ROMANTIS MUS Umělecký směr Hlavní rysy nového směru : citově povznést člověka, zajímá je duše a cit člověka, prožitek návrat k minulosti, obdivování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Notebook. Notebook je označení pro přenosný počítač Jsou v něm zabudované komponenty, srovnatelné se stolním PC.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Současné dění v kultuře
VY_06_ Vla5_7p PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE
Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Jazyk a jazyková komunikace- Cizí jazyk-Anglický jazyk-Alaska Autor VM.
Sluneční soustava Dominik Kvapil – ZŠ náměstí Varnsdorf
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Liberecký kraj Vlastivěda 4. a 5. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Roman Cigáň 2. ročník. Co to je? Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický směr 18. století Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Bezpečně do školy. Bezpečně do školy Čím se dopravujeme do školy?
Představení výukové aktivity či projektu využívajícího ICT pro žáky
VY_32_INOVACE_Aj.6.10-At school-prezentace
Vypracovaly: Tereza Plžiková, Zuzana Veverková, Zuzana Brožková
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 Znáš pohádky ? EU – OP VK VY_32_INOVACE_STčt20 Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU - OP.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
kadeřnice učitelka ve školce kriminalistka zdravotní sestřička.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Měření délky – pracovní činnosti 6. třída
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J10/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Jméno autoraMária Kubešová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
OPAKOVÁNÍ ČR V EVROPĚ Z_055_Česká republika_Opakování ČR v Evropě
Vypracovali:Filip Beránek-úprava Jirka Plánka-Informace,obrázky.
Voldán Fabián 2L Školní rok 2013/  ZÁKLADNÍ ŽIVOTNÍ POTŘEBY:POTRAVA VODA KYSLÍK.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_116 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autoraMária Kubešová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
KANADA.
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _07
Stanislav Hájek 2.L Školní rok:2013/2014 P ř edm ě t:Biologie Vyu č ující:Mgr.Ludvík Kašpar.
Vypracovali: Tomšů Michaela Pantlík David Novotná Veronika.
Karel Hynek Mácha
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Usa.
Brownův pohyb Jan Havlovic V6A
Jméno autoraMária Kubešová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Opakování ionty Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková.
Stoletá válka 1337–1453 Spor o Flandry 3 fáze/etapy 1.etapa( )
 jméno autoraMária Kubešová  název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice  číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/  číslo šablonyIII/2.
Světlo Opletal Stanislav Předmět : Biologie Vyučující : Mgr. Kašpar Ludvík.
Jméno autoraMária Kubešová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_110 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
Ročníková práce Filip Grábl, VI.B Školní rok 2012/2013.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _06 Název materiálu:Stahovací montážní zařízení Tematická oblast:Výrobní zařízení 2. ročník Anotace:Prezentace.
Konstantin I. Veliký (Flavius Valerius Constantinus)
Prezentace Autor : Šimon Ondráček
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Voda Anna Veselá.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Známe spoustu druhů tzv. létajicích ryb
Petra Janečková a Lucie Zinková C3B
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Jméno: Marian Příhoda.
HYMNA ČR.
Šalmaj.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
Základn í škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁN Í PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Amarylkovité Rostliny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_37.
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

ROMANTIS MUS Umělecký směr

Hlavní rysy nového směru : citově povznést člověka, zajímá je duše a cit člověka, prožitek návrat k minulosti, obdivování dějin, exotiky sblížení s přírodou napodobování lidového umění

UKÁZKA ROMANTISMU V MALÍŘSTVÍ 1.

Náš představitel v malířství je Mikoláš Aleš

Romantismus ve stavebnictví Zámek Hluboká nad Vltavou Novogotický styl 5.

6. LEDNICKO-VALDICKÝ AREAL

Odívání 7. 8.

Náš představitel v literatuře Josef Kajetán Tyl Náš představitel v literatuře Josef Kajetán Tyl Napsal divadelní hru,,Fidlovačka“ kde zazněla naše budoucí hymna 9.

Básník K.H.MÁCHA 11.

Nejslavnější báseň Máj Odehrává se v okolí Máchova jezera 10.

Lyrickoepická báseň Vilém, Jarmila,Hynek V předvečer 1.máje 12.

Pomník K.H.Máchy na Petříně Prvního května navštěvují všichni zamilovaní Kde leží Petřín ? 13.

Kresba Máchova, zřícenina Házmburku 14.

