Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

Vztahy mezi Čechy a Němci
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
KLASICISMUS.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Jméno autora: Tomáš Procházka
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
KLASICISMUS EMPÍR.
Obecná charakteristika Architektura
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Klasicismus Empír.
Klasicismus v literatuře PaedDr. Hana Vítová
Český jazyk a literatura
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Evropská kultura na prahu moderní doby
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
ROMANTISMUS.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Architektura do začátku 20. století.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Klasicismus
KLASICISMUS.
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Romantismus.
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie první fáze- barokní klasicismus za VFR- ve Fr. a VB nazíván neoklasicismem doznívá v první polovině 19. století (v lidovém prostředí později)

Klasicismus snaha odvrátit se od baroka a rokoka, být střídmý až jednoduchý mnoho prvků z antiky a renesance důraz na rozum a na společnost přísná a striktní pravidla

Klasicismus - filosofie racionalismus René Descart: „Myslím, tedy jsem.“ abstraktní pojetí obecně rozšířených ideálů o pravdě, lásce, kráse

Klasicismus - architektura jednoduché zdobení, trojúhelníkové štíty rovné čisté linie, antické sloupy banky, úřady, nemocnice a divadla francouzské parky a zahrady- symetrický, důmyslný systém cestiček, altány, aleje, vodotrysky, keře a stromy sestříhány do geometrických tvarů

Klasicismus - literatura přísná estetická pravidla, požadavek přesnosti, srozumitelnosti a jasnosti vyzdvihování nutnosti společenského řádu a pevné morálky schvaluje absolutní moc vládce literární salony- diskutování umění, utváření uměleckého vkusu literární akademie- dbaní na jazyk a preciznost formy

Klasicismus - literatura rozvoj poezie rozmach dramatické tvorby- aristotelovská zásada tří jednot (místa, času, děje) tvorba se dělí na dva směry: vysoká- eposy, ódy, hymny, tragédie, nízká- komedie, bajka, satira nejznámější autoři: Moliére, Carlo Goldoni, Jean Racine, Pierre Corneille

Klasicismus - hudba pohodová, zábavná, odpočinková jednoduché melodie- podobnost s lidovými písněmi snadno zapamatovatelné hudební formy: opera, symfonie, sonáta, melodram hlavní představitelé: Ludwig van Beethowen, Joseph Haydn, W. A. Mozart, Antonio Salieri, Josef Mysliveček

Romantismus umělecký a filosofický směr a životní postoj euroamerické kultury na konci 18.st. a začátku 19.st. cit, individualita, duše proti osvícenskému rozumu mystérium, tajemství, fantasie, prožitek

Romantismus - architektura historizující arcitektura nejčastěji podobné gotice- novogotika členitost, uvolněná forma, často postrádá symetrii inspirace výcodem- čínské pavilony, minarety

Romantismus - literatura otec romantismu- Jean Jacques Rousseau v Německu literární škola „Sturm und Drang“ (bouře a vzdor) George Gordon Byron- Childe Haroldova pouť Walter Scott- Ivanhoe Edgar Allan Poe- Havran

Romantismus - hudba melodická a rytmická nepravidelné útvary symfonická báseň, variace, opera představitelé: Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini, George Bizet, Carl Maria von Weber, Antonín Dvořák, Bedřich Smetana

Empír císařský sloh, druhá fáze klasicismu začátek 19.st., za vlády Napoleona Bonaparte v arcitektuře důraz na antické a egyptské vzory design nábytku- černozlatá barva, nohy nábytku zakončovány napodobeninami zvířecích tlap

Biedermeier Německo, první polovina 19.st. měšťácká obdoba empíru malířství- měšťácké pokoje, dvorky, zátiší a portrét