AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z šestého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti z šestého ročníku. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaPřirozená čísla, jednotky, dělení, úhel, zaokrouhlování a geometrické útvary. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum277 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí z šestého ročníku první část do včetně.
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 1000 A) km B) kg C) dny D) m Odhadni správnou jednotku. Můj otec měří skoro 2 __________. Smažeme chybné odpovědi. Obr. 3 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 2000 A) 90° B) 45° C) 180° D) jiný výsledek Pravý úhel měří _____ stupňů. Jste si jistí? Tak jdeme na to. Obr. 4 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 5000 A) kužel B) válec C) krychle D) kvádr Jaký útvar vznikne když kruhu dáme výšku (z 2D uděláme 3D)? Rozeznáte rovinné a prostorové útvary? Skládáme kruhy na sebe. Obr. 5 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 0,625 B) 6,25 C) 625 D) jiný výsledek Kolik je 5 : 8 = ? Nejste si jistí? Nyní to zjistíte. Obr. 6 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 4,1 B) 5 C) 4,9 D) jiný výsledek Zaokrouhlete na tisíciny číslo 4,9995. Znáte pravidla pro zaokrouhlování? Obr. 7 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) zlomková čára B) jmenovatel C) čitatel D) celek Jak se říká číslu ve zlomku, které určuje v obrázku, kolik dílku je vybarveno, Potřebujete poradit? Jedna odpověď je správná. Obr. 8 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 60 B) 120 C) 3600 D) jinak Kolik má 1° úhlových vteřin?. Tady je každá rada drahá. Obr. 9 © Václav Simandl
Kontrola bodů za první půlku 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu – nebojte ještě otázky za velké hodnoty budou =o] ). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.