(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Hudba 20. století.
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
Vážná hudba první poloviny 20.století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební výrazové prostředky
Rozčlenění hudebního vývoje
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
VY_32_INOVACE_1C4 DRUHÁ VÍDEŇSKÁ ŠKOLA
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
Rock and roll.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Poznáte hudební velikány ? – 3. díl Prověřte si své hudební znalosti vážné hudby ! Sestavil – 4/2012 – Ztišit ! Nejprve klepněte na očíslovaný.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební výrazové prostředky
Výchovné a vzdělávací strategie - disponuje vědomostmi a dovednostmi, které mu umožňují samostatně volit a užívat prostředky pro umělecké vyjádření Kompetence.
HudebnÍ KoŘENÍ.
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Poezie ve světové literatuře
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 16. část.
V bludišti stylů Igor Stravinskij a jeho hudba 20. století
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Tance Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_14_TANCE Téma: HUDEBNÍ NAUKA Číslo projektu:
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_20_ Vážná hudba 20.století.
Výtvarné umění Výtvarné umění 1874–20. století HudbaHudba přelom 20. století úkoly: Dějiny evropské hudby IMPRESIONISMUS.
Kašpárkova rodina. Pulcinello tradiční postava komedie dell´arte oděv – symbol života (bílá) a smrti (černá) Igor Stravinskij: balet Pulcinella foto 1.
HUDBA  Pozdní romantismus, expresionismus (snaha o nový hudební výraz a kompoziční přístup)  Biblické náměty.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
Periodizace dějin hudby
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudební výrazové prostředky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
CESTA Z PRAVĚKU 11. část 20.Století ... SVĚT ... ICT
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EU PENÍZE ŠKOLÁM Projekt Moderní škola reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGIGOCKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
HUDBA 20.storočia.
Moderná hudba Mgr. Dana Zajícová.
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Baroko 17. a 18. století.
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

(do začátku druhé světové války)

 citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler

 uvolnil hudební formy a melodii  Claude Debussy Maurice Ravel

 Maurice Ravel: Bolero

 výrazově vypjaté prostředky  dodekafonie (základem je dvanáctitónová řada, tóny se skládají podle vzorce a dokud se nevystřídají všechny tóny, nemůže začít nová řada)  Arnold Schönberg

 pevná hudební forma a melodie  Igor Stravinskij

 nové ztvárnění starých forem (fuga)  Paul Hindemith

Použité odkazy