Unilever & digitální média Jaroslav Cír 16. května 2007
Éra, kdy Unilever investoval naprostou většinu mediálního rozpočtu do klasické televizní reklamy, skončila Svět médií se díky revoluci v oblasti technologií navždy změnil a změnil se i způsob, kterým zákazníci média konzumují Unilever, jako zadavatel reklamy, zvyšuje investice do „nových médií“, protože tyto média umožňují zákazníka oslovit na relevantních místech, neobvyklým a zajímavým způsobem Nutnost zaujmout ZÁKAZNÍKA reklamním sdělením a poskytnout mu plnohodnotný prožitek je aktuálnější, než kdy jindy. Unilever a digitální média
Televizní kanály Počet pláten v kinech Rádiové stanice Internet (penetrace) 26 1, % 271 2, % Zdroj: NRS;BARB;RAJAR;ONS;TGI;Jupiter;MindShare estimates Zákazník v Británii čelí nepřeberným možnostem ve výběru mediálních kanálů , % Příklad – V.Británie
150 radio commercials 400 display ads 3 cinema ads 250 TV ads 350 posters commercial messages per week Průměrná týdenní vystavenost rekl. sdělením UK Example Nabídka reklamních poselství dalece převyšuje poptávku Source: The Henley Centre / MindShare estimates Nutnost pro kreativní přístup ze strany zadavatele reklamy: pokud jde reklamní sdělení a o výběr a kombinaci kanálů
Komunikační technologie se propojují a konvergují TV Audio PC/ Games Video Audio Games Včerejšek Dnešek
Důsledky revolučního vývoje v oblasti nových technologií Fragmentace Počet programů se sledovaností 15m+ Možnost výběru a fragmentce způsobily, že se masová sledovanost se ve V.Británii stala raritou!
Obrazovky budou mít v budoucnosti ještě větší dopad a efekt, než mají dnes!
Budou to ale jiné obrazovky než ty, co máme dnes v obývacích pokojích
Obrazovky daleko od obývacího pokoje... -Obrazovky v obchodě - Interaktivní „podlahové“ projekce - „Adwalkers“ - Interaktivní billboardy V případě radikálně nových technologií a přístupů, je médium skutečně samo o sobě posestvím
FREEVIEW 33.0% 5 milionů domácností INTERACTIVE ADS SKY DIGITAL 52% 7.8 milionů domácností Dopad na 19 milionů jednotlivců Více než 60% domácností v Británii vlastní digitální televizi DIGITAL CABLE 18.9% 2.8 milionů domácností Source: BARB AUGUST m of 24.9m in UK = 60% Podíly digitálních platforem: Británie A jiná TV v obývacím pokoji...
Source: BBCi / ITV / Channel 4 / Sky / IDS / Viacom Masivní příležitost pro zadavatele reklamy Všechny hlavní stanice využívají interaktivní možnosti digitální televize pro dialog s divákem
X-Factor a Nokia Diváci vstoupí do digitálního dialogu, aniž by museli přerušit sledování programu...a vstoupí na stránky Nokia přímo z televizního programu 1.5 milionů diváků mačká „červený knoflík“ 607,000 se zapsalo do soutěže Nokia Více než 50% diváků asociovalo sponzora s pořadem Source: Interactive TV Tracker 2004
DIGITÁLNÍ TELEVIZE A ZADAVATEL REKLAMY DiTV: nástroj na proražení reklamního šumu Zapojení diváka a jeho vtažení do „hry“ DiTV umožňuje divákovi kontrolu, divák se nerozhoduje jen o tom, na co se bude dívat, ale zároveň i o tom, se kterým programem vstoupí do dialogu a jak bude kontrolovat obsah, na který se dívá.
PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. PŘERUŠ.. OPAKUJ.. NOVÁ MÉDIA A NUTNOST ZMĚNIT STARÝ MODEL:
OD PŘERUŠOVÁNÍ OBSAHU K TVORBĚ VLASTNÍHO OBSAHU A ZPROSTŘEDKOVÁNÍ „PROŽITKU“ VÝROBCE MUSÍ UDĚLAT KROK...
Dove Evolution YouTube je významný mediální kanál. Kreativita se přímo promítá do zásahu.
Online „Webisodes“ „Dove Calming Night“ - Webisodes Dove multimediální kampaň s cílem zvýšit povědomí o nové variantě „Dove Night lotion“ Spojení TV a online = TV reklama navedla zákazníky na Dove web Více než 3 miliony lidí navštívilo stránky Dove Webisodes, podívali se na video- získali vzorky Prodej Dove Night lotion se podstatně zvýšil
Sdělení prorazí „reklamní šum“ Má větší dosah Zvýší zapamatovatelnost Má vyšší relevanci SILNÝ OBSAH UMOŽŇUJE DALŠÍ VYUŽITÍ „REVOLUCE OBRAZOVEK“ Silný obsah- Individuální sdělení Komunikované v rozličných médiích (na různých obrazovkách) Zasahujích zákazníka v různých „touch-points“
Skype: jaroslavcir