Použité zdroje : e%C5%A1#mediaviewer/Soubor:Ales_Portrait.jpg htt6p://cshttp://cs.wikipedia.org/wiki/Lednice_(z%C3%A1mek)#mediaviewer/Soubo r:Lednice,_z%C3%A1mek_(05).jpgA1mek)#mediaviewer/Soubor:Lednice,_z%C3% A1mek_(05).jpg 1.ttp://cs.wikipedia.org/wiki/Romantismus#mediaviewer/Soubor:Caspar_David_Friedrich_- _Wanderer_above_the_sea_of_fog.jpg 2. it.jpg 3. ia.org/wiki/Mikol%C3%A1%C5%A1_Ale%C5%A1#mediaviewer/Soubor:Mikolas_ales_ziz 4. s_zizka.jpg 5. g.jpg 6. _(05).jpg 7. +m%C3%B3da&oq=romantismus&gs_l=img.1.5.0l j3j ac.1.48.img lL7cWc0R3E4&gws_rd=ssl#facrc=_&imgdii=_&imgrc=M3EXBRXRV tNmdM%253A%3BSd9iu6MneBvxWM%3Bhttp%253A%252F%252Fnd05.jxs.cz%252F835%252F801% 252Fdfa6c6df3b_ _o2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fannalisa.blog.cz%252F1110%252Fjak -se-zeny-oblikaly-v-romantismu%3B750%3B576https:// +m%C3%B3da&oq=romantismus&gs_l=img.1.5.0l j3j ac.1.48.img lL7cWc0R3E4&gws_rd=ssl#facrc=_&imgdii=_&imgrc=M3EXBRXRV tNmdM%253A%3BSd9iu6MneBvxWM%3Bhttp%253A%252F%252Fnd05.jxs.cz%252F835%252F801% 252Fdfa6c6df3b_ _o2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fannalisa.blog.cz%252F1110%252Fjak -se-zeny-oblikaly-v-romantismu%3B750%3B _Josef_Kajet%C3%A1n_Tyl.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Kajet%C3%A1n_Tyl#mediaviewer/Soubor:Jan_Vil%C3%ADmek_- _Josef_Kajet%C3%A1n_Tyl.jpg 10. _-_Josef_Kajet%C3%A1n_Tyl.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Kajet%C3%A1n_Tyl#mediaviewer/Soubor:Jan_Vil%C3%ADmek _-_Josef_Kajet%C3%A1n_Tyl.jpg 11. k_-_Karel_Hynek_M%C3%A1cha.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Hynek_M%C3%A1cha#mediaviewer/Soubor:Jan_Vil%C3%ADme k_-_Karel_Hynek_M%C3%A1cha.jpg. 1.htmlhttp://mladazena.maminka.cz/scripts/detail.php%3Fid= htmlhttp://mladazena.maminka.cz/scripts/detail.php%3Fid=365767http:// 1.htmlhttp://mladazena.maminka.cz/scripts/detail.php%3Fid=365767http:// 1.htmlhttp://mladazena.maminka.cz/scripts/detail.php%3Fid= &oq=M%C3%A1j&gs_l=img.12..0l j ac.1.48.i mg rDnI26D6wtI&gws_rd=ssl#q=pomn%C3%ADk+karla+hynka+m%C3%A1chy&tbm=isch& facrc=_&imgdii=_&imgrc=kIaFWTgFTxBjyM%253A%3By4-Tu8IKPL- ngM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.digital- guide.cz%252Fmedia%252Fthumbs%252Fdigital_guide%252Fpamatky_by_divine%252FMala_Strana %252FPomnik_Karla_Hynka_Machy%252F002_Pomnik_K_H_Machy_jpg_800x800_q85.jpg%3Bhttp% 253A%252F%252Fwww.digital-guide.cz%252Fcs%252Fpoi%252Fpetrin-3%252Fpomnik-karla-hynka- machy%252F%3B531%3B800https:// &oq=M%C3%A1j&gs_l=img.12..0l j ac.1.48.i mg rDnI26D6wtI&gws_rd=ssl#q=pomn%C3%ADk+karla+hynka+m%C3%A1chy&tbm=isch& facrc=_&imgdii=_&imgrc=kIaFWTgFTxBjyM%253A%3By4-Tu8IKPL- ngM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.digital- guide.cz%252Fmedia%252Fthumbs%252Fdigital_guide%252Fpamatky_by_divine%252FMala_Strana %252FPomnik_Karla_Hynka_Machy%252F002_Pomnik_K_H_Machy_jpg_800x800_q85.jpg%3Bhttp% 253A%252F%252Fwww.digital-guide.cz%252Fcs%252Fpoi%252Fpetrin-3%252Fpomnik-karla-hynka- machy%252F%3B531%3B800

Použité zdroje : bKooHoCA#facrc=_&imgdii=_&imgrc=4nWqQ0Oo- JPyDM%253A%3BSu5HI38wpS3W0M%3Bhttp%253A%252F%252Fhazmburk.cz%252F wp-content%252Fgallery%252Ffotogalerie%252Fhazmburk macha.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fhazmburk.cz%252Fhistorie%252F%3B600%3B oCA#facrc=_&imgdii=_&imgrc=4nWqQ0Oo- JPyDM%253A%3BSu5HI38wpS3W0M%3Bhttp%253A%252F%252Fhazmburk.cz%252Fwp- content%252Fgallery%252Ffotogalerie%252Fhazmburk macha.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fhazmburk.cz%252Fhistorie%252F%3B600%3B470