Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROKOKO 18.století.
Advertisements

VY_32_INOVACE_02_Baroko jako umělecký styl I
III/2 XV A
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Románský sloh.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Doba Charakteristika Znaky
Baroko.
Itálie Francie Španělsko
Empír - (z lat. empire = císařství )
Evropa po třicetileté válce
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Gotická kultura.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
KLASICISMUS EMPÍR.
17. a první polovina 18. století
BAROKO Doba protikladů.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Baroko - procvičení 8. ročník.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Nizozemské malířství 17. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO.
Romantické malířství ve Francii
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Průhonice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
BAROKO významní představitelé
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Baroko.
Transkript prezentace:

Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských zemích např. Nizozemí, Anglii, Francii) a radikální (zasáhlo katolické země např. Španělsko, Itálii, Habsburskou monarchii i kolonie Mexiko, Peru, Brazílii) je charakteristické dynamikou, náboženským vypětím, pohybem, působením na city, velkolepostí a užíváním drahých materiálů

baroko ovlivnilo: architekturu: stavěli se chrámy, zámky, paláce, zahrady sochařství: převládaly náboženské motivy malířství: objevily se mimo náboženských motivů i nové náměty jako maríny, zátiší, krajiny, oficiální portréty a žánrové scény divadlo: hráli se komedie a balety hudbu: vznikly první opery umělecká řemesla a lidovou kulturu mezi nejvýznamější umělce patřily: sochař G. L. Berniny, malíři P. P. Rubens, H. Rembrand van Rijn, A. van Dyck, dramatik Molière, skladatel J. S. Bach a další

za vlády Ludvíka XV. (1715 - 1774) ve Francii vzniklo Rokoko (rokaj - nepravidelný tvar) umění uzavřené vyšší společnosti, přeumělkovaný, zdobný styl byl lehký, hravý a se vzdušným dojmem ovlivnil zejména malířství, architekturu, odívání, literaturu, hudbu a umělecká řemesla (porcelán)

zdroje: archiv autora