Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: 28. 11. 2012 Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Opakování Mezopotámie
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Starověká Čína.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
Mezopotámie oblast mezi řekami Eufrat a Tigris
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
Opakujeme starověk.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Starověká Indie.
Staří Sumerové Barbora Broncová.
EGYPT země faraonů a pyramid Zpracovala: Helena CYPRIANOVÁ.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Čína autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ČÍNA.
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
STAROVĚKÁ ČÍNA.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Starověká Mezopotámie
Dějepis Starověký Egypt 1.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Téma: RISKUJ - OPAKOVÁNÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Starověk.
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
VY_32_INOVACE_
ČÍNA.
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Starověký Egypt - politika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Orientální despocie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Visuté zahrady Semiramidiny
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: starověk, starověké civilizace, test znalostí Téma: Starověké státy, kvíz Metodický list/anotace: test znalostí formou soutěže mezi žáky, otázky jsou bodované, vítězí ten, kdo nasbírá nejvíc bodů – možnost soutěžit ve skupinách

Mezopotámie Egypt Indie Čína

Mezopotámie se rozkládala mezi řekami: a) Tiberus a Summera b) Eufrat a Tigris c) Indus a Ganga d) Mezos a Potamos Zpět

Nejstarší civilizaci Sumerů vděčíme za: a) Vynález kola, kalendáře a písma b) Postavení nejvyšší věže světa c) Sjednocení státu pod jedním panovníkem d) Sepsání Eposu o Gilagemešovi Zpět

Cihlové stupňovité chrámové věži se říká: a) pyramida b) zikkurat c) obelisk d) oppidum Zpět

Není pravda, že král Chammurapi: a) Byl zároveň nejvyšším soudcem b) Sepsal zákoník vytesaný do kamene klínovým písmem c) Dovedl zemi k hospodářskému rozkvětu d) Založil městský stát Lagaš Zpět

Klínové písmo rozluštil: a) Ivan Ukrutný b) Heinrich Schliemann c) Bedřich Hrozný d) Jean-Francois Champollion Zpět

Písmo se zapisovalo na: a) papyrus b) papír c) kůru stromů d) hliněné destičky Zpět

Nejstarší a nejvyšší pyramida v Egyptě: a) Achnatonova a Ramessova b) Džoserova a Chufuvova c) Tutanchamónova a Kleopatřina d) Menkaurova a Raachefova Zpět

Hierarchie společnosti v Egyptě: a) faraon, písaři, kněží, svobod. obyv., otroci b) vezír, faraon, kněží, svob. obyv., otroci c) faraon, vezír, kněží, velitelé, svob. obyv., otroci d) kněží, faraon, velitelé, vezír, svob. obyv., otroci Zpět

Co je to mastaba? a) Vojenská hodnost b) Nadzemní stavba z cihel, která se používala jako hrobka c) Malá přehrada z kamenů d) Název pro období v Egyptě Zpět

Posledním panovníkem z rodu Ptolemaiovců: a) Byl Ramesse II. b) Byl Alexandr Veliký c) Byl faraonTutanchamón d) Byla Kleopatra VII. Zpět

Posvátnou řekou je: a) Brahmaputra b) Indus c) Ganga d) Tibera Zpět

Obyvatelé se dělili do skupin, kterým se říká: a) krusty b) šúdry c) hejny d) kasty Zpět

Siddhárta Gautama je: a) Vládce Kušánské říše v okolí Gangy b) Významný mořeplavec, doplul do Evropy c) Zakladatel buddhismu d) Nejznámější stavitel hinduistických chrámů Zpět

Z Indie pochází řada „dovedností“, např.“ a) akupunktura b) jóga c) výroba papyru d) vynález knihtisku Zpět

Mezi hinduistické bohy nepatří: a) Brahma b) Šiva c) Usíris d) Višnu Zpět

Co neplatí o velké čínské zdi? a) Uvnitř jsou zbudovány chodby a sklady potravin b) Zeď nemá strážní věže, nebyly potřeba c) Souhrnně měří asi kilometrů d) Chránila území Číny před vpády kmenů ze severu Zpět

První čínský císař: a) Spojil sever a jih Číny vodními kanály a silnicemi b) Vládl v letech 210 – 246 n. l. c) Pocházel u dynastie Šang-jin d) Nedokázal vytvořit jednotný centralizovaný stát Zpět

Obchodní cesta mezi Čínou a ostatními státy byla: a) Brokátová stezka b) Hedvábná stezka c) Zlatá cesta d) Diamantová trasa Zpět

Mezi nejznámější čínské vynálezy nepatří: a) Výroba hedvábí b) Kompas a porcelán c) Vynález kola d) Výroba papíru Zpět

Základem konfuciánské filosofie je: a) Víra v nesmrtelnost lidské duše b) Lidské utrpení tkví v jeho nepřirozených touhách c) Nutnost podřídit se zákonům moci d) Důraz na mravně vyspělé chování Zpět

Citace PhDr. Alena Štěpánková, Mgr. Pavel Slepička: Odmaturuj z dějepisu 1, Didaktis 2006, ISBN PhDr. Alena Štěpánková, Mgr. Pavel Slepička: Odmaturuj z dějepisu 1, Didaktis 2006, ISBN