Barokní umění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BAROKO I..
Advertisements

VY_32_INOVACE_02_Baroko jako umělecký styl I
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Doba Charakteristika Znaky
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko Život v barokní době.
17. a první polovina 18. století
Barokní architektura VY_32_INOVACE_ 09 Barokní architektura.
BAROKO Doba protikladů.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Baroko - procvičení 8. ročník.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Baroko Univerzální umělecký styl. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Baroko a barokní lidová zbožnost Tomáš Brychta, Jiří Mikšík.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Radikálně barokní architektura
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
BAROKO významní představitelé
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Baroko.
Transkript prezentace:

Barokní umění

Vznik Baroka Itálie 17—18.století Evropa Poslední styl celé Evropy Široký rozsah a uplatnění Asymetrické formy,zdobení

Baroko v Čechách Po roce 1620 – Habsburkové Kritika a neúspěch Přimknutí k nadpozemským hodnotám Rozvinuté renesanční umění

Hlavní rysy Pohyb Dynamika Ovál,elipsy Nepravidelné tvary Přepych,zdobnost mramor

Barokní architektura Monumentální stavby Velké množství církevních a světských staveb Nepravidelné a komplikované půdorysy Hlavní důraz kladen na dojem Nejdůležitější složka => pohyb

Výzdoba Práce se světlem a prostorem Zlato,štuk,barevný umělý mramor,pestré barvy L.Bernini => Fontána čtyř řek

Barokní malířství Motivy mytologické a biblické Vyznačení pohybu nebo pocitů šerosvit Caravaggio => Povolání sv.Matouše

Peter Paul Rubens => Venuše před zrcadlem

Rembrandt van Rijn => Noční hlídka

Barokní sochařství Snaha spodobnit vypjaté duševní stavy Motivy mytologické,biblické a lidské vlastnosti Galerie barokních soch u nás : Karlův most Stavějí se kašny a fontány (Di Trévy) Gian Lorenzo Bernini,Francesco Borromini a Guarino Guarini

Barokní divadlo a tanec Opera Sjednocení Dojem,přepych,zdobnost paruka

Literatura a filosofie Metafory a alegorie „manýrismus“ Psychologie člověka Náboženská témata Snaha o vyvolání fantazie a představivosti Itálie : latina nahrazena italštinou Anglie : paradoxy a neobvyklé vyjádření

Barokní hudba Baroko – umělecký sloh – styl hudby J.S.Bach , G.F.Handel,Vivaldi Láska k ozdobám Spory a neshody různorodst