62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

68.1 Podstatná jména rodu mužského – vzor stroj
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Potravní vazby rostlin a živočichů
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
46.1 Olomoucký kraj – poznáš jeho dominanty?
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Elektronická učebnice - I
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
20.1 Trojúhelníková nerovnost
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Elektronická učebnice - I
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Elektronická učebnice - I
2.1 Sluchová diferenciace
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
66.1 Podstatná jména rodu mužského – vzor hrad
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Co jsou nahosemenné rostliny?
21.1 Malá násobilka - dělení
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - II
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
6h.1 Písmenko U Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
65.1 Podstatná jména rodu mužského - vzor pán
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
34.1 Přídavná jména Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor:
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Hana Kopčanová

62.2 Co už víš? Svět se dělí na živou a neživou přírodu. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.2 Co už víš? Svět se dělí na živou a neživou přírodu. Živá příroda se dále dělí na rostliny, živočichy a houby. Živočichové i rostliny potřebují ke svému životu i neživou přírodu - teplo, světlo, vodu, vzduch,….. Přírodu nutně potřebuje člověk k životu, proto se o ni musí starat. V přírodě funguje koloběh života – vše se vším a na sobě závisí.

62.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? býložravec – živočich, který se živí rostlinnou potravou masožravec – živočich, který se živí masem všežravec - živočich, který se živí rostlinnou potravou i masitou, např. člověk potravinový řetězec – potravní vztahy mezi jednotlivými přírodninami; naznačuje, jakou potravu živočichové potřebují k přežití

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.4 Co si řekneme nového? Potravní řetězec je většinou diagram, který pomocí šipek a obrázku znázorňuje, jakou potravu potřebují k životu různé druhy zvířat. Pokud se podíváte na obrázek jednoduchého potravního řetězce, můžete říci, že: tráva a rostliny potřebují k životu slunce, trávou se živí kolouch a ostatní býložravci, býložravci se většinou živí predátoři (masožravci). Na vrcholu potravinové pyramidy stojí člověk – o některé ekosystémy člověk pečuje plně (pole), o některé částečně (les). Všechny živé organismy na sebe vzájemně působí.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.5 Procvičení a příklady Seřaď přírodniny podle toho, jak vysoko jsou v potravním řetězci (číslem 1 – nejníže, 5 - nejvýše). 3 1 4 2

62.6 Pro šikovné. Věděl jsi, že: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.6 Pro šikovné. Věděl jsi, že: Největší savci planety jako např. žirafa nebo slon se i přes svou velikost živí rostlinnou potravou? Sloni jsou schopní sežrat až 250 kg listí za den? Někteří hadi dokáží zardousit a spořádat i celou krávu? Tygr malajský sežere průměrně kolem 36 kg masa za jeden lov? Koala je býložravec, který je nejvybíravější savec na světě – živí se totiž pouze listy eukalyptů, které navíc dále přebírá? Mezi nejmohutnější stromy na světě patří baobaby?

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.7 CLIL grass rabbit fox mushroom snail frog

62.8 Test znalostí Který z živočichů je masožravec? medvěd lev myš Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 62.8 Test znalostí Který z živočichů je masožravec? medvěd lev myš žirafa 3. Který živočich nepatří mezi býložravce? žralok jelen veverka slon Co z následujících věcí nepotřebují nutně zvířata k životu? teplo vodu peníze vzduch 4. Kdo stojí na vrcholu potravinové pyramidy? člověk velryba prase Správné odpovědi: b c a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.9 Použité zdroje, citace http://library.thinkquest.org/J0113170/forest/food.html http://nd04.jxs.cz/152/147/542e1a78bb_70755809_o2.jpg Obrázky z databáze klipart

62.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 62.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 07 – 12/2012 Ročník 4. ročník Klíčová slova Rozmanitost přírody, rovnováha v přírodě Anotace Prezentace popisující učivo o rozmanitostech přírody, vztazích mezi živočichy a rostlinami, potravinovém řetězci.