Renesance Kristýna Strouhalová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Renesanční architektura v Čechách
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Románský sloh.
RENESANCE A HUMANISMUS
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Renesance a humanismus
Baroko Život v barokní době.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RENESANCE - pokračování
renesance a humanismus
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Renesance Název sady: Pozdní středověk a počátky novověku.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Renesance.
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance Dějepis 7.ročník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Renesance Kristýna Strouhalová

Osnova: základní informace architektura malířství sochařství vzdělání a literatura zdroje

Základní informace: renesance je umělecký sloh, který vznikl na přelomu 14 – 17 století vzorem renesance se stala kultura antického Říma a Řecka renesance vznikla v severní Itálii ve městě Florencie projevila se ve stavitelství, sochařství i malířství

Architektura: architekti se inspirovali antickými stavbami nedobytné a neútulné hrady vystřídaly paláce a zámky s arkádovými nádvoří začal se užívat mramor a cihly uplatňuje se sloupořadí, klenby, římsy, arkády atd. vzniká nový druh výzdoby fasády – sgrafito mezi nejznámější architekty patří- Michelangelo Buonarroti ,Benvenuto Cellini

Architektura: architekti se opět inspirovali antickými stavbami nedobytné a neútulné hrady vystřídaly paláce a zámky s arkádovými nádvoří začal se užívat mramor a cihly uplatňuje se sloupořadí, klenby, římsy, arkády atd. vzniká nový druh výzdoby fasády – sgrafito mezi nejznámější architekty patří- Michelangelo Buonarroti ,Benvenuto Cellini

Malířství: začalo se šířit nový druh malby – olejomalba malíři se snažili zachycovat postavy realisticky na rozdíl od sochařství se nemohlo renesanční malířství inspirovat antikou v 16 století byly v Římě objeveny fresky malíři nejčastěji malovali obrazy s náboženskou tématikou,ale i každodenní život v malbě se začíná užívat trojrozměrnost a perspektiva mezi nejznámější malíře patří- Leonardo da Vinci autor slavného obrazu Mona Lisa a Sandro Boticelli

Sochařství: objevují se od antiky po prvé volně stojící sochy umělci dokážou vyjádřit emoce v obličeji velkou výzvou se pro sochaře stali jezdecké sochy mezi nejznámější sochaře patří- Donatello, Michelangelo Buonarroti nejznámější představitel italské vrcholné renesance

Vzdělání a literatura: obrození klasické latiny studium člověka a přírody objevují se literární žánry komedie, tragédie v poezii se výrazně uplatňuje sonet důležitým momentem byl vznik knihtisku roku 1450 mezi nejznámější postavy literatury patří - Francesco Petrarca, Giovanni Boccaccio

Zdroje: Učebnice http://cs.wikipedia.org/wiki/Renesance http://referaty-seminarky.cz/renesance/