VY_42_INOVACE_113_SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků Věta sss
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Konstrukce trojúhelníku podle věty usu
Věty o shodnosti trojúhelníků
POZNÁMKY ve formátu PDF
Shodné útvary Najdeš rozdíly mezi obrázky? A B C
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Goniometrické funkce Sinus ostrého úhlu
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
10_Podobná zobrazení V geometrii o dvou útvarech říkáme, že jsou podobné, pokud je druhý z nich v určitém měřítku zmenšeným nebo zvětšeným obrazem prvého.
Podobnost.
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků Věta sus
VY_42_INOVACE_112_Pythagorova věta v prostoru
Anotace Prezentace, ve které je zaveden pojem podobnosti rovinných útvarů, poměr podobnosti a věty o podobnosti trojúhelníků. Obsahuje také příklady na.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Věta usu - konstrukce trojúhelníku
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
Téma: Shodnosti a souměrnosti
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Shodnost geometrických útvarů
Téma: Shodnost trojúhelníků
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Věty o shodnosti trojúhelníků
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obsahy základních obrazců
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Podobnost trojúhelníků
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
46.1 Podobnost C´ B´ A´ C Změř úsečky a zapiš jejich délky.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
VY_42_INOVACE_405_VĚTA SUS Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Shodnost trojúhelníků
VY_42_INOVACE_117_KRUŽNICE, KRUH 2. ČÁST Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Podobnost trojúhelníků I.
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Obvody základních obrazců
Věta sss - konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o shodnosti. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají shodnost.
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Trojúhelník.
25.
Matematický rychlokvíz 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Věty o podobnosti trojúhelníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Věty o podobnosti trojúhelníků
Shodnost geometrických obrazců
Goniometrické funkce Autor © Mgr. Radomír Macháň
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
23 SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ.
Věty o podobnosti trojúhelníků
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

VY_42_INOVACE_113_SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ Jméno autora VM Ing. M. Lačná Datum vytvoření VM říjen 2011 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obor matematika Anotace VM Shodnost geometrických útvarů – def. + procvičení

SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ Shodné útvary jsou takové útvary, které se po přemístění kryjí. Shodné úsečky mají stejnou délku. Shodné úhly mají stejnou velikost. Shodné trojúhelníky mají shodné délky stran a shodné úhly. C B´ a´ c´ C´ b a a = a´ b = b´ c = c´ b´ A´ ∆ ABC ∆ A´B´C´ A c B

Rozhodni, zda-li platí: Jestliže mají dvě kružnice stejný průměr, jsou shodné. Jestliže mají dvě úsečky stejnou velikost, jsou shodné. Jestliže mají dva čtverce stejný obvod , jsou shodné. Jestliže mají dva úhly stejnou velikost, jsou shodné. Jestliže mají dva obdélníky stejný obvod, jsou shodné.

SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ Věta sss: strana, strana, strana Dva trojúhelníky, které se shodují ve všech třech stranách, jsou shodné. Pro délky a, b, c stran trojúhelníku platí trojúhelníkové nerovnosti. a + b > c b + c > a a + c >b Věta sus: strana, úhel, strana Dva trojúhelníky, které se shodují ve dvou stranách a úhlu těmito stranami sevřeném, jsou shodné. Věta usu: úhel, strana, úhel Dva trojúhelník, které se shodují v jedné straně a obou úhlech k této straně přilehlých, jsou shodné.

Rozhodni, zda-li dané trojúhelníky jsou shodné. Piš ano,ne. Zdůvodni. c = 8 cm, α = 50°, β = 50° c´= 8 cm, β = 50°, = 80° k = 14 cm, l = 9 cm, m = 8 cm a = 8 cm, b = 9 cm, c = 14 cm p = 7 cm, α = 60°, β = 60° a = 7 cm, b = 7 cm, c = 7 cm Rozhodni, zda-li trojúhelníky existují. Své tvrzení zdůvodni. a = 10 cm, b = 5 cm, c = 4 cm a = 8 cm, α = 90°, β = 100° c = 18 cm, α = 40°, β = 80°