síť, objem, povrch opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podobnost geometrických útvarů
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Rotační kužel - výpočet objemu
Hranoly Pohanová Lucie.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ROTAČNÍ KUŽEL ÚVODNÍ HODINA
Základní škola praktická a základní škola speciální
PROSTOROVÉ ÚTVARY.
Digitální učební materiál
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Zdroj obrazového materiálu
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Pythagorova věta v prostoru
OBJEM TĚLESA.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Převody jednotek objemu
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jehlan výpočet povrchu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Vyvození a procvičení učiva
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Povrch hranolu – příklady – 1
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vyvození a procvičení učiva
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Objem hranolu.
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

síť, objem, povrch opakování Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Tělesa – krychle, kvádr síť, objem, povrch opakování

Rozděl tyto geometrické útvary a přiřaď správné názvy. ROVINNÉ ÚTVARY TĚLESA KRUŽNICE TROJÚHELNÍK HRANOL ŠESTIÚHELNÍK JEHLAN LICHOBĚŽNÍK VÁLEC KRUH KUŽEL ČTVEREC

125 cm (m)………………… 0,56 km (m)……………….. 675 cm2 (dm2)……………. Převedˇna jednotky uvedené v závorce: 125 cm (m)………………… 0,56 km (m)……………….. 675 cm2 (dm2)……………. 1,5 km2 (m2)………………. 8765 l (hl)……………………. 543 mm3 (cm3)……………

Přiřaď k sobě co k sobě patří. PROSTOROVÝ ÚTVAR OBSAH OBJEM S DÉLKOVÉ JEDNOTKY TĚLESO ČTVEREČNÍ JEDNOTKY V o ROVINNÝ ÚTVAR KRYCHLOVÉ JEDNOTKY POVRCH DUTÉ JEDNOTKY OBVOD

Krychle Kvádr Krychle se skládá ze…….stěn tvaru……….. Doplň: Krychle se skládá ze…….stěn tvaru……….. Má……vrcholů a………..hran. Objem vypočítáme podle vzorce……………. Povrch vypočítáme podle vzorce……………. Kvádr Kvádr se skládá ze………………..stěn tvaru……………. Má………………vrcholů a ……………….hran. Objem vypočítáme – vzorec………………………….. Povrch vypočítáme – vzorec…………………………….

Popiš vrcholy krychle na síti. B C D E F G H

NARÝSUJ SÍŤ KRYCHLE, KTERÁ JE NA OBRÁZKU. TUTO SÍŤ PODLE OBRÁZKU SPRÁVNĚ POPIŠ. A B C D E F G H 5,5

Popiš vrcholy kvádru na jeho síti. B´ D C A B C´

Procvičení výpočtu objemu a povrchu krychle a kvádru: 1) Vypočítej objem a povrch krychle s délkou hrany: a = 6 cm, a = 2,5 cm, a = 1,4 cm. 2) Urči objem a povrch kvádru s rozměry hran: a = 4 cm, b = 3 cm, c = 1,5 cm a = 2,5 cm, b = 7 cm, c = 1,2 cm.