Perspektiva v malířství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární perspektiva Ivana Kuntová.
Advertisements

Albrecht Dürer (1471 – 1528) a jeho magický čtverec.
Románský sloh.
RENESANCE A HUMANISMUS
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Leonardo da Vinci Vrcholná renesance.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
III/2 7.A XV Dějepis Leonardo da Vinci, renesance, malby, vynálezy VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Leonardo da Vinci.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Moderní umělecké směry KUBISMUS
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Míchání barev Máme pět základních barev: Bílou Červenou Modrou Žlutou
Leonardo da Vinci MgA. Lukáš Psík wikipedia
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
přednášková skupina P-BK1VS1 učebna Z240
Leonardo da Vinci Louvre, Ambois, Clos Lucé. Leonardo da Vinci renesanční osobnost narozen r ve vesnici Anchiani u města Vinci u Florencie v Itálii.
Itálie.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
RENESANCE - pokračování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Perspektivní zobrazení
Perspektiva.
PERSPEKTIVA.
PERSPEKTIVA Lineární Křivočará Žabí, ptačí
Estetická a posvátná geometrie
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
Zobrazení prostoru a optické iluze. Perspektiva - definice „Perspektiva je geometrická transformace, spočívající v projekci trojrozměrného prostoru do.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
VÝVOJ ZOBRAZOVACÍCH METOD malá historická exkurze Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Lineární perspektiva v umění
Vznik lineární perspektivy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Wawel Castle, Czartoryski Museum Krakov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Křivonosková Kateřina
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Od malířství až k digitálnímu fotoaparátu
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Leonardo da Vinci Louvre, Ambois, Clos Lucé
Čas: 11. – 13. století (místní- zeměpisné rozdíly)
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Perspektiva v malířství Vzdušná, atmosférická Spočívá v tom, že barvy, které jsou vpředu, jsou jasné a teplé, zatímco barvy v pozadí se jeví rozmazaně a jsou studené. Významová Velikost a umístění v popředí na malbě zdůrazňuje hodnost a moc, další umístění na obraze pak jejich „odstupňování“. faraon-kněží-válečníci-zajatci

Perspektiva v malířství Obrácená (Ivan Mládek) je konstruována vzhledem k úběžníku, který leží před plochou obrazu.

Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře Nejstarší zmínka o perspektivě římský stavitel Vitruvius (14. st.př.n.l.) odborný spis Deset knih o architektuře: ,,Poté co určíme středový bod, musí se čáry jako v přírodě sbíhat v projekčním bodě zorných paprsků tak, že mnohé části se zdají ustupovat dozadu, zatímco jiné vystupují dopředu." -intuitivní užití perspektivy, další vývoj zpožděn zánikem Římské říše Podrobně prozkoumána v průběhu 16.-18. st.n.l. -Filippo Bruneleschi, Battista Alberti, Leonardo da Vinci "Perspective is the rein and rudder of painting" Leonardo da Vinci

Perspektiva - omyly

Leonardo da Vinci – Klanění tří králů

Leonardo da Vinci – Poslední večeře Páně

Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře „Perspektivní stroje“ -Albrecht Dürer (1471-1528)

Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře

Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře

Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře Zlatý věk perspektivy - končí s koncem 19. století HOMER Sleigh Ride, 1893 SARGENT:A Street in Venice, 1882

Geometrické základy lineární perspektivy v malířství a architektuře Úpadek perspektivy 20. století – kubismus, futurismus, konstruktivismus, dadaismus, minimalismus: „Obraz není okno!“ KASIMIR MALEVICH:Samovar,1913 Metzinger: Tea Time, 1911 "Mona Lisa with a Teaspoon."