Člověk zručný (Homo habilis) Starší doba kamenná

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj člověka Australopithecus Homo habilis Homo erectus Homo sapiens
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
Úvod do biologie člověka
Vytvořily: Verča Rozehnalová a Kika Kořínková Neandrtálec
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS)
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Autor: David Hainall.
6. ročník Pravěk a starověk
Vývoj nejstarších lidských společenství
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Vznik Země a člověka Petr Machala.
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Paleolit ve světě VY_32_INOVACE_1D.6.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná.
Původ a vývoj člověka III
Život člověka v době kamenné
Pravěk – člověk zručný Petr Machala.
ČLOVĚK ZRUČNÝ (HOMO HABILIS)
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Člověk rozumný (Homo sapiens)
Nejdůležitější předchůdci člověka
Původ a vývoj člověka.
a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
6. ročník Pravěk.
Pravěk – člověk rozumný
Čtvrtohory vývoj člověka
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Paleolit - největší, nejdelší a nejméně prozkoumané období Vznik a vývoj člověka, střídání dob ledových a meziledových Lidé byli ovlivněni dobami ledovými.
Čtvrtohory vývoj člověka
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Předchůdci člověka VY_32_INOVACE_15
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Pravěk uč. 21.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
HOMINIZACE.
Člověk Neandrtálský.
(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.
Doba kamenná.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název: Člověk zručný – homo habilis Autor: Mgr. Eva Vondrková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
České země v době kamenné
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
1.
Transkript prezentace:

Člověk zručný (Homo habilis) Starší doba kamenná 3 miliony let - 1,5 milionů let před n. l. člověk - samostatný rod (Homo) druh - člověk zručný

na zemi se střídala dlouhá období chladu a tepla (doby ledové a meziledové) změny podnebí měnily přírodní prostředí - krajinu ve východní Africe postupně mizel prales a nahrazovaly jej lesostepy a stepy změna rostlin a živočichů

člověk zručný se novému prostředí musel přizpůsobit - adaptovat se způsob obživy: sběr semen, bobulí, ovoce, vajec, lov malých živočichů (hlodavců, ještěrek, hmyzu) změny anatomie (stavby těla): malá postava, silná lebka nadočnicové oblouky nízké čelo obličejová část vystupovala dopředu malá mozkovna nos široký žádná brada silné čelisti

vývoj ruky + schopnost přemýšlet » práce » první nástroje kamenné sekáče »univerzální použití sekání, hrabání, řezání http://jaknapazourek.cz/ postupně i další nástroje (z kostí, rohů, dřeva)

člověk zručný žil v tlupách - výhoda společné obrany a opatřování si potravy kočovný způsob života - neustále se stěhovali při hledání potravy využívali převisy skal a stavěli si i jednoduché přístřešky z větví příležitostně užívali i oheň - teplo a ochrana