Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Elektronická učebnice – II
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
(čtyřdobý zážehový motor)
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Čtyřdobý zážehový motor
Parní stroj a spalovací motory
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Pístové spalovací motory
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Cyklus čtyřdobého motoru
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Transkript prezentace:

Tepelné motory

Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo v práci – většinou v rotační pohyb Nevýhoda – je velký a těžký

Využití Parní lokomotiva Parník

Spalovací motor zážehový Hlavní části: válec s pístem ojnice s klikovým hřídelem zapalovací svíčka dva ventily v hlavě válce sací výfukový

Spalovací motor zážehový sací ventil – nasává vzduch a palivo (benzin) směs vzduchu a paliva se připravuje v karburátoru směs rozprašována do válce elektrická jiskra stlačené palivo zapálí

Práce motoru Pohyb pístu v jednom směru = zdvih Zážehové motory dělíme podle počtu zdvihů čtyřdobý dvoudobý

Čtyřdobý zážehový motor 1.zdvih - sání: otevírá se sací ventil, výfukový ventil uzavřen, sacím potrubím se do válce nasává směs, válec se pohybuje dolů 2.zdvih - stlačování: oba ventily jsou uzavřeny, píst se pohybuje nahoru a stlačuje směs, elektrická jiskra směs zapálí 3.zdvih – výbuch: oba ventily jsou uzavřeny, plyny po zapálení směsi stlačí píst prudce dolů 4.zdvih – výfuk: otevře se výfukový ventil, píst se pohybuje nahoru a vytlačí z válce spálené plyny do výfukového potrubí

Čtyřdobý zážehový motor sání stlačování výbuch výfuk

Dvoudobý zážehový motor nemá ventily – místo nich píst a kanály je lehčí má méně pohyblivých částí – méně poruch 1.zdvih – sání a stlačení 2.zdvih – výbuch a výfuk jsou jím poháněny motocykly, motorové pily…

Spalovací motor vznětový motor dieslův – sestrojil ho německý inženýr Rudolf Diesel nemá karburátor ani zapalovací svíčku je značně těžký – musí mít silné stěny používá se hlavně u nákladních aut, autobusů, traktorů, motorových železničních vozů a lokomotiv

Spalovací motor vznětový 1.zdvih – motor nasává čistý vzduch 2.zdvih – stlačením se vzduch ohřeje na 600 - 800°C 3.zdvih – vstříknutá nafta se v horkém vzduchu vznítí, hořící plyny stlačí píst prudce dolů 4.zdvih – spálené plyny vytlačuje píst z válce

Odpověz na otázky: Které palivo se používá u spalovacího motoru zážehového? K čemu slouží svíčka? Vyjmenuj důležité části spalovacího motoru zážehového. Popiš rozdíl mezi čtyřdobým a dvoudobým zážehovým motorem. Které palivo se používá u dieslova motoru? Kde se používá dvoudobý zážehový motor?

Použití zdroje http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/RMS_Titanic_sea_trials_April_2%2C_1912.jpg/240px-RMS_Titanic_sea_trials_April_2%2C_1912.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Z%C3%A1%C5%BEehov%C3%BD_motor.png/220px-Z%C3%A1%C5%BEehov%C3%BD_motor.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/Diesel-smoke.jpg/220px-Diesel-smoke.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/Automobil_Oka_%282004%29.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Lokomotiva_701d.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Ctyrkolak.jpg/260px-Ctyrkolak.jpg

Použité zdroje http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/92/Benelli.jpg/800px-Benelli.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Lijn51.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/Avia.jpg/719px-Avia.jpg Učebnice: Fyzika pro 7.ročník zvláštní školy, SEPTIMA, Praha 1995, ISBN 80-85801-53-1

Šablona č.: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.ročník ZŠ praktické Autor: Mgr. Monika Nováková Škola: Základní škola, Městec Králové, Náměstí Republiky 303 Datum: duben 2013