,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
Advertisements

První představitelé impresionismu
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Významný směr v architektuře Evropy a USA z první poloviny 20. století Charakteristické pro tento směr je použití plochých střech, absence ozdob, převaha.
,,Populární, prchavý, nakažlivý, levný, masový, mladý, vtipný, sexy, nápaditý, fascinující. A dobře prodejný.‘‘ Tento umělecký směr je svéráznou diskuzí.
Pop-art 2.polovina 20. století.
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
,,Rozjímáním nad přírodou se neustále obnovujeme.‘‘
Barokní umění.
NOVÝ SVĚT projekt školního roku roku 2009/ v se v Galerii u přívozu spustil zlatý déšť. Hadí tanečníci, vysílení rituálním tancem,
Abstraktní expresionismus
,,Prožít umělecké dílo je důležitější než mu rozumět‘‘ Veškeré umění spoléhá do jisté míry na optické iluze. Op art s těmito jevy bezprostředně pracuje,
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
Realismus Umění 19. století.
Toto přímé a živé umění dovoluje umělcům rozostřit hranice a dělící čáry mezi uměním a životem. Tento směr je útokem na smysly, který vzniká kombinací.
Moderní umělecké směry KUBISMUS
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Užité umění po 2. světové válce
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
Nejkrásnější kraslice z celé České republiky je možné vidět v Kulturním domě v Libotenicích, kde každoročně probíhá výstava.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Umělecké směry 20. století
Dadaismus I. polovina 20. století.
Tajemství abstraktní malby III.
FUTURISMUS Jiří Salajka.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Vincent Van Gogh – Umělecký směr Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, z části pak i mezi ranou.
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Umělecké směry 20. století
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
KUBISMUS.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Futurismus.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Osvícenství v literatuře
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
LETTRISTICKÁ MOZAIKA Tematická oblast
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
,,Opravdový umělec je úžasná svítící fontána.‘‘
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Realismus ve výtvarném umění
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Světová literatura 2.pol.20.stol.
SVÉDSKO 1.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem, jak docílit měnícího se celku. Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem, jak docílit měnícího se celku. Je to druh umění, které se snaží neustále se měnit, propojit se vším a pokračovat napořád. Je to druh umění, které se snaží neustále se měnit, propojit se vším a pokračovat napořád. Jean TINGUELY

Zlatá éra kinetického umění spadá do 50. let 20. století. V těchto letech začalo pohyb zapojovat do uměleckých děl stále více umělců a kinetické umění se stalo běžnou záležitostí. V těchto letech začalo pohyb zapojovat do uměleckých děl stále více umělců a kinetické umění se stalo běžnou záležitostí. Rozhodující pro tento směr byla výstava v pařížské galerii Denise René nazvaná POHYB z roku Rozhodující pro tento směr byla výstava v pařížské galerii Denise René nazvaná POHYB z roku 1955.

42 A. Calder, Nancy

43 A. Calder, Čtyři červené systémy

Představitelé: Alexander CALDER Jean TINGUELY Len LYE TAKIS Tatsuo MYAJIMO George RICKEY a další