝM OCASEM ŽIJÍCÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ SE JMENUJE a) KŘEČEK POLNÍ b) HRYZEC VODNÍ c) BOBR EVROPSKÝ ZPĚT NA HRACÍ POLE

KUNA LESNÍ PATŘÍ MEZI ŠELMY a) KUNOVITÉ b) KOČKOVITÉ c) LASICOVITÉ ZPĚT NA HRACÍ POLE

BÍLOU SRST S ČERNOU ŠPIČKOU OCASU MÁ V ZIMĚ a) LIŠKA OBECNÁ b) LASICE KOLČAVA c) LASICE HRANOSTAJ ZPĚT NA HRACÍ POLE

PODLE PŘIJÍMANÉ POTRAVY PATŘÍ MEDVĚD HNĚDÝ MEZI a ) BÝLOŽRAVCE b) VŠEŽRAVCE c) MASOŽRAVCE ZPĚT NA HRACÍ POLE

BÍLOU NÁPRSENKU ZASAHUJÍCÍ AŽ NA PŘEDNÍ KONČETINY MÁ a) KUNA SKALNÍ b) KUNA LESNÍ c) LASICE HRANOSTAJ ZPĚT NA HRACÍ POLE

ZATAŽITELNÉ DRÁPY NEMÁ Z ČELEDI KOČKOVITÝCH ŠELEM a) GEPARD b) KOČKA DIVOKÁ c) RYS OSTROVID ZPĚT NA HRACÍ POLE

AFRICKÝ LICHOKOPYTNÍK, KTERÉMU NA NOSE VYRŮSTAJÍ ROHY, SE JMENUJE a) TAPÍR b) NOSOROŽEC c) MUFLON ZPĚT NA HRACÍ POLE

ČÁSTI SLOŽENÉHO ŽALUDKU JSOU a) BACHOR, ČEPEC, SEŠIT, SLEZ b) BACHOR, ČEPEC, KNIHA, SLEZINA c) BACHOR, ČEPEC, KNIHA, SLEZ ZPĚT NA HRACÍ POLE

PAROHY, KTERÉ VYRŮSTAJÍ SAMCŮM I SAMICÍM MÁ a) SOB b) LOS c) JELEN ZPĚT NA HRACÍ POLE

POČET KRČNÍCH OBRATLŮ U ŽIRAFY JE ZPĚT NA HRACÍ POLE

ZEBRY JSOU TYPICKÝMI ŽIVOČICHY a) AMERICKÝCH PRÉRIÍ b) ASIJSKÝCH STEPÍ c) AFRICKÝCH SAVAN ZPĚT NA HRACÍ POLE

PRSTY VĚTŠINY PRIMÁTŮ JSOU ZAKONČENY a) NEHTY b) DRÁPY c) KOPYTY ZPĚT NA HRACÍ POLE

LEMUŘI ŽIJÍ PŘEVÁŽNĚ NA a) TASMÁNII b) MADAGASKARU c) KANÁRSKÝCH OSTROVECH ZPĚT NA HRACÍ POLE

GORILY ŽIJÍ a) V JIŽNÍ AMERICE b) V AFRICE c) V ASII ZPĚT NA HRACÍ POLE

OPICE DĚLÍME PODLE TVARU NOSU NA a) PLOSKONOSÉ A ÚZKONOSÉ b) ŠIROKONOSÉ A ÚZKONOSÉ c) ŠIROKONOSÉ A TENKONOSÉ ZPĚT NA HRACÍ POLE

V EVROPĚ, NA GIBRALTARU, ŽIJE JEDINÝ ZÁSTUPCE OPIC a) GUERÉZA ANGOLSKÁ b) KOČKODAN ZELENÝ c) MAKAK MAGOT ZPĚT NA HRACÍ POLE