Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: marketing a management Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Faktory ovlivňující cenu Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MM_12_FAKTORY OVLIVNUJICI CENU Datum tvorby: Klíčová slova: cena, náklady, poptávka, konkurence Anotace: materiál slouží k procvičení tématiky – cena a náklady
Faktory ovlivňující cenu Dělí se na: 1. interní 2. externí
Doplňte interní faktory: Náklady na vývoj Náklady na výrobu Náklady na distribuci Náklady na prodej Náklady na propagaci
Doplňte externí faktory: Poptávka Konkurence
Přijatelná cena je: Ta cena, za kterou jsou kupující ochotni daný výrobek koupit a prodávající zároveň prodat.
Zdroje: Marek Moudrý, Základy marketingu, Computer Media s.r.o., 2008, ISBN: Karlíček Miroslav a kol., Základy marketingu, Grada 2013, ISBN: