Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

Památky v České republice
BAROKO DŮM GABLER náměstí Krále Jiřího z Poděbrad, čp. 507.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Kulturní život.
Románská kultura 10. – 12. století
Významné památky ČR.
Vztahy mezi Čechy a Němci
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Poslední universální styl
Baroko.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
KLASICISMUS.
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Romantismus.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Obecná charakteristika Architektura
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Praha,
PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ BOHATSTVÍ
Secesní, Konstruktivismusní a Funkcionalimusní sloh
Vývoj stavebních slohů
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
Gotika.
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
Antické Řecko Architektura.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _14_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Historický eklekticismus (jako poslední fáze romantismu)
Klasicismus Empír.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
HISTORICKÉ STAVEBNÍ SLOHY A JEJICH PROJEVY V LIDOVÉ ARCHITEKTUŘE
Evropská kultura na prahu moderní doby
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Technika - stavitelství Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými.
Architektura Evropské stavební slohy.... Počínaje středověkem vnímáme v architektuře různých oblastí Evropy více či méně jednotné formální znaky. Podoba.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Knihvazačství Ševčíková Martina. Úvod  Seznámení se vznikem písma  Čím se maturitní práce zabývá  Jakého výsledku chci maturitní prací dosáhnout.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Marcela Kaderová
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Šablona III/2 POZNEJ SLOH – 8. ROČNÍK Mgr
STAVEBNÍ SLOHY.
STAVEBNÍ SLOHY.
Architektonické směry
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Transkript prezentace:

Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus

MODERNÍ A SOUČASNÉ UMĚNÍ UMĚLECKÉ SLOHY Románské umění Gotika Renesance Baroko Rokoko Klasicismus Empír Romantismus Secese MODERNÍ A SOUČASNÉ UMĚNÍ Kubismus Funkcionalismus Konstruktivismus

ROKOKO Rokoko- umělecký sloh,, který představoval další vývoj baroka v letech 1735 až 1790, ladné, ale nesouměrné rysy, hlavní znak rokaj = ozdobný motiv ve tvaru lastury připomínající písmeno C nebo S, další rysy: bílý nábytek, zlacené detaily, skleněné lustry, české řezané sklo

ROKOKO

KLASICISMUS Klasicismus: náměty z antiky, poslední třetina 18.st. rysy: profily hlav římských císařů, vavřínové věnce s mašličkami,, místo křivek přímky, dvojitá okna, trojúhelníkový štít nad vchodem = snaha o střízlivou a prostou architekturu

Klasicismus