Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podobnost geometrických útvarů
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
rozdělení v daném poměru
Zábavná matematika.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rotační kužel - výpočet objemu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Kužel Objem a povrch.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
síť, objem, povrch opakování
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
ROTAČNÍ KUŽEL ÚVODNÍ HODINA
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Povrch a objem jehlanu procvičení
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Digitální učební materiál
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jehlan výpočet povrchu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VÁLEC Popis, síť, povrch, objem. VÁLEC Popis, síť, povrch, objem.
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tělesa –čtyřboký hranol
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Rotační kužel povrch

Sestav Pythagorovu větu pro tyto trojúhelníky: c a b k l m e f g xy z

Čím se liší střechy těchto dvou objektů? hlanovou

Povrch rotačního kužele Jak vzniká rotační kužel ? Vzniká rotací pravoúhlého trojúhelníka kolem jedné odvěsny. s s h r Co s tím pravoúhlým trojúhelníkem. K čemu nám tato informace bude? Protože k pravoúhlému trojúhelníku se vztahuje Pythagorova věta? Aha, pomocí Pythagorovy věty budeme zjišťovat potřebné údaje - výšku kužele, stranu a nebo poloměr podstavy.

s h r Sestav Pythagorovu větu pro tento s 2 = h 2 + r 2

S = Sp + Spl S = πr² + πrs S = πr. (r + s) s Urči povrch kužele, který má poloměr podstavy 5 cm a výšku h = 8 cm. Sp = π. r² Sp = 3,14. 5² Sp = 3, Sp = 78,5 cm² S = Sp + Spl Spl = π. r. s Spl = 3, ,45 Spl = 15,70. 9,45 Spl = 148,365 cm² s² = h² + r² s² = 8² + 5² s² = s² = 89 s = 9,45 cm S = 78, ,365 S = 226,865 cm² Povrch rotačního kužele je 226,865 cm². Zkus určit obecný vzorec pro výpočet povrchu rotačního kužele Sp = πr²Spl = πrs s² = h² + r²

3) r = 5 cm, h = 7 cm Vypočítej povrch rotačního kužele, má-li: Příklady na procvičení. 1) r = 7 cm, s = 9 cm 2) d = 20 cm, h = 6 cm

S = Sp + Spl S = 153, ,82 S = 351,68 cm² Sp = πr² Sp = 3,14. 7² Sp = 3, Sp = 153,86 cm² Spl = πrs Spl = 3, Spl = 3, Spl = 197,82 cm² s Vypočítej povrch rotačního kužele, má-li: 1)r = 7 cm, s = 9 cm Povrch tohoto kužele je 351,68 cm². zpět

Vypočítej povrch rotačního kužele, má-li: 2) d = 20 cm, h = 6 cm s S = Sp + Spl S = ,322 S = 682,322 cm² Sp = πr² Sp = 3,14. 10² Sp = 3, Sp = 314 cm² Spl = πrs Spl = 3, ,73 Spl = 31,4. 11,73 Spl = 368,322 cm² s² = h² + r² s² = 6² + 10² s² = s² = 136 s = 11,73 cm S = Sp + Spl Povrch kužele je 682,322 cm². zpět

Vypočítej povrch rotačního kužele, má-li: 3) r = 5 cm, h = 7 cm S = Sp + Spl Sp = πr² Sp = 3,14. 5² Sp = 3, Sp = 78,5 cm² Spl = πrs Spl = 3, ,6 Spl = 3, Spl = 135, 02 cm² s² = h² + r² s² = 7² + 5² s² = s² = 74 s = 8,6 cm S = Sp + Spl S = 78, ,02 S = 213,52 cm² Povrch tohoto kužele je 213,52 cm². zpět

A to je vše. Co si odnášíš z dnešní hodiny?