Digitální učební materiál Autor: Petr Koblížek Předmět/vzdělávací oblast: Montáže a opravy Tematická oblast: Motory Téma: Měření kompresních tlaků Ročník: 2. Datum vytvoření: prosinec 2013 Název: VY_32_INOVACE_12.4.04.STR Anotace: Hlava motoru, kompresní prostor, kompresní tlak, válec, píst, pístní kroužky, těsnění pod hlavou, kompresiometr. Metodický pokyn: Materiál inovativním způsobem zužuje vztah mezi teoretickou a praktickou výukou. Fotografie pořízené v reálných podmínkách odborného výcviku dokumentují každý krok pracovního postupu při kontrole, údržbě a opravách částí silničních motorových vozidel. Multimediální výuka se stává názornější a podporuje tak zájem a aktivitu i u slabších žáků. Otázky na konci tématu ověřují, jak žáci danou problematiku zvládli, a po vytištění je lze použít i jako samostatný test. Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, v odborném výcviku tvoří vhodný doplněk při odborných instruktážích před zahájením cvičných prací, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání.
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ MĚŘÍME ZA ÚČELEM OVĚŘENÍ TĚSNOSTI SPALOVACÍHO PROSTORU ZPRAVIDLA SE PRO MĚŘENÍ POUŽÍVÁ KOMPRESIOMETR NAMĚŘENÉ HODNOTY VŽDY POROVNÁME S PŘEDPISEM
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ SADA PRO MĚŘENÍ KOMPRESE
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ VLOŽENÍ REGISTRAČNÍHO ŠTÍTKU DO KOMPRESIOMETRU
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ MONTÁŽ KONCOVKY
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ DEMONTÁŽ ZAPALOVACÍCH KABELŮ A SVÍČEK
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ PRYŽOVOU KONCOVKU KOMPRESIOMETRU PŘITLAČÍME DO OTVORU PO SVÍČCE U PŘÍSLUŠNÉHO VÁLCE
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ SEŠLÁPNEME PEDÁL AKCELERÁTORU A PO DOBU ASI 10 SEKUND ZASTARTUJEME
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ HODNOTA TLAKU NA ŠTÍTKU KOMPRESIOMETRU
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ MĚŘENÍ POSTUPNĚ PROVEDEME U VŠECH VÁLCŮ PO MĚŘENÍ VŽDY POVYTÁHNEME REGISTRAČNÍ ŠTÍTEK
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ NAMĚŘENÉ HODNOTY POROVNÁME S PŘEDPISEM
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ JEDNOTLIVÉ HODNOTY MUSÍ ODPOVÍDAT PŘEDPISU ROZDÍLY MEZI JEDNOTLIVÝMI VÁLCI NESMÍ BÝT VÍCE JAK 1 BAR
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ PŘÍČINY SNÍŽENÝCH KOMPRESNÍCH TLAKŮ POŠKOZENÁ HLAVA MOTORU NEDOTAŽENÁ HLAVA MOTORU POŠKOZENÉ TĚSNĚNÍ POD HLAVOU MOTORU
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ PŘÍČINY SNÍŽENÝCH KOMPRESNÍCH TLAKŮ VENTIL PROPOUŠTÍ VLIVEM UNAVENÉ PRUŽINY OPOTŘEBENÍ SEDLA VENTILU POŠKOZENÍ TALÍŘKU VENTILU
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ PŘÍČINY SNÍŽENÝCH KOMPRESNÍCH TLAKŮ OPOTŘEBENÍ VÁLCE MOTORU OPOTŘEBENÍ NEBO ZNIČENÍ PÍSTNÍCH KROUŽKŮ PÍSTU
KONTROLNÍ OTÁZKY Co je účelem měření kompresních tlaků? ověřit těsnost spalovacích prostorů motoru stanovit místo úniku kompresních tlaků Co je třeba provést před měřením kompresních tlaků? do kompresiometru vložit registrační štítek demontovat zapalovací svíčky 3. Co je zpravidla příčinou nízkých kompresních tlaků? netěsnost mezi blokem a hlavou motoru opotřebení ventilů nebo pístních kroužků 4. Jaký je doporučený rozdíl tlaků mezi válci motoru? 1 bar (0,1 MPa)
Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Koblížek.