Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
M ÉDIA A POLITIKA Mgr. Vilém Ďoubal Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Komunikace Společenská kultura
Pravděpodobné příčiny a důsledky reality rodiny v ČR
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
V OLEBNÍ SYSTÉMY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
AMERIKANIZACE.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_PSYPS14260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Sociální kontrola Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Weissová, Krejcarová C2A
Výukový program:Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
MASOVÁ KOMUNIKACE Božena Genrtová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
Sebepoznání a sebereflexe
Masová komunikace, masová média
Masová komunikace Martina Bartůňková.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Všeználek vypravuje o Velkomoravské říši.
Člověk jako přírodní a společenská bytost
Sociální deviace a patologie
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Alternativní a augmentativní komunikace
SEVERNÍ AMERIKA - SÍDLA
Co se dozvíme? Úvod – „Děti květin“ Projevy skupiny Cestování
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Lucie Dušková G a OA Chodov
Masmédia.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Subkultura Petr Machala.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
HNUTÍ HIPPIES A JEHO ODKAZ DNEŠNÍ SPOLEČNOSTI KURDIOVSKÁ LUCIE 4.K SŠ KNIH.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaKultura.
N ÁZEV ŠKOLY : Z ÁKLADNÍ ŠKOLA N ETVOŘICE A UTOR : M GR. L UDMILA V ODEHNALOVÁ N ÁZEV : VY_32_INOVACE_13_ Č. PROJEKTU : OP VK 1.4 T ÉMA : 90. LÉTA V ČESKÉ.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Láska VY_32_INOVACE_13_36.
Stát Definice, funkce, typy.
Subkultury Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Subkultury Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kultura Vladimír Velešík.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/03.0045 kultura Mgr. Vilém Ďoubal 2011 Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/03.0045

Subkultura Osobitá menšinová kultura v rámci kultury většinové. Mezi minoritní a majoritní kulturou panuje často pnutí, někdy vyúsťující v konflikty. Vědomě / nevědomě vytvořenou či spontánně vznikající podmnožina kultury.

Sklon se vůči svému okolí vymezovat a vyvíjet na ně tlak (v případě vědomé subkultury se i ostřeji vyhraňovat ). Vymezení vůči kultuře převažující se uskutečňuje: a) odklonem od hodnot (myšlenkových, kulturních a politických), b) navenek zejména odíváním a změněným životním stylem.

EMO zkratka výrazu „emoce“ z anglického „emotions“ americký slangový výraz označující subkulturu, která je definována punkově orientovanou módou a emo hudební stylem, teenagerskou přecitlivělostí a touhou po romantice.

EMO styl bývá médii prezentován ve spojení se sebepoškozováním a sebevraždami, náklonností ke smrti a temnotě, excentrickým oblečením a vášnivou láskou k "Emo" kapelám, jako je například My Chemical Romance. EMO bývá používáno k označení depresivních pocitů, pro přehnané melodrama či ublíženost.

Hippies Flower children (děti květin) je hnutí, které vzniklo v 60. letech v USA. Neorganizované hnutí, které vycházelo z generace beatniků. Západní pobřeží USA (San Francisco). Vzpoura proti společnosti: mír, láska, přátelství, svobodu.

Skupiny či komuny, které často provozovaly volnou lásku (free love). Často se užívaly drogy - zvláště psychedelické (LSD). Tíhnutí k mysticismu, různým druhům východních náboženství a filosofie.

Protiválečná demonstrace, San Francisco, 1970

Dancing in the park

O hnutí hippies natočil slavný český režisér Miloš Forman filmový muzikál Hair

Masová kultura Charakteristická pro společnost 20. století, kdy došlo k rozšíření sféry volného času. Spojená s masmédii (masovými médii) – rozhlas, televize, internet (schopná rychle šířit informace). Cíl: pobavit publikum, zaplnit volný čas. Nabízí: standardizované a unifikované kulturní produkty.

Spjata s procesy industrializace, růstem měst a rozvojem prostředků masové komunikace. Dochází k postupné likvidaci tradičních kultur venkovských a patriarchálních společenství. Roste anonymita vztahů a jejich odcizení. Nejtypičtější projevy: móda, četba velkých nákladů novin, časopisů, knih, masový poslech rozhlasu, televize, video, internet.

Znaky: A) masovost – rozšíření v celé populaci B) standardizace – nabídka vychází z určité šablony, je určená pro průměrného „konzumenta“ C) komercionalizace – důraz na sledovanost a prodej (rozhodují ekonomické zájmy) D) nenáročnost (témat a forem) – přizpůsobuje se vkusu většiny E) masovost – konzumentem je masové publikum F) nekritický přístup – nevyžaduje aktivní přístup, hodnocení, názor

+ dostupnost jako výraz demokratizace (stírání sociálních rozdílů) Pozitiva: + dostupnost jako výraz demokratizace (stírání sociálních rozdílů) + srozumitelnost, přitažlivost (viz negativa) + šíření moderních poznatků a nových informací + relaxace, odpoutání od všedních starostí + přístupnost (méně náročnou cestou zprostředkovat i náročnější díla)

- konzumnost, snaha zaujmout za každou cenu Negativa: - konzumnost, snaha zaujmout za každou cenu (otupělého diváka přitahují nevšední obrazy, využívá technické triky, šokující či drastické výjevy) - průměrnost (až „stádnost“) - nízká estetická hodnota (není cílem jí vůbec dosáhnout) - pasivní konzum (kultura se „konzumuje“) - nástroj ideové a politické manipulace

Na základě uvedených charakteristických znaků uveďte co nejvíce konkrétních příkladů projevů masové kultury:

Zdroje Kolektiv autorů. Společenské vědy pro střední školy 1. díl. Brno: Didaktis, 2009. ISBN: 978-80-7358-144-2. Dostupné online ˂http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Emo_Boy_02_posing_01.jpg˃. [cit. 5. 5. 2011]. Dostupné online ˂http://cs.wikipedia.org/wiki/Hippies˃. [cit. 5. 5. 2011]. Dostupné online ˂http://www.musicalinfo.hu/index.php?cikk=1670˃. [cit. 5. 5. 2011].