Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Mexiko země dávných indiánských kultur
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
Mayské piramidy v Chichén Itzá
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování z minulé hodiny:
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
Amerika Rozloha: km2 Podíl rozlohy souše: 28%
Jižní Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_15 Střední Amerika
Amerika se z fyzicko-geografického hlediska rozlišuje na 3 části
Brazílie a její sousedé
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
VY_32_INOVACE_19 Střední Amerika - Mexiko
Střední Amerika.
Mayská početní soustava
Zemědělství Jižní Ameriky
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VY_32_INOVACE_07 Obyvatelstvo Ameriky - pracovní list
INKOVÉ.
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
Amerika obyvatelstvo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
Vzdělávací oblast/obor
Amerika Obyvatelstvo a sídla
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: Z AOSTŘENO NA PŘÍRODU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ANDSKÉ STÁTY HOSPODÁŘSTVÍ A STÁTY.
Mexiko. Dějiny Indiánské kultury Mexiko bylo již od 1. tis. př.n.l. zemí vyspělých civilizací. První vrchol představovala kultura Olméků v období 900.
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Listopad 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: Latinská.
 Aztécká říše byla významným státním útvarem z dob předkolumbovské Ameriky. Aztécká říše se rozkládala zhruba na území dnešního Mexika. Během vlády této.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Demografie Jižní Ameriky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Amerika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Kultura Mayů a Aztéků. Anotace:  Dějepis – Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.14  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice.
PERU Hlavní město: Lima Nejvyšší bod: Nevado Huascarán (6768 m n. m.) Náboženství: 90%katolíci 10% jiné Měna: Peruánský nuevo sol (PEN) Jazyk: Španělština.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_04_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Jižní Amerika- test Základní škola Libina, příspěvková.
Mexiko.
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
Kultura INKŮ.
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Určeno pro : žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Před Kolumbem do Latinské Ameriky TÉMATICKÝ.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vysoké učení technické v Brně
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
VY_32_INOVACE_Z7. 7 Autor: Mgr
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Bolívie
Transkript prezentace:

Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1

Aztékové,Mayové a Inkové

Aztékové barbarský indiánský kmen Aztécká říše: -významný státní útvar,který se rozkládal na území dnešního Mexika -během její vlády došlo ke svatbě značného množství měst -říše byla rozvrácena evropskými dobyvateli

Věřili v posmrtný osud Aztécký kalendář(18 měsíců po dvaceti dnech) -písemný systém velmi jednoduchý -symboly aztéckého náboženského kalendáře(V jazyce Nahuatl):

Rekonstrukce kalendáře

Rituály: -klíčová složka rituálů je lidská krev -vyříznutí srdce se provádělo ostrým nožem za naprostého vědomí oběti

Mayové Původní obyvatelé jižního Mexika a severní části Střední Ameriky Mayská kultura se datuje zhruba od 2000 př.n.l. až do roku 1541 n.l. Neví se,proč národ zanikl

Mayský kalendář Předpovídal zatmění slunce Přestavuje soukolí tří kol Hieroglyfy ve větším kole označují 365 dní solárního roku V menším kole představují 260 dní posvátného kalendáře

Pomocí kalendáře mayští kněží předpovídali přesné místo a čas zatmění Slunce Stín vybraných pyramid ve stanovené dny určoval denní rovnodennost Mayský kalendář končí v pátek 21.prosince 2012 (4 ahau 3 kankin).

Inkové Incká říše byl státní útvar v Jižní Americe na území dnešních států Kolumbie,Ekvádoru,Peru,Bolívie,Chile a Argentiny Zanikl pod náporem španělských dobyvatelů

Základ hospodářství – zemědělství dost primitivní Základ hospodářství – zemědělství dost primitivní. Políčka na svazích terasovitě nad sebou. Půda obdělávána ručně. Půda patřila panovníkovi. Vytvářeli zásoby zemědělských plodin a udržovali závlahové systémy ve funkčním stavu. Pěstovali: Brambory, kukuřice, tykve, fazole, kešu ořechy, káva, ananasy, hrušky, rajčata, paprika,jahody a také pěstovali spoustu léčivých plodin a rostlin, chov lam.

Ruiny inckého města Machu Picchu

Písmo Kipu uzlové písmo Inků sloužilo i pro záznam textů William J. Conklinjistil Zjistil že nejde pouze o uzly, ale také o rozdíly ve spřádání šňůr a jejich barvení. Úřední jazykem kečujština

Zlato Inků-1000 let prokletí

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ a rozpočtem České republiky. Tato výuková prezentace byla pořízena z finančních prostředků hrazených Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 29