Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma hodiny: Brazílie – opakování formou kvízu Předmět: Zeměpis
Advertisements

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Zemětřesení Název školy
Autor materiálu: Mgr. Dagmar Nogová Datum vytvoření: říjen 2013
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jihoamerické regiony Brazílie a její sousedé
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
Základy hospodářství Beneluxu
AMERIKA Hospodářství, obyvatelstvo III2-Z7-I-07
Obyvatelstvo AMERIKY.
AMERIKA - OBYVATELSTVO
Vypracovala: Iva Nejezchlebová
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie
Jižní Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
Geografická charakteristika latinské ameriky
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Etnické a náboženské složení jižní Asie
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Zelená revoluce Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
OBYVATELSTVO AMERIKY.
AMERIKA obyvatelstvo.
Národy světa Název školy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Východoasijská náboženství
VY_52_INOVACE_03/2/2_ZEMĚPIS Amerika II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Administrativní členění ČR
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Karlovarský kraj Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Poznávání krajů českých
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_228_jižní Amerika I. AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 7.,
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zdeněk Bergman, G Teplice
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
OBYVATELSTVO AMERIKY.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Demografie Jižní Ameriky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
Vzdělávací materiál: Obyvatelstvo Ameriky Operační systém:
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
AMERIKA - obyvatelstvo
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Sociální problémy Jižní Ameriky Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_16 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Ameriky Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

Z původních obyvatel nejvyšší úrovně dosáhla říše… ….. Inků Převážně v oblasti…………….. …. And - ostatní kmeny – lovci, sběrači, rybáři – neuměli tvrdě pracovat Kdy začala totální změna rasové struktury? - hned v úvodu kolonizace – jak? - zakládáním plantáží + těžba stříbra a zlata – kdo to těžil? - původní obyvatelé - drsné chování vůči nim - následně vymírání – těžká práce + nemoci - okamžitě dovoz otroků Kdo především změnil rasovou strukturu obyvatelstva? - Španělé a Portugalci

Jaká část byla portugalská a španělská? Portugalci – Brazílie Španělé – téměř zbytek JA Byli zde i jiní kolonizátoři? Další kolonizátoři: VB, Nizozemsko, Francie – ta má stále své území i nyní – Francouzská Guyana

1. Která země je rasově nejpestřejší? 2. Kde je největší množství mulatů a černochů, PROČ? 3. Která oblast je téměř bělošská, PROČ? 4. Kde převažují indiáni a mestici, PROČ? Ad 1) Brazílie – nejvíce plantáží, těžba dřeva, surovin 18% 45% 15% 15% 2% 2% mestici bílí mulati černí indiáni ostatní Ad 2) severní části – Karibik, nejdříve osídlené + Brazílie – byly hlavní plantáže Ad 3) jižní část - zemědělství evropského typu, není třeba tolik otroků + je tam chladno Ad4) horské oblasti – lépe zvládají nadmořskou výšku + rovníkové a tropické pralesy – nechtějí do civilizace

Rasové a etnické složení Ameriky Obr.1

Nachází se zde problém rasismu? Viděl jsi někdy hrát fotbalovou reprezentaci Brazílie? - problém rasismu je minimální

V předešlých hodinách jsme už nastínili nějaké problémy: - např. devastace pralesa Ale ty hlavní problémy jsou jiné: sociální problémy, tj.. …. způsobené lidmi Jaké problémy už znáš či jsi schopen analyzovat? - značné sociální nerovnováha – nárůst chudých - malé procento lidí vlastní většinu majetku, pozemků, většinu bank,… Jaká je zde porodnost? - obrovská Kam se přesouvají chudí lidé ve většině států? - na okraje měst, kde vytváří chudinské čtvrti – tzv… …favely

Sao Paulo Obr.2

Rio de Janeiro Obr.3

- žijí tam miliony lidí Jaké jsou zde problémy? - kriminalita - drogy - vláda gangů - nezaměstnanost - negramotnost - nemoci + lékařská péče Někdo je téměř válka s policií a úřady. / / Vyhlášená čtvrť: Město Bohů

- do budoucna sociální problémy se stanou hlavními politickými a ekonomickými tématy a problémy - značný nárůst silně levicových myšlenek - nebude se dbát na zachování deštného pralesa a původních obyvatel pralesích

1. UNDRESS 006. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. JUNG, Milton. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3. HMAGLIONE10. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: