Evropská barokní malba Barokní klasicismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Advertisements

Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Evropské malířství Rembrandt 1. část
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
Umění starověku – předřecké civilizace
Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část
Doba Charakteristika Znaky
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Klasické kultury Předřecké kultury v Egejské oblasti Antické Řecko
Baroko v Čechách Architektura raného baroka
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Itálie Francie Španělsko
Antický Řím Architektura.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mytologie a její odraz v řeckém umění
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Antické Řecko Úvod Keramika.
Evropské barokní sochařství
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Odraz antického dědictví v dějinách umění a architektury
Antický Řím Etruskové.
Antický Řím Architektura 2. část.
Klasicismus Umění 19. století.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Antické Řecko Sochařství 1. část.
 století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance.
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Opakování Test znalostí
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Doplňkové informace a reprodukce
Opakování Prověřování znalostí
Antický Řím sochařství.
Antické Řecko Architektura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Egejská oblast Mykénská kultura
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
3. Kompozice ve výtvarném umění
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Sochy Antika až 20. století
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
Spojení všech uměleckých druhů v jeden celek.
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Křivonosková Kateřina
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Evropská barokní malba Barokní klasicismus Baroko

Baroko Evropské barokní malířství Barokní klasicismus Obnova klasického ideálu antiky a renesance Annibale Carracci (1560 – 1609) průkopník barokního klasicismu v malířství Obr. 1 A.Carracci – Kristus a Samaritánka.

Baroko Evropské barokní malířství Barokní klasicismus Nicolas Poussin (1594 – 1665) přísně rozumový přístup ke skutečnosti Znaky: přehledná a vyvážená kompozice, ukázněný pohyb, zdrženlivá gesta, jemná barevná a světelná harmonie záliba v antické mytologii Obr. 2 N.Poussin – Pastýři z Arkádie

Baroko Evropské barokní malířství Barokní klasicismus ideální krajina krajina není realistická jako u holandských krajinářů schématická spojení reálných prvků s vymyšlenými (antické ruiny apd.), často s lidskou stafáží stafáž – drobné figurální kompozice Obr. 3 N.Poussin – Orfeus a Euridika, 1650.

Baroko Evropské barokní malířství Barokní klasicismus Claude Lorrain (1600 – 1682) malíř ideálních krajin zaměřen na postižení světelné atmosféry – západy a východy slunce Obr. 4 C.Lorrain – Vyplutí sv. Pauly z přístavu v Ostii, 1639.

Baroko Evropské barokní malířství Barokní klasicismus Shrnutí: Nejvíce spjato s renesancí a antikou formou i obsahem Znaky: Důraz na promyšlený řád a kompozici výstavby obrazu

Baroko Citování odborných informačních zdrojů Obr. 1 KITSON, Michael. Barok a rokoko. Praha 1972: Artia, str. 48 Obr. 2 dtto 51 Obr. 3 PIJOAN, José. Dějiny umění /7. Praha 1990: Odeon, n.p., str. 165 Obr 4 dtto str. 167